@Shaaar thanks, je omschrijft precies mijn gevoel! Ik zou het dus al anders vinden als ze zei: hey ik help financieel een handje. Dat zou ik echt niet erg vinden. Ik heb gewoon een baan en partner ook, het zit bij ons echt in het stukje eigen geld zeg maar. Zeggenschap is vooral dat ze ergens inbreng wil hebben watvoor huis (geen enorm klushuis bijv, want wij zijn geen klussers), en ik denk dat we daarin echt wel op een lijn kunnen zetten, maar die wringt wel voor mij ook.
@Zilver Nee, zij koopt het huis voor mijn partner. Het komt niet op haar naam ofzo. En als zij overlijdt gaat dit van zijn deel af. En dat is dus het stukje wat ik zo raar vind. Dan kun je toch net zo goed nu al zijn deel vrijgeven?
@Enthusiasm ik verwoord me dan verkeerd, excuses, maar ik denk dus niet dat dat mogelijk gaat zijn op korte termijn. En ook niet op lange termijn zonder dat er ergens geld vandaan komt.
Mn partner heeft het niet afgeketst wat ik ook snap. En hij is er ook niet helemaal 100% in jubelstemming ofzo. Hij heeft eigenlijk dezelfde houding als ik, maar het is voor hem wel anders, omdat het zijn moeder is dus wel iets positiever dan ik denk ik.