Stel je persoonlijke vraag #57

Vind jij jezelf een koukleum? Ik heb het al heel vaak gehoord dat ik dat ben en ben het daar helemaal niet mee eens. Ja ik vind kou niet fijn maar om telkens een koukleum te worden genoemd pff.

• Ja dat ben ik
  • Dat ben ik niet
  • Ik heb geen idee

0 stemmers

2 likes

Te vet om het snel koud te hebben :clown_face:

5 likes

Ik ben geen koukleum. Sport ook met deze temperaturen buiten, maar Ɣls ik het eenmaal wel koud heb door iets kan kan ik er niet over ophouden. Dan ben ik echt irritant.

2 likes

Sodastream staat op de BDS priority boycot lijst.

ā€œSodaStream is an Israeli company that is actively complicit in Israel’s policy of displacing the indigenous Bedouin-Palestinian citizens of present-day Israel in the Naqab (Negev) and has a long history of racial discrimination against Palestinian workers.ā€

Hadden vroeger een fabriek in illegale settlements. Buit nog altijd Palestijnse werknemers uit.

https://www.cjpme.org/fs_244

23 likes

Ik herinner me een forumpost van heel lang geleden van iemand die ging proberen prosecco van witte wijn te maken met haar sodastream en ik heb dat altijd onthouden als een van de grote denkers van onze tijd

Ik weet niet meer wie het was maar als jij het was: nobelprijs!!

32 likes

maar was het gelukt?

2 likes

Weet ik niet meer!! Als iemand dit nog wil proberen (voor de wetenschap) hoor ik het graag

2 likes

Hahaha ik heb dit toen geprobeerd! Het werkte wel semi. Eigenlijk gewoon wat je ervan verwacht, bubbels in je wijn

6 likes

Natuurlijk is dat zo, maar wel opvallend met dit onderwerp.

Als iemand zegt geen vlees te eten of Trump een toffe kerel vindt dan krijg je wel alles te horen over de afwijkende houding van de ander over dat onderwerp. Denk dat er ook nog wel een groot taboe op ligt om je enigszins negatief uit te spreken over kinderen. Ik zou het juist wel leuk vinden om meer te horen over waarom het wel heel leuk is behalve ā€˜ik zou niet meer zonder ze kunnen’.

Laatst vertelde ik bv op mijn werk dat het mij heel lief en fijn leek als je kind in de ochtend bij je in bed kruipt maar alle ouders zeiden meteen dat dat niet zo is; ze heel onrustig slapen, je ineens een voet in je gezicht hebt enzo, dus mijn beeld wordt ook niet echt rooskleuriger :sweat_smile:

4 likes

Valt dus wel mee dan toch? Maar als iemand (collega ofzo) tegen mij begint over geen kinderen willen, zal ik dat altijd alleen maar bevestigen naar diegene. Ik zou echt nooit zeggen van ow weet je zeker, kinderen zijn namelijk echt leuk.
En ik denk dat de meeste mensen zo zijn. Net als als iemand zegt ik ga naar de Noordpool op vakantie.
Ja zou ik nooit doen maar diegene heeft gelukkig niet voor mij geboekt dus dan ga je daar toch ook niet tegenin of overtuigen dat de Noordpool niet leuk is…

3 likes

Oh ik vind het heerlijk dat mijn jongens om 6.00 als mijn man naar zijn werk vertrekt nog een uurtje bij me komen liggen! Beste moment van de dag :heart:

5 likes

De collega vindt mijn kantoor een wellnes. Hittemuur zodra hij de deur opende. Ik zit nog met mijn sjaal om

1 like

Sodataste is een goed alternatief. Ik heb ook zo’n ding en gebruik het vooral voor water met prik, maar maak ook mijn eigen cola zero met siroop van Afri Cola. Ik vind die echt goed te drinken.

2 likes

Ik ben niet echt een koukleum maar kleed me wel warm. Vind het echt strontvervelend als op kantoor de verwarming op 5 staat en mensen nog zitten te klagen over kou, maar dan in dunne synthetische rotzooi rondlopen.

5 likes

Ben jij over het algemeen sceptisch tegenover mensen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En specifiek tegenover mannen (of vrouwen als je daarop valt) die interesse in je tonen?

• Ja blijf uit mn buurt
  • Geen verschil
  • Nee ik sta (onbewust) open op dit gebied

0 stemmers

Wordt jij snel verliefd?

• Ja
  • Nee
  • Totaal niet

0 stemmers

Ben jij op zoek naar iemand op het moment dat je single bent?

• Juist niet
  • Jawel
  • Heel erg
  • Gewoon nee

0 stemmers

Stel, op je 70ste blijven werken

• Ja is goed
  • Wil ik absoluut never nooit
  • Als ik fit ben dan prima maar liever niet
  • Maakt me niet uit

0 stemmers

Alles wat los en vast zit willen eten in de week voordat je ongesteld moet worden

• Heb ik ook
  • Heb ik niet

0 stemmers

Haha ik heb net 2 dagen lopen vreten, want trek. Kijk nav deze vraag wanneer ik ongesteld moet worden, nou binnen paar dagen :laughing:.

2 likes

Vraag me ook af wat werkgevers hiervan vinden. Ik zal al blij zijn als ik de 70 haal. Meeste mensen in mijn familie worden niet veel ouder dan dat :pensive:

4 likes

Nee ik vind dit echt te ver gaan eigenlijk. Ik ga nu ook wel wat serieuzer kijken naar hoe ik eerder kan stoppen en daar eventueel nu al geld voor opzij zetten. Ben niet zo’n FIRE persoon maar zou het er bijna van worden.
Was er nooit zo mee bezig maar heb de afgelopen tijd meerdere mensen verloren van rond die leeftijd dat ik echt helemaal naar word van de gedachte.

30 likes