CAO universiteiten maar dan geen onderwijsbaan. Zit niet aan vakanties vast en heb 8,6 weken in totaal.
Ja, ik heb dus het maximaal aantal mogelijke vakantiedagen gekozen, maar dat is dus inclusief bijkopen vanuit ikb.
Ja ik heb er nu bijna 9 flexibel dus ik heb daar gelukkig al sowieso meer dan je gemiddeld hebt
Wat chill, in welke sector werk je?
hij lag zonder een slot op die metalen plaat van de containers en het wiel was krom
dus ik denk wel gevonden maar weet het niet zeker haha
In de commerciële sector
Ja maar je wordt wel voor 36 uur uitbetaald. Dus eigenlijk zijn die vakantiedagen uit eigen zak.
Ja tuurlijk maar beter dan 40 uur werken (als 40 fulltime is ipv 36) en hetzelfde betaald krijgen zonder zoveel verlof. Ik vind het top zo iig!
Maar dat is een soort tijd voor tijd constructie toch? Elke week 4 uur bovenop je contract werken. Met geen opbouw pensioen en vakantiegeld over die +4 uur toch? Ik zie dat niet per se als goede deal en ook niet als vakantiedagen. Of mag je er meer dan 1 uur opnemen voor elk gewerkt extra uur?
Maar dat is dan toch niet hoeveel vakantiedagen je hebt? Want je krijgt dan geen extra geld in mei en december (of maandelijks).
Wij mogen tot 12 weken bijkopen ![]()
Wat is het leukste voor dagje shoppen /eten?
- Den Haag
- Amsterdam
- Den Bosch
- Rotterdam
0 stemmers
Ik mag inderdaad ook bijkopen maar dan moet je ook vakantiegeld en pensioen “terugbetalen” dus ik vind het niet heel aantrekkelijk en reken dat zelf niet bij de vakantiedagen die wij krijgen.
In theorie kan je er ook 50 hebben, als je maar zoveel uren op je contract inlevert :’)
Vind zowel Den Haag als Den Bosch leuk om te shoppen. Amsterdam vind ik te druk en Rotterdam gewoon niet leuk.
Zonder bijkopen heb je vier weken plus nog één of twee bovenwettelijke dagen, geloof ik.
Een random bovenblad van een oude kast. Is nu het hoofdbord van mijn bed.
Bij mij is 36 uur fulltime en ik werk 40 uur. Dat betekent op jaarbasis zo’n 10,5 weken vakantie. Maar verdien niet genoeg om 10,5 weken per jaar op vakantie te gaan en hoef ook weer niet zoveel vrij. Bij ons kun je ook 38 uur laten uitbetalen, dan heb je alsnog 7 a 8 weken vakantie, meer betaald en je bouwt ook iets meer ikb budget op, dus daar heb ik voor gekozen.
Dit snap ik nooit zo goed, het is toch lekker om tussendoor een keer een weekje vrij te zijn? Ook al ga je niet op vakantie, lekker thuis hangen. Mijn vader neemt alleen vrij als hij op vakantie gaat want hij weet anders niet wat ie thuis moet doen, nou ik kan wel 6000 dingen bedenken.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn school heeft dit jaar ook nog een extra week junivakantie
(niet omdat mijn school laks is/niet genoeg uren maakt, wil ik er wel even bij zeggen)
Weet jij wat wurthering betekent?
- Ja
- Ehh nee eigenlijk niet nee
0 stemmers
Ik neem vaak 2 weken in de zomer op en blijf dan gewoon thuis. Love it. Voel wel altijd een soort druk om me te verantwoorden dat ik nergens heen ben gegaan.