Stel je persoonlijke vraag #57

Oja ik zeg het zelf ook verkeerd. Ik zeg zelf ook nooit pannenlikker haha dat noem ik een spatel en dat andere ding een flessenlikker. Goor woord eigenlijk.

1 like

Ja precies! Ik zou m niet als spatel gebruiken (maar ik gebruik eigenlijk alleen houten spatels)

1 like

Wij hadden dit vroeger thuis! 20 jaar geleden ofzo. Ik had helemaal gemist dat dit nu een heel ding is. Wij vonden het gewoon leuk om te doen.

1 like

Kerrie mayo is echt lekker op broodjes en brander is mijn favoriet bij friet!!

edit:
pa.tatjes !!!

1 like

Zijn celebrations een goede traktatie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Afhankelijk van de situatie. Op mijn werk nemen collega’s bijvoorbeeld kleinigheidjes mee als ze jarig zijn. Dan past dit er prima tussen.

3 likes

Op mijn werk trakteer je in de medewerkerskamer voor ongeveer 80 man, dus een prima traktatie vind ik het dan. Hoewel er ook vaak wel mensen zijn die met een groepje trakteren (bijv. alle jarigen van één maand samen) en dan zou ik het wel karig vinden.

5 likes

Ja deze had ik ook en was ook echt mijn favo!!! Weet niet wat ermee gebeurt is. Alle andere chille spatels zijn altijd met hout/bamboe en dan voel ik me schuldig als ik ze in water laat staan. :upside_down_face:

Zo’n goeie flessenlikker hadden wij ook thuis vroeger tot het rubber helemaal hard werd, haha. Ik kan me niet herinneren dat ik dit als volwassene ergens heb gezien maar had er toevallig laatst behoefte aan om het in huis te hebben. Zeker ook alleen bij Blokker (RIP) te koop? Nooit gedacht dat ik dat twee keer in 24 uur zou zeggen.

3 likes

Nee joh, Xenos, Dille & Kamille etc. verkopen dat ook. Hema gok ik ook wel. En zag het laatst ook eens bij de AH zelfs.

2 likes

Is zeker te koop maar deze allerbeste ben ik nog niet tegengekomen :sob: let me know als je m ziet!!

3 likes

Vind jij jezelf een koukleum? Ik heb het al heel vaak gehoord dat ik dat ben en ben het daar helemaal niet mee eens. Ja ik vind kou niet fijn maar om telkens een koukleum te worden genoemd pff.

• Ja dat ben ik
  • Dat ben ik niet
  • Ik heb geen idee

0 stemmers

2 likes

Te vet om het snel koud te hebben :clown_face:

5 likes

Ik ben geen koukleum. Sport ook met deze temperaturen buiten, maar áls ik het eenmaal wel koud heb door iets kan kan ik er niet over ophouden. Dan ben ik echt irritant.

2 likes

Sodastream staat op de BDS priority boycot lijst.

“SodaStream is an Israeli company that is actively complicit in Israel’s policy of displacing the indigenous Bedouin-Palestinian citizens of present-day Israel in the Naqab (Negev) and has a long history of racial discrimination against Palestinian workers.”

Hadden vroeger een fabriek in illegale settlements. Buit nog altijd Palestijnse werknemers uit.

https://www.cjpme.org/fs_244

23 likes

Ik herinner me een forumpost van heel lang geleden van iemand die ging proberen prosecco van witte wijn te maken met haar sodastream en ik heb dat altijd onthouden als een van de grote denkers van onze tijd

Ik weet niet meer wie het was maar als jij het was: nobelprijs!!

32 likes

maar was het gelukt?

2 likes

Weet ik niet meer!! Als iemand dit nog wil proberen (voor de wetenschap) hoor ik het graag

2 likes

Hahaha ik heb dit toen geprobeerd! Het werkte wel semi. Eigenlijk gewoon wat je ervan verwacht, bubbels in je wijn

6 likes

Wel grappig want het zijn knap dure dingen die halve haps chocolaatjes

Natuurlijk is dat zo, maar wel opvallend met dit onderwerp.

Als iemand zegt geen vlees te eten of Trump een toffe kerel vindt dan krijg je wel alles te horen over de afwijkende houding van de ander over dat onderwerp. Denk dat er ook nog wel een groot taboe op ligt om je enigszins negatief uit te spreken over kinderen. Ik zou het juist wel leuk vinden om meer te horen over waarom het wel heel leuk is behalve ‘ik zou niet meer zonder ze kunnen’.

Laatst vertelde ik bv op mijn werk dat het mij heel lief en fijn leek als je kind in de ochtend bij je in bed kruipt maar alle ouders zeiden meteen dat dat niet zo is; ze heel onrustig slapen, je ineens een voet in je gezicht hebt enzo, dus mijn beeld wordt ook niet echt rooskleuriger :sweat_smile:

4 likes