Stel je persoonlijke vraag #57

Wuthering of wurthering :grimacing:

5 likes

Hoe kan dat dan? Maar 1 week meivakantie dan ofzo?

Lijkt me zo chill om elke 2 maanden wel 1 of 2 weken vrij te hebben. Misschien moet ik serieus overwegen het onderwijs in te gaan (haha i could never)

1 like

:tomato: :tomato: :potato: :potato:

2 likes

Google stelt zelf / zelfs wutherig voor :’)

1 like

Ja, het is wuthering. @Zemraluani typte wurthering dus misschien was het wel een instinker!

3 likes

Een docu over een verslaafde voormalig BNer

• Kan niet
  • Kan wel

0 stemmers

Draag je door te kijken naar reality programma’s vol mensen die én niet slim én heel jong zijn én uit slechte milieus komen bij aan hun trauma? Bedoel mensen die mee doen aan EOTB, dames in de dop, de NPO programma’s over tienermoeders en probleemtieners bijvoorbeeld.

• Ja, maar kijk het wel (soms)
  • Ja, en kijk het nooit
  • Nee denk van niet, kijk het wel (soms)
  • Nee denk van niet maar kijk ook nooit

0 stemmers

Nee, ook twee weken meivakantie, maar we hadden uren over. Wij maken wel bovengemiddeld veel lesuren per week.
Het is idd heel fijn om regelmatig een week vrij te zijn. Sommige mensen zeggen dan dat ze zich zouden vervelen, maar ik verveel me eigenlijk nooit.

1 like

kijk het niet per se principieel niet maar vind het gewoon of niet boeiend of soms pijnlijk en boosmakend zoals dream school/drop out resort

ik vond de mensen en de programma opzetjes vroeger ook wat oprechter. de eerste seizoenen van dames in de dop bv. nu hangt er ook megaveel influencer achtige shit omheen en kandidaten en programma’s die ~virale momenten willen creëren maar miss romantiseer ik hoe het vroeger was.

ik zou nog wel een keer de dansmarathon willen :star_struck: ook teringpervers natuurlijk maar je ziet toch alleen maar dat iemand danst of sommige mensen “”danst””

6 likes

Weet ik eigenlijk niet

2 likes

Energiesector heeft ook heel veel vrije dagen. Bij ons is een fulltime contract 38 uur maar je werkt 40 uur dus dat levert 13e dagen aan compensatieverlof. Daarnaast 27 vrije dagen standaard en krijg er 3 als compensatie voor overwerk. En er is ook nog 2 dagen vitaliteitsverlof die je in kan zetten naar eigen inzicht.

Natuurlijk betaal je wel die compensatieverlof een soort van zelf, maar omgerekend is 38 uur per week werken net iets meer dan 7,5 uur per dag. Ik werk dan liever 20 minuten door voor extra vrije dagen. Bij mijn vorige werkgever wat je fulltime contract gewoon 38 uur en kreeg je er geen 13 dagen voor terug. Evt kan je bij ons zelfs vrije dagen bijkopen als je wilt, of je bovenwettelijk verkopen als je vindt dat je voldoende hebt aan de standaard minimum dagen + compensatieverlof.

voel je je wel eens trots en/of heel verbonden met Nederland en de Nederlandse cultuur?

• ja heel vaak
  • regelmatig
  • wel eens
  • heel zelden
  • nooit
  • ik ben belg dus nee

0 stemmers

Dat was echt een koortsdroom

11 likes

Letterlijk het enige dat ik kan bedenken is onze fietscultuur. Verder echt weinig om trots over te voelen, zelfs ons eten is zo niksig.

Soms vind ik vrij zijn zonder vakantie zelfs nog fijner, haha. Gewoon even niks moeten en gewoon beetje lummelen, maar ook leuke dingen doen als ik daar zin in heb.

Neem soms ook gewoon paar dagen vrij zonder dat mn man vrij is, gewoon even alleen lummelen, haha.

9 likes

ja echt absurd. wilde eerst niet kijken maar toen toch steeds ingehaakt en ook met vriendinnen filmpjes doorgestuurd. uiteindelijk heb ik de laatste 6/7 uur ofzo met een vriendin in bed met snacks gekeken omdat elkaar helemaal hadden aangestoken

2 likes

Dit ja, ik vind het ook niet heel vermakelijk of leuk of leerzaam ofzo dus als ik dat soort dingen wel eens kijken (niet zo problematisch maar real life docu achtige dingen, zoals paar afleveringen van I kissed a girl en wakker in Paraguay) dan denk ik van waar de fuck besteed ik mijn tijd aan. Niet dat dat nuttig besteed moet worden te allen tijde, maar het moet me wel iets opleveren dat ik er in ieder geval vermaak of lering uittrek. Die programma s van Tygo, na eentje over ghb weet je het wel? Het adresseert ook niet per se een onbekend probleem ofzo?
We weten al dat we beter geen ghb of coke moeten gebruiken, en dat het triest is om iemand zo op tv te zien afglijden. Waarom zou je daar 4 afleveringen/uur naar kijken

1 like

oh i love ons eten toch wel! stamppot met jus, erwtensoep, vlokken. fietscultuur is voor mij ook een groot liefde/trotsding, verder muziek, hardcore/gabber etc, onze liefde voor de kust en water en uitwaaien, en schaatsen :heart_eyes: architectuur op sommige plekken. en nog allerlei kleine cultuur/omgangsdingen

(disclaimer ik haat ook HEEL VEEL aan Nederlandse cultuur)

19 likes

Naar een docu over een meid die geneeskunde studeerde, zelfmoord pleegt en een dubbelleven bleek te leiden (en lijden dus), en die over 100 dagen in de pleegzorg leken me wel heel interessant en trekken enorm maar die kijk ik dus wel principieel niet. Omdat die vrouw nooit had gewild dat heel Nederland ziet dat haar laptop wordt opengebroken om te zien wat daar mogelijk op staat en omdat we het van die kinderen / hun ouders niet weten hoe bewust ze zich ervan zijn waar ze zich in hebben gelaten met het filmen.

4 likes

Ohja dat van die pleegzorg/jeugdzorg vorig jaar (? twee jaar geleden, geen idee) vond ik ook zo naar. Ik keek er om dezelfde reden ook niet naar en heb ook een keer benoemd waarom niet toen collega’s het erover hadden, maar volgens mij zag niemand van hen echt in wat ik bedoelde.

2 likes

Zodra het kan ga ik ook emigreren. Heb niks met Nederland.