Stel je persoonlijke vraag #57

En voor de ja stemmers: heb je ook een mail gehad dat je Iban en alles op straat ligt?

• Ja :clown_face::clown_face::clown_face::triumph:
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik ben sinds 1 oktober geen klant meer bij Ben maar kreeg die mail ook🙃

2 likes

Die zal nog wel komen :sob:

3 likes

Ach mn gegeven over mn uitstrijkje liggen ook al op straat

16 likes

Ik lees dat veiligheid de grootste prioriteit had en heeft. Ze betreuren het enorm. Het zal ja.
Ik zou wel eens willen weten of die inspanning inderdaad door objectieve partijen als voldoende worden gezien.
Hoe serieus namen ze het risico op een datalek? Hebben ze daar risicogericht voldoende resources voor aangewend?
Ik vind het weer helemaal kut dit. Gewoon overgeleverd aan elk bedrijf dat je gegevens heeft en het is maar op goed geluk dat er niks mee gebeurt. En verrassing: dat gebeurt wel.

13 likes

Jij hebt bijna bingo

1 like

Vind rekeningnummer en gegevens ID wel nog kutter, heb t idee dat ze daar meer mee kunnen. Maar hier ook beide ja :cowboy_hat_face:

3 likes

Moest m’n stem veranderen, mail is ook hier binnen. En ook deel van de laatste grote datalek :grimacing:

3 likes

Ook letterlijk alles wat je nodig hebt als fraudeur is gelekt. Echt top dit. Wat een tyfusbedrijf zeg. Ik ben er zo woest om

4 likes

Ik vond het vooral grappig dat er skippen stond, can’t imagine

1 like

Bij iedereen verschilt t blijkbaar

Als je gegevens gelekt zijn:
Je id gegevens ook of niet?

• Ja ook
  • Nee

0 stemmers

Mijn rekeningnummer en nummer/geldigheid van mijn paspoort liggen op straat, maar het wachtwoord van ‘Mijn Odido’ is niet gelekt hoor!! Holladiejee. Zo fijn dat ze dat even melden, maakte me al zorgen. Stel je voor zeg.

14 likes

2 maanden geleden op overgestapt omdat mn nieuwe huis geen Ziggo verbinding heeft :sob:

1 like

Ja zelfde hier. Glasvezel van Odido en weinig keuze in andere providers.
Vind hun communicatie ook slecht.

Hallo,Je ontvangt deze e-mail omdat we je uit voorzorg willen waarschuwen voor mogelijke risico’s als gevolg van een cyberaanval bij Odido.
We willen altijd transparant en eerlijk zijn naar onze klanten, en we willen je informeren zodat je alert kunt zijn op eventuele ongebruikelijke activiteiten. Daarnaast willen we benadrukken dat jouw veiligheid onze hoogste prioriteit heeft. Door dit incident kan niemand jouw mobiele locatiegegevens of je privécontacten inzien.

Alsof ons informeren een stuk extra dienstverlening is ipv dat ze het verplicht zijn.

6 likes

Laatst zijn ook mijn gegevens via Interrail gelekt :smiling_face_with_tear: Hoeveel zullen er nog komen.

2 likes

Echt verschrikkelijk. Ze kunnen op z’n minst gratis een nieuw telefoonnummer aanbieden, maar eigenlijk is een nieuw telefoonnummer ook maar gewoon irritant en het maakt misschien 5% goed

Ja :thumbsdown:

Had het al in een ander topic geplaatst maar dus blijkbaar één van de grootste en meest gevoelige datalekken ooit in Nederland

5 likes

Vind het zo raar. Want in de mail staat duidelijk dat paspoort gegevens niet gelekt zijn. Maar lees overal in het nieuws dat dat wel zo is?

Ik heb een mail gehad dat het mogelijk is.
Is dat de mail die de rest ook heeft? Of is het bij mij nog niet zeker?

Oh zie @Nina s bericht, ja dus

1 like

De mail gaat over je persoonlijke situatie dus in jouw geval zijn die gegevens dan niet gelekt.