dit zag er toch zooooo goor uit
Ik las vroeger wel eens van die boeken over gezondheid van mijn moeder. Maar ik vond die boeken zo wereldvreemd. In de ochtend moest je een groene smoothie Ʃn groen sap maken (wie heeft hier tijd voor???)
En de ergste tip: āSla op een verjaardag de taart af en neem een stengel bleekselderij mee. Je zult merken dat dit net zo lekker is!ā
ik zeg natuurlijk niet dat jij iets met de bbb van doen hebt. Het āhet is geen cheesecake want het is yoghurtā doet me denken aan āhet is geen melk want het is sojaā. Prima als je die vergelijking niet snapt, zat geen belediging in van mijn kant iig! Ik vond je passie juist grappig
Al dat dieetvoer dat āpizzaā of ātiramisuā moet heten zodat volwassen mensen het eten doet me altijd denken aan dat peuters iets ineens wel eten als het in de vorm van een dino is ofzo of je er een gezichtje op maakt.
Ik vergeet nooit de brownies van zoete aardappel die ik op aanraden van een vriendin eens maakte en die zoooo lekker waren en naar echte brownies smaakten.
Nee, ze smaakten naar aardappelpuree met cacao.
Vroeger toen ik 16 was had ik een keer gezoend met een jongen en we smste ook vaak. Toen kwam ik erachter dat hij een vriendin had. Dus ik die vriendin opzoeken (op hyves volgens mij haha) en het verteld. Toen werd zij boos op mij en wou haar vriendin mij slaan. Duss ik denk ik dat ik het zou vermelden aan die vrouw haha
whahaa lijkt op mijn āchocomousseā. gemaaktvan avocado en cacao en moest ik echt maken volgens die vriendin: lekker Ć©n gezond!!! Iehh was zo vies. erg zonde van de avocado.
Mensen die praten in hippe Engelse termen vermengd met Nederlandse zinnen vind ikā¦
Voorbeelden van woord gebruik tijdens een gesprek:
Okay lets pray, het is een leerproces⦠We live and we learn, mijn moeder is zeg maar een soort van almondmom, ja joh amazing, wat een judgement trouwens, ooeeehhh spanning en sensation.
- Dat zou mij nog niet eens opvallen
- Dat doe ik zelf ook
- Neutraal
- Beetje raar
- Irritant
- Dat haalt het bloed onder mijn nagels vandaan
0 stemmers
Als je er neutraal tot positief tegenover staat, hoe oud ben je?
- < 20
- 20-24
- 25-30
- 30-34
- 35-40
-
40
0 stemmers
Als je er enigszins negatief tot zeer negatief tegenover staat, hoe oud ben je?
- < 20
- 20-24
- 25-30
- 30-34
- 35-40
-
40
0 stemmers
Of magnums van gemalen bonen met cacao, Rot op!!!
dit doet echt pijn aan mān ogen
Het deed ook pijn aan mijn oren.
Ja sorry maar mijn favo ontbijt is al jaaaaren een smoothie van avocado, cacao, melk en havermout. En daās echt lekker.
Nee, haha! Het recept noemt het wel āgezonde chocolade milkshakeā ![]()
Ik vind het echt ultiem boomer om hierover te vallen.
Ik kom geen werkdag meer door zonder engels te praten en zelfs in het pakketpunt in mijn nieuwbouwwijk aan de rand van de stad werkt geen nl sprekend personeel meer. Gelukkig staat de rest van het land dapper in haar verzet tegen verengelsing.
Laatst in de trein hoorde ik een paar meiden praten en een zei:
āIk denk dat ze het honestly wel zou appreciaten dat ik het honest zeg.ā
Ze was wel jong en ik gebruik ook wel Engels tussendoor dus vond het vooral grappig
zou dat dan te maken hebben met tiktok ofzo? misschien dat het irritanter is als je veel mensen in je omgeving hebt die zo tegen je praten, kan ik me nog wel iets bij voorstellen haha
Al trek ik wel de grens bij spanning en sensation.
Maar los van het hippe, ik praat al heel mijn leven zo met mān moeder en mān gekozen tantes want Nederlands is niet hun moedertaal.
En op zich logisch als je zoveel Engels leest en kijkt, dat je dingen gaat overnemen als jongeren. Ik zei vroeger ook domme woorden als ālauwā etc.
We doen dit in Nederland echt al decennia. Denk aan oh my god, bitch, best friend en andere begrippen uit - in ieder geval mijn - jeugd. Is echt niet anders dan nu. Het is ook logisch want we zijn qua media, mode, trends extreem op Amerika gericht.
Hahah misschien dan dus boomer (ook engels woord oeps) van mij maar dit vind ik wel ver gaan hoor.
Ik vind een beetje Engels gebruik helemaal prima en ook niet zo storend, maar ik zou het ook zonde vinden als het Nederlands helemaal verloederd en we niet eens meer volzinnen in onze moedertaal kunnen zeggen. Dan zou ik het beter vinden dat ze gewoon goed Engels leren en goed Nederlands
In mijn hoofd spreek ik dit uit als spenning and sensation
![]()