Wat is het leukste voor dagje shoppen /eten?
- Den Haag
- Amsterdam
- Den Bosch
- Rotterdam
0 stemmers
Wat is het leukste voor dagje shoppen /eten?
0 stemmers
Ik mag inderdaad ook bijkopen maar dan moet je ook vakantiegeld en pensioen “terugbetalen” dus ik vind het niet heel aantrekkelijk en reken dat zelf niet bij de vakantiedagen die wij krijgen.
In theorie kan je er ook 50 hebben, als je maar zoveel uren op je contract inlevert :’)
Vind zowel Den Haag als Den Bosch leuk om te shoppen. Amsterdam vind ik te druk en Rotterdam gewoon niet leuk.
Zonder bijkopen heb je vier weken plus nog één of twee bovenwettelijke dagen, geloof ik.
Een random bovenblad van een oude kast. Is nu het hoofdbord van mijn bed.
Bij mij is 36 uur fulltime en ik werk 40 uur. Dat betekent op jaarbasis zo’n 10,5 weken vakantie. Maar verdien niet genoeg om 10,5 weken per jaar op vakantie te gaan en hoef ook weer niet zoveel vrij. Bij ons kun je ook 38 uur laten uitbetalen, dan heb je alsnog 7 a 8 weken vakantie, meer betaald en je bouwt ook iets meer ikb budget op, dus daar heb ik voor gekozen.
Dit snap ik nooit zo goed, het is toch lekker om tussendoor een keer een weekje vrij te zijn? Ook al ga je niet op vakantie, lekker thuis hangen. Mijn vader neemt alleen vrij als hij op vakantie gaat want hij weet anders niet wat ie thuis moet doen, nou ik kan wel 6000 dingen bedenken.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn school heeft dit jaar ook nog een extra week junivakantie
(niet omdat mijn school laks is/niet genoeg uren maakt, wil ik er wel even bij zeggen)
Weet jij wat wurthering betekent?
0 stemmers
Ik neem vaak 2 weken in de zomer op en blijf dan gewoon thuis. Love it. Voel wel altijd een soort druk om me te verantwoorden dat ik nergens heen ben gegaan.
Wuthering of wurthering ![]()
Hoe kan dat dan? Maar 1 week meivakantie dan ofzo?
Lijkt me zo chill om elke 2 maanden wel 1 of 2 weken vrij te hebben. Misschien moet ik serieus overwegen het onderwijs in te gaan (haha i could never)
![]()
Een docu over een verslaafde voormalig BNer
0 stemmers
Draag je door te kijken naar reality programma’s vol mensen die én niet slim én heel jong zijn én uit slechte milieus komen bij aan hun trauma? Bedoel mensen die mee doen aan EOTB, dames in de dop, de NPO programma’s over tienermoeders en probleemtieners bijvoorbeeld.
0 stemmers
Nee, ook twee weken meivakantie, maar we hadden uren over. Wij maken wel bovengemiddeld veel lesuren per week.
Het is idd heel fijn om regelmatig een week vrij te zijn. Sommige mensen zeggen dan dat ze zich zouden vervelen, maar ik verveel me eigenlijk nooit.
kijk het niet per se principieel niet maar vind het gewoon of niet boeiend of soms pijnlijk en boosmakend zoals dream school/drop out resort
ik vond de mensen en de programma opzetjes vroeger ook wat oprechter. de eerste seizoenen van dames in de dop bv. nu hangt er ook megaveel influencer achtige shit omheen en kandidaten en programma’s die ~virale momenten willen creëren maar miss romantiseer ik hoe het vroeger was.
ik zou nog wel een keer de dansmarathon willen
ook teringpervers natuurlijk maar je ziet toch alleen maar dat iemand danst of sommige mensen “”danst””
Weet ik eigenlijk niet
Energiesector heeft ook heel veel vrije dagen. Bij ons is een fulltime contract 38 uur maar je werkt 40 uur dus dat levert 13e dagen aan compensatieverlof. Daarnaast 27 vrije dagen standaard en krijg er 3 als compensatie voor overwerk. En er is ook nog 2 dagen vitaliteitsverlof die je in kan zetten naar eigen inzicht.
Natuurlijk betaal je wel die compensatieverlof een soort van zelf, maar omgerekend is 38 uur per week werken net iets meer dan 7,5 uur per dag. Ik werk dan liever 20 minuten door voor extra vrije dagen. Bij mijn vorige werkgever wat je fulltime contract gewoon 38 uur en kreeg je er geen 13 dagen voor terug. Evt kan je bij ons zelfs vrije dagen bijkopen als je wilt, of je bovenwettelijk verkopen als je vindt dat je voldoende hebt aan de standaard minimum dagen + compensatieverlof.