Stel je persoonlijke vraag #57

Dat gebeurt hier letterlijk nooit. Is dat een stads ding toevallig?

Hoeveel dagen kan jij vrij nemen op basis van een fulltime werkweek?

• 20 (wettelijk minimum)
  • 21-25
  • 26-30
  • 31-35
  • 36-40
  • 41-45
  • 46-50
  • 51-55
  • Meer dan 55
  • Ik werk niet in Nederland
  • Ik ben zzp’er/ondernemer
  • Ik werk niet

0 stemmers

Te verhogen met mijn glijtijd (ik kan door 37uur over te werken een week verlof nemen). Heb je meer dan 37uur overuren dan kan je die laten uitbetalen.

1 like

Ik vind dat ik zo weinig vrije dagen heb. Heb vanochtend nog opgezocht wat de CAO zegt over onbetaald verlof opnemen, maar zou echt willen dat ik minimaal twee weken meer had.

4 likes

Ik ooook ik zou het fulltime werken ook zo veel beter trekken als ik niet zo krampachtig zou hoeven plannen met de schaarse dagen en veel vaker en flexibeler een paar dagen achter elkaar ertussenuit kon :cry:
Wat veel die meer dan 30 vakantiedagen hebben, wordt tijd om weer te solliciteren merk ik.

8 likes

38 maar een deel staat wel vast (2 weken verplicht bedrijfsvakantie in de zomer, vrij tussen kerst & oud en nieuw, brugdag Hemelvaart etc). Alsnog meer dan genoeg over. Houdt me ook tegen om ergens anders te gaan werken, ik kan niet meer met minder vrije dagen :joy:

3 likes

Nouja als je bij ons fulltime werkt krijg je iets van 30 uur extra vrij, dus dan kan je meer vrij nemen.
Ik vind het echt mega weinig (20 dus) maar kan gelukkig wel makkelijk bijkopen. Ik werk onder de cao sociaal werk.

1 like

In de cao waar ik onder val is 36 uur fulltime. Veel mensen werken 40 uur dus dan bouw je sowieso elke week 4 ATV-uren op dus ruim 200 vakantie uren + 144 uren wettelijk verlof + we krijgen elk jaar 64 uur spaarverlof + je kan nog max 187 uur bijkopen = totaal 595 uur = 74 dagen :joy:
Ik werk 0.8 fte en met al die uren kan ik bijna 3 dagen per week werken ipv 4 dagen per week :clown_face:

7 likes

wowwwww goed voor elkaar, ik moet echt een andere baan

4 likes

Stel je werkt “36 uur” in 4 dagen, hebt vrijdagen standaard vrij en kan makkelijk een dagje compenseren (dus bijvoorbeeld een keer een donderdag vrij en daarvoor of daarna twee halve vrijdagen werken, of een hele vrijdag werken). Is zes weken aan vakantiedagen dan:

• Echt veel
  • Ruim
  • Precies genoeg
  • Krap genoeg
  • Iets te weinig
  • Veel te weinig (ik zou een week bijkopen als dat kan)

0 stemmers

1 like

In het onderwijs kun je niet echt zelf vrij nemen, maar wel 12 weken standaard vakantie natuurlijk, dus 60 vakantiedagen :dancer: Echt een grote luxe vind ik

9 likes

In Amsterdam heel vaak, mijn buurt had op vrijdagochtend grofvuil en als ik dan op donderdagnacht uit de stad kwam rollen vond ik de mooiste pareltjes.
Maar in de stad waar ik nu woon mag je geen grof vuil aan de straat zetten, af en toe zetten mensen wel eens dingen in de voortuin om gratis mee te nemen.

Moet je nagaan dat het bij de meeste banen meer dan de helft minder is gewoon

Ik zat al even in een negatieve werkflow en dit allemaal lezen maakt het niet veel beter pff. Maar goed om te lezen dat het (ook buiten onderwijs om) op veel plekken beter geregeld is. Lijkt me zo’n luxe, al is het maar 2 weken meer dan nu

Ik zou het totale gebrek aan flexibiliteit en niet zelf kunnen invullen van je vakantiedagen echt zo afschuwelijk vinden dat ik met liefde dagen zou inleveren om dat wel te hebben.

6 likes

ik ga dit even opsommen voor de liefhebber

een wollen vloerkleed
een plafondlamp en een tafellamp
een badkamermeubel
2 rekjes voor in de keuken
2 houten keukentrolleys
een paar veja’s
4 eetkamerstoelen (2x een set van 2)
een ikea kallax met deurtjes
een schoenenkastje
een grote spiegel met sierlijst
een vanmoof herenfiets
een metalen kastje voor mijn naaispullen
een vierkante lijst voor een print die ik net had besteld
een hele zooi passepartouts waar ik net naar op zoek was
een oranje poef
een leuke poster
een oud schilderij met bijpassende lijst
een hele zooi ikea vlondertegels voor op mijn balkon

ohja en er lag ook een keer een prachtig vloerkleed van hay van echt 3 bij 4 meter maar dat was zo zwaar dat ik het niet mee naar huis kreeg :sob: ik hou mezelf maar voor dat er vlooien in zaten ofzo

dit is in de afgelopen 3,5 jaar in amsterdam west 🫶🏻

49 likes

Jezus, dit is echt een logische som uiteindelijk maar ik zat echt ff zo
IMG_8907

1 like

Wajooo

3 likes

Het chillst lijkt mij een functie op een (hoge)school of universiteit die niet docent is, dan heb je volgens mij een stuk meer flexibiliteit en wel veel vakantiedagen (het zal niet de bedoeling zijn dat je zes weken in de zomervakantie werkt en dan zes andere weken vrij hebt als iedereen aan het werk is, maar wel makkelijker een random dag/week/twee weken vrij nemen.

1 like

Cao staal mensen. Mijn partner heeft standaard 41 vrije dagen.

2 likes

Volgens mij heb ik er 20 wettelijk, 1 of 2 bovenwettelijk en dan kan ik nog bijkopen uit m’n individueel keuzebudget (cao Gemeenten). Volgens mij kan je in totaal 8 weken opnemen, maar dat weet ik niet zeker, ik koop nooit bij.

3 likes