Stel je persoonlijke vraag #57

Valt alles wat je moet doen/wat er van jou wordt verwacht (wat dat dan ook is) over het algemeen binnen je draagkracht? En is het goed te combineren?

• Ja
  • Nee
  • Mwah

0 stemmers

Hoeveel geld geef jij uit/zou jij uitgeven aan een telefoon? Als je hem krijgt bij je abonnement ofzo alsnog uitgaande van de waarde

• <200
  • 200-400
  • 400-600
  • 600-800
  • 800-1000
  • 1000-1200
  • meer dan 1200

0 stemmers

Nou er werden er 2 net heel blij opgegeten!

61 likes

Mijn laatste paar telefoons waren gratis, want ā€˜afdankertjes’ van familie. Deden het allebei nog top. Daarvoor gaf ik tussen de 400-600 euro uit. Dat is wel al jaren geleden inmiddels.

2 likes
  • Ik krijg ook afdankertjes
  • Ik niet

0 stemmers

De laatste en eerste haha iPhone die ik kocht was een 6S. Heb ik iets van 6 of 7 jaar mee gedaan en toen aan mn moeder gegeven toen ik een XR ofzo kreeg; toen kreeg ik daarna een 12, die ook beiden weer doorgegeven en daarna kreeg ik een 13 en nu krijg ik binnenkort weer een nieuwere maar weet niet precies welke, maar een pro.

Kan me niks meer voorstellen bij een iPhone kopen, zijn echt tering duur ook tegenwoordig. Dus dit bevalt top, hoef ook niet de allernieuwste te hebben.

Blij dat andere mensen dat wel doen want er zijn tegenwoordig zoveel iPhones in de omloop dat niemand mijn oude nog wil omdat iedereen al nieuwere kan krijgen.

3 likes

Het valt niet per se allemaal binnen mijn draagkracht, maar ik ben wel degene die besluit of ik wat er van mij verwacht wordt ook ga dragen. Als iets er niet tussen past wil ik best even tijdelijk op mijn tanden bijten, maar daarna is het helaas pindakaas.

1 like

wow ik kom nu de instastory van de ontvanger tegen (die het heel erg waardeert)(en de tekst erbij is ook wel veel leuker geformuleerd) haha toevallig

3 likes

ik *koop afdankertjes (love refurbished)

8 likes

Ik zag dit bij Lianne Keemink voorbijkomen en vond het juist heel lief.

Maar idd niet met een tekst als: ā€˜fix your lips, please’

3 likes

Ik wel €800 denk ik. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat nu gangbaar is. Ik heb 5 jaar geleden zoiets betaald voor deze telefoon en hij werkt nog steeds bijna net zo goed als toen ik 'm nieuw kocht. Dus dan zegt m’n gevoel ook wel dat dat de investering waard is.

Ik koop m’n telefoon en tablet refurbished, goeie garantie en scheelt toch wel in de prijs!

1 like

Ik verwacht echt heel weinig van mezelf, gewoon als bewuste keuze. Soms voel ik me een beetje dom/oppervlakkig, maar als ik dan mensen hun leven hoor beschrijven met alles wat PERSE MOET!!!. Dan denk ik echt: nee, dit is echt een lifehack. (Of ik heb gewoon geaccepteerd dat ik heel lui ben, maar dat is ook okƩ).

8 likes

Stel je krijgt op werk van je leidinggevende de feedback dat je te afwachtend bent en meer initiatief moet tonen / meer proactief moet zijn / minder moet afwachten en gewoon je verantwoordelijkheid moet pakken. Vervolgens komt een collega bij je met een idee voor een leuk project om samen te gaan doen waarvan je denkt: mijn leidinggevende vindt dit belangrijk dus dit is het moment om te laten zien dat ik wel proactief kan zijn. Vervolgens gaat leidinggevende het gesprek met je aan omdat hij zich gepasseerd voelt want hij wilde de ā€œkartrekkerā€ van dit project zijn. Wat is jouw reactie?

• Gast wtf het is ook nooit goed
  • Ik ben misschien wat te hard van stapel gelopen en neem de feedback aan

0 stemmers

Ook hier even geen nuancešŸ˜…

2 likes

Maar wat voor soort dingen hoef je dan bijvoorbeeld niet van jezelf? Ik vind het in periodes best aanpoten en ik krijg inderdaad zo’n beetje mijn hele leven al te horen dat ik de lat veel te hoog leg. Toch hou ik het wel bij de basis voor mijn gevoel. (De uren werk die nodig zijn om normaal rond te komen, de zorg voor mijn kind, voldoende huishouden om het leefbaar te houden, noodzakelijke mantelzorgtaken, dat soort dingen.) Het is echt niet zo dat ik sociale media perfectie uit de grond stamp of dat ik moeite heb met nee zeggen oid.

Ook @Shaaar

De vraag was trouwens geĆÆnspireerd op het nieuwe kabinet en al hun activerende blabla, niet zozeer op mezelf want ik heb het op dit moment wel getroffen. Maar dan nog een vervolgvraag:

Leg jij de lat hoog voor jezelf?

• Ja sowieso
  • Sowieso niet
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel

0 stemmers

4 likes

Eerder wel dan niet en ik herken ook wat je zegt: ik ben de afgelopen jaren echt veel milder geworden voor mezelf en toch vind ik alles bij elkaar wel ā€œveelā€? Terwijl ik echt niet het idee heb dat ik alles perfect wil doen. Voor een groot deel doe ik gewoon wat nodig is maar ik vind veel dingen ook pas leuk als ik er een beeeeetje ambitieus in ben?

3 likes

Ik besteed vooral heel weinig tijd aan wat me leegslurpt. Vind tijdelijk aanpoten zelf vaak niet eens erg als het leidt tot dingen die ook voedend zijn. Contact met verschrikkelijke familieleden, sociale conventies die ik niet voel, met tegenzin naar verjaardagen en feestdagen, werkprojecten waar ik van wakker lig: Succes ermee zonder mij en het is niet aan mij om te zorgen dat alles goed komt. Ik vond het vroeger trouwens ook allemaal veel en voor mij was het grote verschil een chille baan die me megaveel energie geeft.

Maar daarnaast activeringsidealen zijn politieke bullshit. Ze gaan over mensen en banen die niet bestaan. Er zijn maar heel weinig mensen die kunnen mee doen en niet mee willen doen. Het is gewoon een manier om te legitimeren dat je weer geld weg haalt.

17 likes

Nou dit inderdaad. Ik zit momenteel wel aan het randje van mijn draagkracht omdat er heel veel tegelijk speelt en dat houd ik alleen vol omdat ik op mezelf ā€œbezuinigā€ - dus vrijwel geen ontspanning, tijd voor mezelf, self-care, soms niet genoeg slaap enz. Ik heb kennelijk heel veel reserves want ik voel me nog steeds best okee maar leuk is anders. Dit is geen wenselijke situatie en om van mensen te vragen dat ze zichzelf tot het uiterste pushen is echt shitty politiek

9 likes

Dat zou het bij mij ook wel eens kunnen zijn, ik moet echt een andere baan zoeken. Maar betaald werk wat me niet leegtrekt heb ik nooit zo makkelijk gevonden om te vinden.

Verder eens natuurlijk.

3 likes

Dat lijkt me heerlijk!

1 like

Dit ga ik onthouden voor bij mijn volgende paniekaanval :sweat_smile:

2 likes