Stel je persoonlijke vraag #57

Oh my god, ik bedoelde de jasbeschermers haha. Wat een kneus ben ik. Ja anders was hij wel heel dronken geweest idd hahaha. Ik weet duidelijk niet de namen van de onderdelen van een fiets.

1 like

Een persoon waar je geen goede band mee hebt appt je voor bepaalde informatie. Die geef je en sluit het gesprek af. Daarna krijg je nog een berichtje met de vraag hoe het met je gaat. Je zit niet te wachten op zo’n gesprek. Wat doe je?

• Toch weer reageren, wel zo netjes
  • Zeggen dat je er geen behoefte aan hebt
  • Niet meer reageren

0 stemmers

1 like

Zeg dan vaak gewoon ‘prima, dank je’. Over het algemeen is het dan wel klaar. :sweat_smile:
Wel zo netjes vind ik overigens niet perse hoor, snap heel goed als je niks meer zegt.

7 likes

Ik vind andersom veel irritanter, dat je een appje krijgt met de vraag hoe het gaat terwijl je iemand nooit spreekt en na beantwoorden: ‘oh fijn, trouwens
’. Dan wil je toch niet weten hoe het gaat (maar hetzelfde kan je natuurlijk zeggen voor jouw situatie :sweat_smile:)

16 likes

Dit doen zo veel niet directe collega’s en inderdaad zo irritant, want ze sturen het met 1 doel namelijk 1 vraag/verzoek etc.

1 like

Ik ga hierbij wel uit van mensen waar ik sowieso geen contact mee heb, bij een collega van een andere afdeling kun je dat niet maken natuurlijk

Heb jij zin in morgen?

• Ja hoor
  • Niet echt
  • Ik wil daar nog niet over nadenken

0 stemmers

Morgen jarig maar lig met griep in bed dus m’n moeder net afgebeld voor taart en thee :sob:

4 likes

Ik ben nu nog op vakantie in de zon. Morgen vlieg ik terug. Lekker koud hebben weer na een week zonnen en in zee zwemmen :cry:.

Kan op de app al zien dat mijn huis 11 graden is :+1:.

2 likes

Ahh ik ben morgen ook jarig maar ook met griep in bed :sob:

4 likes

ik heb vandaag m’n verjaardag gevierd en m’n huis is een pleurisbende dus nee niet bepaald :joy:

1 like

Ben net als een dronken tor thuis gekomen van een feestje en 6.13u gaat de wekker. #prayforme :pray: Wie verzint dit ook, leuke feestjes op een fucking zondag.

19 likes

Nou de 9 februari club viert het vanaf bed dus! Alvast gefeliciteerd. Stom dat jij ook ziek bent, beterschap

1 like

Overkomt het je wel eens dat kennissen/vage bekenden je appen voor advies gerelateerd aan je beroep?

Je bent bijvoorbeeld tandarts en iemand uit de klassenapp van je kind appt je dat ze kiespijn heeft en wat ze nu toch moet doen.

• Ja en dat vind ik vervelend
  • Ja maar dat vind ik niet erg
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Afhankelijk van wie en wat.
Vergeven mss nog wel maar vergeten, niet.

Soms dat ze mijn dienst willen ‘en daar natuurlijk wel wat voor willen geven’. Eh ja hallo je wil mn dienst, daar betaal je dan gewoon voor.

7 likes

Ja dit. Als ik je al drie jaar niet gesproken hebt ga ik niet gratis je scriptie/sollicitatiebrief/website redigeren.

10 likes

Ik heb dat wel eens gedaan en dan alleen op taal, specifiek erbij gezet ik let niet op inhoud, kwamen daar later praatjes over dat er onjuiste dingen in stonden. Ja doei het is jouw scriptie, zorg dat je je feiten zelf checkt.

4 likes

anders: er zijn meerdere dingen waar mensen mij voor vragen. gewoon een gratis dienst vind ik irritant, maar soms vragen mensen ook naar mijn expertise over hoe ze een bepaald ding zo ethisch mogelijk kunnen houden omdat die kennis onderdeel is van mijn werk. dus ‘hoe kan ik x en y doen zonder dat het schadelijk is?’ dat vind ik niet erg. sry beetje vaag maar als ik details deel is het te linken aan mijn werkplek en dat gaat me weer iets te ver haha

23 likes

Jij ook gefeliciteerd & veel beterschap! Hopelijk kan je nog wel een taartje eten vandaag :birthday:

1 like

Ik vind het juist irritant dat ze mijn advies vaak niet vragen/ aannemen, omdat ze een kennis hebben die er zogenaamd veel van kent. Mijn beroep is typisch mannelijk, en ik heb dan al snel het idee dat ze m’n kennis niet aanvaarden.
In het genre ik ben een auto mechanic maar ze hebben een broertje die van de formule 1 houdt, dus ze vragen hem om advies bij een aankoop of problemen
 Maar dan dus een ander beroep. Of ze snappen het verschil niet tussen iemand die effectief sleutelt aan de auto (ik), en denken dat ze beter een ingenieur kennis om hulp vragen wanneer de auto niet wilt starten bv, omdat die hoger opgeleid is.

15 likes