Stel je persoonlijke vraag #57

Wat is jouw chinese horoscoopdier?

• Rat
  • Os
  • Tijger
  • Konijn
  • Draak
  • Slang
  • Paard
  • Geit
  • Aap
  • Haan
  • Hond
  • Varken
  • Weet ik niet maar ga ik nu opzoeken
  • Weet ik niet en wil ik niet weten

0 stemmers

(hier kan je het opzoeken Chinese Horoscoop: Betekenis, Dieren en Jaarcycli)

2 likes

Dit bewijst weer waarom ik astrologie onzin vind :weary:

Ik ben een konijn, zogenaamd vriendelijk, voorzichtig en artistiek.

Dit zijn alle drie geen woorden die mijn omgeving zou gebruiken om mij te beschrijven :rofl:

4 likes

Voor mijn echt favoriete artiesten of bijzondere concerten wil ik dat ook wel doen (hell ben naar Dublin gegaan voor Oasis :sweat_smile:), maar juist de kleinere bands of bands die je leuk vindt maar ook weer niet superfan van ben ga ik niet elke keer een vrije dag voor opnemen. En denk dat je overschat hoeveel bands op een dinsdagmiddag een zaal zullen uitverkopen.

3 likes

Ik ben the :goat: dus ben toch geneigd om dit te geloven

10 likes

Als het zou moeten zou ik het wel kunnen maar ik wil het gewoon niet :joy: naast de praktische dingen die al genoemd werden zoals routeplanners zou ik ook gewoon het vermaak missen, appen/bellen, social media, online shoppen etc

2 likes

Wow zijn er zo veel 1992 babies hier?

2 likes

Elf?

(En er zijn maar twaalf tekens dus misschien is het wel 1980 of 2004)

1 like

haha ja je hebt gelijk, maar wel grappig dat er in verhouding veel apen stemmen!

Precies op mijn geboorte gaat de aap in dat jaar inderdaad
Ik had altijd zo’n kalender van de afhaalchinees op het toilet hangen dus op een gegeven moment weet je ze allemaal haha

@Wijntje Ja willen is inderdaad een heel andere vraag, ik zit er zelf ook niet op te wachten maar het kán wel

3 likes

Heb je wel eens iets wat iemand anders aan straat heeft gezet meegenomen omdat je het zelf wilde hebben? Bijv meubels
Boeken uit zo’n bieb tellen niet❗️

• Nee nooit
  • Ja regelmatig
  • Ja een enkele keer

0 stemmers

Dat gebeurt hier letterlijk nooit. Is dat een stads ding toevallig?

Hoeveel dagen kan jij vrij nemen op basis van een fulltime werkweek?

• 20 (wettelijk minimum)
  • 21-25
  • 26-30
  • 31-35
  • 36-40
  • 41-45
  • 46-50
  • 51-55
  • Meer dan 55
  • Ik werk niet in Nederland
  • Ik ben zzp’er/ondernemer
  • Ik werk niet

0 stemmers

Te verhogen met mijn glijtijd (ik kan door 37uur over te werken een week verlof nemen). Heb je meer dan 37uur overuren dan kan je die laten uitbetalen.

1 like

Ik vind dat ik zo weinig vrije dagen heb. Heb vanochtend nog opgezocht wat de CAO zegt over onbetaald verlof opnemen, maar zou echt willen dat ik minimaal twee weken meer had.

4 likes

Ik ooook ik zou het fulltime werken ook zo veel beter trekken als ik niet zo krampachtig zou hoeven plannen met de schaarse dagen en veel vaker en flexibeler een paar dagen achter elkaar ertussenuit kon :cry:
Wat veel die meer dan 30 vakantiedagen hebben, wordt tijd om weer te solliciteren merk ik.

8 likes

38 maar een deel staat wel vast (2 weken verplicht bedrijfsvakantie in de zomer, vrij tussen kerst & oud en nieuw, brugdag Hemelvaart etc). Alsnog meer dan genoeg over. Houdt me ook tegen om ergens anders te gaan werken, ik kan niet meer met minder vrije dagen :joy:

3 likes

Nouja als je bij ons fulltime werkt krijg je iets van 30 uur extra vrij, dus dan kan je meer vrij nemen.
Ik vind het echt mega weinig (20 dus) maar kan gelukkig wel makkelijk bijkopen. Ik werk onder de cao sociaal werk.

1 like

In de cao waar ik onder val is 36 uur fulltime. Veel mensen werken 40 uur dus dan bouw je sowieso elke week 4 ATV-uren op dus ruim 200 vakantie uren + 144 uren wettelijk verlof + we krijgen elk jaar 64 uur spaarverlof + je kan nog max 187 uur bijkopen = totaal 595 uur = 74 dagen :joy:
Ik werk 0.8 fte en met al die uren kan ik bijna 3 dagen per week werken ipv 4 dagen per week :clown_face:

8 likes

wowwwww goed voor elkaar, ik moet echt een andere baan

4 likes

Stel je werkt “36 uur” in 4 dagen, hebt vrijdagen standaard vrij en kan makkelijk een dagje compenseren (dus bijvoorbeeld een keer een donderdag vrij en daarvoor of daarna twee halve vrijdagen werken, of een hele vrijdag werken). Is zes weken aan vakantiedagen dan:

• Echt veel
  • Ruim
  • Precies genoeg
  • Krap genoeg
  • Iets te weinig
  • Veel te weinig (ik zou een week bijkopen als dat kan)

0 stemmers

1 like