dit doet echt pijn aan m’n ogen
Het deed ook pijn aan mijn oren.
Haha ouder dan 40 worden we niet
Maar een keer een Engels woord, daar maken we ons vast allemaal wel schuldig aan, maar dat door elkaar en dan ook zo slecht als in je voorbeeld… Dat vind ik echt heel irritant
Ja sorry maar mijn favo ontbijt is al jaaaaren een smoothie van avocado, cacao, melk en havermout. En da’s echt lekker.
Maar je noemt het dan geen chocolademousse, toch?
Nee, haha! Het recept noemt het wel ‘gezonde chocolade milkshake’ ![]()
Ik vind het echt ultiem boomer om hierover te vallen.
Ik kom geen werkdag meer door zonder engels te praten en zelfs in het pakketpunt in mijn nieuwbouwwijk aan de rand van de stad werkt geen nl sprekend personeel meer. Gelukkig staat de rest van het land dapper in haar verzet tegen verengelsing.
Laatst in de trein hoorde ik een paar meiden praten en een zei:
“Ik denk dat ze het honestly wel zou appreciaten dat ik het honest zeg.”
Ze was wel jong en ik gebruik ook wel Engels tussendoor dus vond het vooral grappig
zou dat dan te maken hebben met tiktok ofzo? misschien dat het irritanter is als je veel mensen in je omgeving hebt die zo tegen je praten, kan ik me nog wel iets bij voorstellen haha
Al trek ik wel de grens bij spanning en sensation.
Maar los van het hippe, ik praat al heel mijn leven zo met m’n moeder en m’n gekozen tantes want Nederlands is niet hun moedertaal.
En op zich logisch als je zoveel Engels leest en kijkt, dat je dingen gaat overnemen als jongeren. Ik zei vroeger ook domme woorden als ‘lauw’ etc.
We doen dit in Nederland echt al decennia. Denk aan oh my god, bitch, best friend en andere begrippen uit - in ieder geval mijn - jeugd. Is echt niet anders dan nu. Het is ook logisch want we zijn qua media, mode, trends extreem op Amerika gericht.
Hahah misschien dan dus boomer (ook engels woord oeps) van mij maar dit vind ik wel ver gaan hoor.
Ik vind een beetje Engels gebruik helemaal prima en ook niet zo storend, maar ik zou het ook zonde vinden als het Nederlands helemaal verloederd en we niet eens meer volzinnen in onze moedertaal kunnen zeggen. Dan zou ik het beter vinden dat ze gewoon goed Engels leren en goed Nederlands
In mijn hoofd spreek ik dit uit als spenning and sensation
![]()
Engelse woorden tussendoor wel, maar ik ken niemand die het in deze mate doet als in het uitgetypte voorbeeld bij de poll. Wat @Bunnyslippers zegt herken ik dan wel weer andersom. Met mijn moeder sprak ik Engels met wat Nederlandse woordjes tussendoor. Alleen dat was dan alsnog niet in elke zin en meerdere keren in dezelfde zin. Ik zou dat een beetje raar vinden maar ik vind het wel een zware overdrijving van hoeveel Engels er meestal gebruikt wordt in een zin/gesprek. De grootste taalpuristen die ik ken gebruiken alsnog af en toe een Engels woord tussendoor. Je daar aan ergeren vind ik inderdaad behoorlijk overdreven en ook blind zijn voor hoe vaak je het zelf waarschijnlijk ook doet.
Als jij een beetje somber kijkt op straat, zou jij het dan prettig vinden als een hardloopster zich omdraait en naar je toekomt en vraagt of het goed met je gaat?
- Ik zou dit prettig vinden
- Ik zou dit onprettig vinden
- Ik sta hier neutraal in
0 stemmers
En hoe zou je het vinden als je dan thuis komt en je via via op insta deze hardloopster huilend in beeld ziet terwijl ze vertelt dat ze jou somber zag lopen en de Heilige Geest haar op haar hart stortte en haar naar jou toebracht?
- Neutraal
- Fijn!
- Niet fijn!
0 stemmers
Heb jij het idee dat veel mensen een religieuze psychose beleven op het moment?
- Nee
- Ja de christenen zijn niet ok
0 stemmers
Edit: ik zie nu dat ze een christelijk lied gaat uitbrengen over deze ontmoeting (overigens zei de persoon die ze aansprak dat ze ruzie had en er verder niks aan de hand was, was geen diepgaande ontmoeting)
- I N S A N E
- Heel normaal
0 stemmers
Haha, zijn die eerste 2 gebaseerd op iets waargebeurds?
Christie.musicnl op insta, openbaar profiel en ze is niet vies van aandacht dus ze zal dit niet erg vinden.
ik zit ook echt in een tiktok algoritme van mensen die haten op die widya soraya christelijke psychosetrend en iemand zei in de comments ook dat zaar goedemans door rotterdam of amsterdam ofzo liep om het woord van god te verspreiden. ik weet niet of het waar is natuurlijk maar het past wel helemaal in het beeld dat ik van zulke mensen heb
Krijg er een beetje zo’n savior complex gevoel bij, lief dat je geeft om je medemens, maar je kunt het ook overdrijven. Zou trouwens ook niet goedkomen met mijn 24/7 resting bitch face haha. In deze is het natuurlijk gewoon fake om in the nameeee of gooood zieltjes te kunnen winnen.
Had je ook de tiktok gezien van Zaar Goedemans dat ze aan het huilen was terwijl ze de bijbel voorlas? ![]()