Mijn moeder werkt op een mbo en de dagen zijn niet flexibel, in de vakanties is de school gewoon dicht dus dan ben je vrij en tussendoor een dag vrij krijgen gaat wel, maar een week is bijna niet te doen want je kunt die gemiste uren niet inhalen als je fulltime werkt. Is wellicht op op een hbo/uni anders.
Oja, toen ik op de universiteit werkte (als student-assistent, maar ik baseer mij dan op mn fulltime collegas haha) was dat wel anders ja en iemand die ik ken die op een hogeschool werkt zegt ook dat zij wel flexibeler is. Met de kerstvakantie bijvoorbeeld wel iedereen verplicht vrij, maar in de zomer wordt juist ook veel voorbereidend werk gedaan voor het nieuwe jaar enzo. Het zal naast soort school ook nog van je functie afhangen waarschijnlijk.
Ik heb dit en als je een gezonde tolerantie voor gekte hebt (ik ken geen enkele hogeschool waar het langdurig lekker loopt) is het de droom.
Onderzoeksinstituut helemaal top. De cao is niet zo goed als bijv de ambtenarij maar dit vaste contract als niet-docent is mijn gouden ei.
Oh grappig, ik heb echt liever 12(!) weken per jaar ‘vast’ vrij dan 5 weken flexibel. Het verschil is gewoon zo belachelijk groot.
Ja dat zal ook wel schelen! Mijn moeder heeft 5 weken zomervakantie en ze starten 1 week eerder dan de leerlingen om dingen voor te bereiden, maar andere vakanties zijn ze gewoon dicht en de laatst week voor de zomervakantie zijn er nagenoeg geen lessen meer dus dan zijn docenten vaak vrij, ondersteunend personeel kan dan de laatste dingen van dat schooljaar afwerken of vast voorbereiden voor komend jaar.
Met kinderen lijkt me zo’n baan wel top hoor, dan heb je alle schoolvakanties gewoon vrij en en nooit gezeik met een oppas. Nadeel is wel dat je altijd in het hoogseizoen op vakantie moet dus is duur.
Ja! En het is zo chill dat alles gewoon helemaal stil ligt. In de tussentijd ook gewoon geen mail, niets wat je mist of waarvoor je eigenlijk nodig was geweest.
Waar werken de mensen die 41-45 vakantiedagen hebben obv een 40 uurs contract en niet in het onderwijs werken?
Ik kom bijna overal 25 dagen op 40 uur tegen dus 28 of 30 valt mij in vacatures al op.
En als ambtenaar moet een deel boven het wettelijke aantal toch uit je ikb komen waardoor je weer inlevert qua vakantiegeld of opleidingsbudget oid?
Cao rijk bouw je 4 uur compensatieverlof op per week als je 40 uur werkt. Dus dat zijn 26 dagen oid bovenop het normale wettelijke verlof etc. Daar hoef je geen ikb voor te gebruiken. Je kan wel je ikb gebruiken om nog meer te kopen.
Gevonden of gejat ![]()
CAO universiteiten maar dan geen onderwijsbaan. Zit niet aan vakanties vast en heb 8,6 weken in totaal.
Ja, ik heb dus het maximaal aantal mogelijke vakantiedagen gekozen, maar dat is dus inclusief bijkopen vanuit ikb.
Ja ik heb er nu bijna 9 flexibel dus ik heb daar gelukkig al sowieso meer dan je gemiddeld hebt
Wat chill, in welke sector werk je?
hij lag zonder een slot op die metalen plaat van de containers en het wiel was krom
dus ik denk wel gevonden maar weet het niet zeker haha
In de commerciële sector
Ja maar je wordt wel voor 36 uur uitbetaald. Dus eigenlijk zijn die vakantiedagen uit eigen zak.
Ja tuurlijk maar beter dan 40 uur werken (als 40 fulltime is ipv 36) en hetzelfde betaald krijgen zonder zoveel verlof. Ik vind het top zo iig!
Maar dat is een soort tijd voor tijd constructie toch? Elke week 4 uur bovenop je contract werken. Met geen opbouw pensioen en vakantiegeld over die +4 uur toch? Ik zie dat niet per se als goede deal en ook niet als vakantiedagen. Of mag je er meer dan 1 uur opnemen voor elk gewerkt extra uur?
Maar dat is dan toch niet hoeveel vakantiedagen je hebt? Want je krijgt dan geen extra geld in mei en december (of maandelijks).
Wij mogen tot 12 weken bijkopen ![]()