Stel je persoonlijke vraag #57

Ik vind het nog best lastig om na te denken hoe ik dit dan precies bereik! Maar ik ben ook best snel tevreden denk ik. Ik heb een chille, niet veeleisende baan, hogerop hoef ik niet. Ik heb een leuke man, leuke (schoon) familie en vrienden. En meer ambitie heb ik niet eigenlijk. Ik wil ook geen kinderen, want dan denk ik dat je ook snel best wel veel moet.

En ik heb ook niet heel snel stress: 5 minuten te laat is ook op tijd, mijn huis overleeft het ook wel als het een puinzooi is en ik gewoon een boekje ga lezen, dingen hoeven niet perfect (en soms is halfslachtig ook helemaal prima) en ik heb nooit heel erg het gevoel dat iets NU!! moet.

Dus het is denk ik wel een beetje karakter ook. Negatief gezegd: lui en ambitieloos. Positief gezegd: snel tevreden en relaxed.

21 likes

Is jouw man hetzelfde of juist niet? Want als je er allebei relaxt in staat lijkt me helemaal heerlijk

Ik herken me erg in de posts van @Rose_Gold. En mijn vriend is ook relaxed, maakt zich nergens druk om en het glas is altijd halfvol (daar zijn we hetzelfde in). Met als toevoeging dat hij wél een harde werker is, gedisciplineerd is en afmaakt waar hij aan begonnen is. Ideale combinatie :grin:

7 likes

nav de vlog van bonnie. als je bijvoorbeeld een fles drinken uit de koelkast pakt en dat in een glas doet, wat doe je dan?

• koelkast tussendoor dicht na het pakken van de fles
  • koelkast open laten tot je de fles weer terugzet

0 stemmers

zij en nick laten die koelkast dus de hele tijd open en verbazen zich erover dat mensen hem in de tussentijd dichtdoen. maar ik ken echt niemand die de koelkast al die tijd open laat haha waarom zou je

1 like

Ik hoor de stem van mijn vader: je hoeft niet de hele wereld te koelen!

25 likes

Mijn koelkast trekt meteen vacuüm en dus laat ik m op een kier tot ik heb ingeschonken anders sta ik daar met mijn goeie gedrag aan die deur te trekken

1 like
4 likes

Gedeeltelijk! Hij is wel wat gestresster en reactiever dan ik. Maar hij heeft ook een lastiger leven dan ik (gescheiden, kinderen, chronische aandoening). Dus hij heeft veel meer ‘moetjes’.

In grote lijnen zijn we gelukkig hetzelfde met wat we willen/verwachten van het leven. We zeggen altijd dat ons doel is om zoveel mogelijk leuke dingen te doen en zo min mogelijk verplichtingen te hebben.

2 likes

Mijn vader zei dit al als ik even 30 sec aan het zoeken was naar iets :sob:

3 likes

Vergeef jij iemand “redelijk” snel?

• Ja op zich wel
  • Nee dat kost mij heel veel moeite maar uiteindelijk wel een keer
  • Nee voor eeuwig wrok

0 stemmers

2 likes

Herken mezelf hier ook heel erg in, vooral het tweede deel van je post. Ik ben net zo, maar mijn interne overtuiging daarover focust vooral op het negatieve. Ik vind het ergens echt dikke prima als het een bende is en ik ff geen zin heb om op te ruimen, maar tegelijkertijd voel ik dan heel veel onrust want ‘eigenlijk MOET het opgeruimd zijn want anders faal ik in het zijn van een goed en volwassen mens!!!’. Mijn vriend is hetzelfde maar gaat er veel relaxter mee om, daar kan ik nog veel van leren.

1 like

Zou hier echt beter in willen worden, want ik heb er uiteindelijk meer/langer last van dan de ander

3 likes

Wel met de nuance dat als het allemaal wel meevalt ik daar niet jaren later nog mee rondloop. Maar echt grote pijnlijke dingen ja dan ben ik er klaar mee.

7 likes

Dit hebben mijn man en ik andersom! Hij is jou en ik ben je vriend haha.

Misschien ook opvoeding. De ouders van mijn man waren altijd wel iets aan het doen en zaten nooit stil. Mijn ouders zijn ook niet zo netjes en, met name mijn vader doet vooral waar hij zin in heeft. Als het lekker weer is gaat hij lekker naar buiten om in de tuin wat te doen en laat hij het aanrecht ontploft achter. En hij was de thuisblijfouder dus dit is mijn voorbeeld geweest :laughing:.

7 likes

Ja, opvoeding speelt idd ook mee! Mijn moeder vond dat alles altijd opgeruimd en netjes moest zijn, mijn vader daarentegen houdt het wel opgeruimd maar het hoeft echt niet perfect enzo. Denk dat daar bij mij die tweestrijd vandaan komt :joy:

1 like

Ik word altijd nerveus van mensen die de koelkast lang open laten staan :tired_face:

Voor de mensen die regelmatig fietsen, lag je ketting er vrij recent van je fiets? Of naja vrij recent laat zeggen tot een halfjaar geleden en nu.
Ik bedacht me ineens dat ik dat echt al jaren niet meer heb gehad en vroeger gebeurde dat zo vaak. Met allerlei soorten fietsen.

• Nee is me sowieso nooit overkomen
  • Nee langer geleden wel
  • Ja nog vrij recent is dat gebeurd

0 stemmers

Vroeger na een avondje uit lag ook ineens mn ketting eraf na een paar meter fietsen. Toen heeft mn buurjongen met zn dronken kop die er direct opgezet want dat wilde ik per se maar de spatborden moesten er dus wel af. Die werden hardhandig er vanaf getrokken en toen fietste ik naar huis met 2 * edit jasbeschermers op de bagagedrager lol. :expressionless:

Die jongen moet wel heel dronken zijn geweest dat ‘ie een spatbord moest verwijderen om een ketting erop te leggen :”)

3 likes

Haha nouja we waren alles behalve nuchter maar hij had een bijbaantje bij een fietsenmaker dus dat scheelde maar ja bij een dichte kettingkast krijg je hem er niet handig op denk ik?
Ik weet nu nog niet eens hoe je de ketting er weer opzet.

Kan jij zelf de ketting er weer opzetten?

• Ja geen probleem
  • Nee
  • Ja met moeite

0 stemmers

1 like

Bedoel je niet de kettingkast dan?

3 likes

Ik vergeef de eerste keer super makkelijk, no worries, niet leuk maar kan gebeuren, ik ben het waarschijnlijk alweer vergeten. Maar als je me iets een tweede keer flikt voel ik echt zo’n nope in mezelf. Nope dit gaan we niet doen. Vind ik zelf heel fijn!

Behalve mannen die ik niet ken, die hebben maar 1 kans en dan is t bye bye bye

2 likes