Hahah doe even normaal joh, ik heb niemand advies gegeven. Deel alleen een situatie.
Ja en die adviseur heeft dan ook alle informatie. Wij hebben dat niet. Zo is niet duidelijk of en hoe jullie relatie op papier is vastgesteld. Dat kan grote invloed hebben. Het lijkt mij op dit moment vooral belangrijk om alles duidelijk te krijgen en indien nodig afspraken te maken en zaken vast te leggen.
Ik zou dit wel doen, maar alleen als jij helemaal geen geld in dat huis hoeft te steken qua verbouwing oid. Als zij jou financieel hierbuiten wilt laten, dan moet je hier ook helemaal buiten staan qua onderhoud. Verder zorgen dat je alles wat je bespaart aan huur en onderhoud direct investeert met een vast maandelijks plan, zodat jij voor jezelf snel vermogen opbouwt, wat er ook gebeurt. Hier zou ik dan echt streng in zijn. Ik denk dat je dan financieel nog beter uit bent dan een huis kopen.
Ja als het niet op jouw naam staat zou ik er ook nul in investeren op welke manier dan ook.
- Belangrijk voor de ezels, fijn!
- Toondoof, 15 ezels redden terwijl er tienduizenden mensen gedood zijn
0 stemmers
Voor het matige niveau van de journalisten van het AD, is de westelijke Jordaanoever âde halve wereld overâ
- Nee dat is 4 uurtjes vliegen
- Ja is echt de halve wereld om!
0 stemmers
Het ding is dat beleggen etc past wat oplevert op de lange termijn: offensief beleggen, daar moet je lang vanaf blijven om goed rendabel te laten zijn. Eerder uit laten keren kost geld. Binnen een jaar eruit stappen is geld inleveren.
Vermogen creĂ«ren in de vorm van een huis gaat nu mega snel en zonder grote risicoâs met deze markt. Als je in dit scenario binnen een jaar uit elkaar gaat en je moet uit je gezamenlijke huis dan heb je binnen een jaar zo 10%+ van je inleg, dat ga je niet redden met offensief en defensief beleggen of deposito sparen, als je er al uit mag stappen na een jaar.
Ja wat is dat toch met (voornamelijk) witte mensen en dieren in armere landen een beter leven willen geven. Help eerst je medemens daar dan ff.
??
Beleggen kan prima iets opleveren op korte termijn, tenzij je je bank ofzo voor je laat beleggen misschien. En huis levert niet per definitie +10% op na een jaar.
- boromir
- faramir
- ik ben saai en weet niet waar dit over gaat
0 stemmers
En zeker niet met kosten koper enzo, dat heb je er ook echt in weinig gevallen binnen een jaar uit.
Ik snap niet waarom meerdere mensen âgratis wonen, zelf al je geld opsparenâ zoân heeeel dom plan vinden? Ik heb het oorspronkelijke bericht niet gelezen dus het is niet helemaal te begrijpen, maar jarenlang (hopelijk) een heel groot deel van je geld opzij kunnen zetten (sparen/beleggen) is toch chill? Zijn jullie misschien in de war met mensen die meebetalen aan de hypotheek van hun partner en dan met niks achterblijven? Of vinden jullie huren bijvoorbeeld ook achterlijk?
Want love Ned Stark ![]()
Omdat je kinderen hebt en tegenover een vermogend gezin staat in een tijd waarin je niet zomaar een nieuw huis versiert. Ik vind het niet per se een heel dom plan, maar het heeft gewoon haken en ogen omdat je financieel heel ongelijkwaardig in je relatie staat. Wellicht voelt het lekker als je hartstikke verliefd bent, maar hoe voelt zoiets als je relatie door zwaar weer gaat? Als een van jullie zekerheid heeft en de ander totaal niet? Als je een andere mening hebt over verbouwen of onderhoud? Als moeke zich ineens komt roeren tijdens een discussie? Als hij besluit je er van de een op andere dag uit te zetten?
Daarnaast is of je dat jarenlang opzij kan zetten gewoon een onzekerheid. Voor hetzelfde geld klapt de boel over 1.5 jaar? Jarenlang je geld opzij kunnen zetten is prima, maar er zijn hier talloze andere scenarioâs mogelijk waarbij je geen nobody in eigen huis hoeft te zijn. Als schoonmoeder daar niet aan mee zou willen werken zou ik mijn conclusies trekken.
Hoe kom je daar nou bij? Een huis kopen kost heel veel geld. En met een annuĂŻteitenhypotheek betaal je de eerste jaren bijna alleen maar rente ipv aflossing.
10% is trouwens prima te doen met beleggen. De afgelopen jaren is dit zelfs een stuk hoger.
Ik begreep dat ze zelf geen huis kon kopen (maar dat bericht is al verwijderd), dus dan beleggen > huur betalen. De vraag of je afhankelijk wilt zijn van je schoonfamilie is een tweede.
Hieraan gelinkt: ik heb dit weekend na jaren dus pas de extended edition van de laatste film gekeken en heb een aantal keer moeten lachen omdat dingen zo belachelijk waren, ze hebben echt de juiste scĂšnes eruit gehaald.
oh ik ben juist altijd heel boos dat de dood van saruman eruit is want ???
Hoeveel dagen per week werk je?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 0
0 stemmers
5 maar wel 32 uur dus woensdag- en donderdagmiddag vrij.
Offtopic LotR
Ja dat ze dat laten zien was natuurlijk prima, want dat blijft in de gewone films natuurlijk onbeantwoord. Maar hoe hij dan dood gaat is gewoon een beetje knullig zo op dat rad en daardoor lachwekkend.
Maar het ergste vond ik de Mouth of Sauron?? Door de hoofdbewegingen en die grijns vond ik het eerder een soort karikatuur dus in mijn ogen was het wel terecht dat dat is geschrapt.
4 om 5
Ene week 3 andere week 5 over het algemeen.