Eens dat de badkamer een betere graadmeter is. Die is bij mij eigenlijk altijd (relatief) schoon. Mijn keuken is vaak schoon, maar als ik even een uur daar niks doe of geen zin heb in de avond schoonmaak nadat mijn man alles overhoop heeft gehaald met het koken dan so be it en dan komt het de volgende dag wel. Overdag als ik thuis werk is het wel altijd schoon.
Je hebt een bende omdat je gekookt hebt en je hebt een plakkerig aanrecht en een vetlaag op je gasfornuis, dat vind ik wel verschillende dingen
Ik had een collega die zelf niet al te fris was en die keuken echt, daar werd nooit wat gedaan dat is echt wel anders dan een keer niet opruimen
eens maar ik vind ook wel mensen grappig die zeggen ‘ik ben wel schoon, maar soms heb ik geen zin in de schoonmaak’. Dat is het hele punt haha, het is dan dus niet altijd schoon.
Ik ben wel benieuwd hoe je bij deze vraag komt.
Ik ben een enorme chaoot dus ja wat @Kauai zegt, mijn keuken weerspiegelt de rest van mijn huis. Soms enorme troep, soms OK. Ik zou eerder zeggen dat hoe je huis/keuken eruit ziet je innerlijke wereld weerspiegelt.
Want qua persoonlijke verzorging, douchen tanden poetsen schone kleding etc is het wel op orde.
Ik kijk wel eens naar mijn badkamer als die al te lang niet is schoongemaakt en dan vind ik het ook wel verbazingwekkend/grappig/afwijkend dat ik er zelf wel fris en fruitig en verzorgd uitzie. Als je mijn leefruimte zou zien, zou je dat niet zeggen.
Ik ken ook wel andere personen die van hun huis een troep maken, maar er wel netjes bijlopen.
zonder nuance. als iemand tegen je zegt dat diegene weinig vrienden heeft omdat iedereen hen altijd in de steek laat, wat denk je dan eerder?
- oh wat zielig voor je
- ligt vast grotendeels aan jezelf dan
0 stemmers
Ligt vast aan diegene zelf en het zal waarschijnlijk een persoon zijn waarbij het al-tijd aan een ander ligt en nooit aan hen zelf dus doei doei hoef jou niet in m’n leven.
van die mensen waar je dan bevriend mee raakte toen je jonger was omdat je het zielig vond maar na een jaar snap je waarom hahahah
Haha dit zou ik zomaar kunnen zijn. Ik krijg het al vanaf jongs af aan voor elkaar om bevriend te raken met mensen die vervolgens naar ver weg gaan verhuizen. Of het nou mijn middelbare school vriendin is die van het westen naar het oosten van het land vertrok of studievrienden die naar oa Australië en Azië zijn geëmigreerd. Ik heb weinig vrienden die in de buurt van wonen.
Raak ik met je bevriend dan vertrek je vroeg of laat. Al denk ik toch vrij zeker te weten dat ik in geen van de gevallen de reden ben van vertrek.
maar dat is toch heel iets anders dan bloedserieus zeggen dat al je vrienden je in de steek laten?
Haha ik zeg heel vaak dat vrienden weggaan bij me. Vriendin verhuist binnenkort naar Limburg en dan zeg ik ook weleens: ‘goh, weer eentje die me verlaat’. Maar wel met een dikke knipoog.
Als je visite hebt, koop je dan voor iedereen drinken/eten waarvan je weet dat je gasten het lekker vinden?
- Ik vraag/onthoud actief van iedereen wat ze willen en houd hier rekening mee
- Als ik het weet, dan onthoud ik het en houd ik er rekening mee
- Ik kan dat niet allemaal onthouden dus ik koop zoveel mogelijk variatie
- Ik wil dat allemaal niet onthouden dus ik koop zoveel mogelijk variatie
- Ik denk hier niet zo heel erg over na, koop niet een brede variatie aan dingen, maar koop gewoon waarvan ik denk dat goed is
- Ik houd hier bewust geen rekening mee (om wat voor reden dan ook, budget, je drinkt het zelf niet, etc) en heb niet zoveel variatie
0 stemmers
En heb je over het algemeen voor visite zero of suiker frisdrank in huis? Als je allebei hebt wat je het meest hebt
- zero/light
- suiker
0 stemmers
Ja, en hij doet ook de
en hij is onder de 30.
Maar die
is ook echt precies hoe hij is. Niet uitbundig en best gereserveerd dus het past wel bij hem.
Ik vind het echt best apart om te verwachten dat als je ergens op visite gaat mensen dan gaan kopen wat jij lekker vindt. Maar het boeit mijzelf ook niet als ik ergens kom en ze drinken hebben dat ik niet lekker vind, water is ook prima. Ik haal wel altijd lekkere dingen in huis dus het is niet zo dat ik alleen een glas water in de aanbieding heb. Is dit een impopulaire mening haha? Ken echt niemand die dat (hardop) verwacht
Ik houd rekening met allergieën en/of intoleranties, wij drinken geen sap of fris, dus je krijgt bij ons alleen koffie/thee/water of spa rood.
Hm geen een antwoord past eigenlijk :d
Ik koop een variatie maar ook weer niet tig verschillende dingen of specifiek voor een persoon
Met en zonder prik, met en zonder suiker
Met alcohol en zonder alcohol
Snacks met en zonder veel vet/suiker
Daarmee cover ik de meeste wensen wel en heb ik zelf ook keuze tussen wat me die dag zelf bekoort
Is dat ook zo als je een verjaardag of feestje viert of hypothetisch zou vieren?
Ik heb niet vaak visite, dus als er mensen langskomen vraag ik meestal van te voren wat ze zouden willen/wat hun wensen zijn.
Zowel zodat ze iets hebben waarvan ik weet dat ze het lekker vinden en zodat ik niet te veel over hou. Zelf heb ik zelden fris in huis, dus ik wil niet met heel veel blijven zitten wat niet op komt.
Nee, dan zorg ik er wel voor dat er meer in huis is.
Ligt eraan of ik een feestje geef voor m’n kind bijv. Dan is het aanbod meer gericht op kinderen. Limonade, cake, spekken, nibbits etc
Als ik een paar volwassenen als visite krijg doe ik andere inkopen en houd rekening met hun smaak maar als ik echt een feestje geef niet hoor. Te veel gedoe.
Ik heb een vriendin die alleen glutenvrij kan eten en een vriendin die vegetarisch is; dat is het enige waar ik rekening mee houd eigenlijk. Of de chips/snacks die ik koop/voorbereid qua smaak bij iedereen in de smaak vallen, daar houd ik wat minder rekening mee.