Stel je persoonlijke vraag #57

Ja en dan hebben ze ook vaak hele goede pensioenregelingen.

Een kennis van mijn moeder werkte bij de Franse spoorwegen en mocht met 55 al met pensioen. Pin me er niet op vast, kan ook 58 of 50 zijn, maar iig echt heel vroeg.

Dat helpt dan ook niet echt. Maar nog meer kinderen baren ook niet denk ik. Dan liggen die vrouwen ook uit de running en het duurt erg lang voor die kinderen een keer kunnen werken.

Kan je beter niet zo’n streng migratiebeleid voeren denk ik dan. Maar ja wie ben ik.

2 likes

En dan over 5 jaar gaan ze klagen dat er te weinig kinderopvang of scholen zijn zeker

Ja klopt maar geloof dat systeem sowieso heel anders daar, je moet 43 jaar werken ofzo om pensioen te krijgen en soms minder als je zwaar werk hebt maar 58 is wel echt vroeg

Ik leerde laatst dat de Fransen niet sparen voor de aow maar het betalen uit de lopende begroting. Snap dus wel dat ze klem zitten :smiling_face_with_tear:

2 likes

Deze deed eerst wel zwaar rangeerwerk volgens mij en later volgens mij machinist.

1 like

Is dat in Nederland niet hetzelfde?

Ik ben bijna 29 met een actieve kinderwens maar met zo’n brief zou ik bijna denken fuck jullie laat maar zitten😭

5 likes

Ik zou dan ook echt de behoefte hebben om bij de aankondiging te zeggen van “dit is omdat ik het wil, niet omdat de overheid het wil!”

13 likes

Je staat op de Olympische spelen met je dubbeldekker rodel partner. Je vrouw staat op het punt te bevallen, je wordt gefacetimed door je bevallende partner. Wat doe je?

• Vlieg linea recta naar de bevalling, laat mijn bevallende partner niet in de steek
  • Nee, fuck dat ik laat mijn rodel partner niet in de steek

0 stemmers

je wint wel zilver

4 likes

Nou dat weet je als vrouw ook, dat die kans er is. En dan weet je ook dat topsport voorgaat.

32 likes

Ja ik wilde zeggen grote kans dat die vrouw heeft gezegd dat hij moet racen, maar onder invloed van hormonen zou ik m’n man echt vermoorden als hij er niet bij zou zijn, topsporter of niet.

8 likes

Maar ik weet niet of ik het mijzelf kan vergeven om niet bij de geboorte van mijn kind te zijn

1 like

Ik denk dat wij daar als niet topsporters weinig over kunnen zeggen.

Mijn eerste reactie is wtf, je gaat toch naar huis. Maar ik heb niet 4 jaar keihard getraind om mee te doen aan te spelen en we weten niet welke afspraken ze gemaakt hebben voor hij weg ging.

In dit geval was het toch ook dat de bevalling ook nog eens te vroeg begon?

1 like

Dat weet ik niet, hoorde het net op tv. Mag hopen dat het niet zo vroeg is dat er vergroot risico is.

Kan als niet topsporter misschien niet oordelen, maar weet ook niet of ik het kan begrijpen

wel echt onhandig timing om je vrouw 9 maanden voor de olympische spelen te bezwangeren haha, zou dan misschien toch een kleine pauze van twee maanden hebben ingelast in het proberen

14 likes

Hahaha nooit gezien maar je hebt helemaal gelijk :joy:

2 likes

Volgens mij hoorde ik ze 2 maanden zeggen op tv

1 like

Ik weet niet heel veel van prematuren etc, maar dan ga je toch sowieso naar je vrouw? Is een baby met 7 maand redelijk levensvatbaar?

Ff opgezocht, met de huidige NICU zeker levensvatbaar, maar echt niet top haha

3 likes

Ja sorry ik vind je echt een kneus als je dan niet meteen naar je vrouw gaat. Leuk, al die jaren trainen. Maar je hebt ook jaren aan je relatie gewerkt neem ik aan en dan ga je je vrouw in zo’n stressvolle situatie alleen laten?

6 likes

Jazeker, ik ben zelf niet makkelijk zwanger geworden, maar in deze situatie had ik echt even 5 maanden pauze gehouden tot oktober 2025 ofzo

1 like