Stel je persoonlijke vraag #57

voel je je wel eens trots en/of heel verbonden met Nederland en de Nederlandse cultuur?

• ja heel vaak
  • regelmatig
  • wel eens
  • heel zelden
  • nooit
  • ik ben belg dus nee

0 stemmers

Dat was echt een koortsdroom

10 likes

Letterlijk het enige dat ik kan bedenken is onze fietscultuur. Verder echt weinig om trots over te voelen, zelfs ons eten is zo niksig.

Soms vind ik vrij zijn zonder vakantie zelfs nog fijner, haha. Gewoon even niks moeten en gewoon beetje lummelen, maar ook leuke dingen doen als ik daar zin in heb.

Neem soms ook gewoon paar dagen vrij zonder dat mn man vrij is, gewoon even alleen lummelen, haha.

9 likes

ja echt absurd. wilde eerst niet kijken maar toen toch steeds ingehaakt en ook met vriendinnen filmpjes doorgestuurd. uiteindelijk heb ik de laatste 6/7 uur ofzo met een vriendin in bed met snacks gekeken omdat elkaar helemaal hadden aangestoken

2 likes

Dit ja, ik vind het ook niet heel vermakelijk of leuk of leerzaam ofzo dus als ik dat soort dingen wel eens kijken (niet zo problematisch maar real life docu achtige dingen, zoals paar afleveringen van I kissed a girl en wakker in Paraguay) dan denk ik van waar de fuck besteed ik mijn tijd aan. Niet dat dat nuttig besteed moet worden te allen tijde, maar het moet me wel iets opleveren dat ik er in ieder geval vermaak of lering uittrek. Die programma s van Tygo, na eentje over ghb weet je het wel? Het adresseert ook niet per se een onbekend probleem ofzo?
We weten al dat we beter geen ghb of coke moeten gebruiken, en dat het triest is om iemand zo op tv te zien afglijden. Waarom zou je daar 4 afleveringen/uur naar kijken

1 like

oh i love ons eten toch wel! stamppot met jus, erwtensoep, vlokken. fietscultuur is voor mij ook een groot liefde/trotsding, verder muziek, hardcore/gabber etc, onze liefde voor de kust en water en uitwaaien, en schaatsen :heart_eyes: architectuur op sommige plekken. en nog allerlei kleine cultuur/omgangsdingen

(disclaimer ik haat ook HEEL VEEL aan Nederlandse cultuur)

18 likes

Tycho in de ghb is echt een van de naarste dingen die ik ooit heb gezien, kan niet goed uitleggen waarom maar vond dat zo vreselijk naar. Als ik al ooit G had willen gebruiken, zou dat me voorgoed genezen.

1 like

Naar een docu over een meid die geneeskunde studeerde, zelfmoord pleegt en een dubbelleven bleek te leiden (en lijden dus), en die over 100 dagen in de pleegzorg leken me wel heel interessant en trekken enorm maar die kijk ik dus wel principieel niet. Omdat die vrouw nooit had gewild dat heel Nederland ziet dat haar laptop wordt opengebroken om te zien wat daar mogelijk op staat en omdat we het van die kinderen / hun ouders niet weten hoe bewust ze zich ervan zijn waar ze zich in hebben gelaten met het filmen.

4 likes

Ohja dat van die pleegzorg/jeugdzorg vorig jaar (? twee jaar geleden, geen idee) vond ik ook zo naar. Ik keek er om dezelfde reden ook niet naar en heb ook een keer benoemd waarom niet toen collega’s het erover hadden, maar volgens mij zag niemand van hen echt in wat ik bedoelde.

2 likes

Ja heel veel Dutch design, kunst en cultuur is echt wel heel vet. I mean starry night van Van Gogh (vind veel van zijn andere werken best saai, maar deze echt schitterend).

MVRDV depot in Rotterdam, vind ik echt een iconisch gebouw. Rietveld, pastoe, voelt ook wel weer heel Nederlands om vooral niet trots te zijn op eigen dingen.

4 likes

Zodra het kan ga ik ook emigreren. Heb niks met Nederland.

Ik zou heel graag in het onderwijs willen werken, maar dat je vrije dagen vaststaan vind ik zo verschrikkelijk. En dan verkopen ze dat in vacatures altijd als voordeel dat je al die weken vrij hebt :sob: mij nie bellen

1 like

Waarheen ga je dan emigreren en waarom? Ben gewoon nieuwsgierig

2 likes

Ik denk altijd dat ik dat totaal niet heb tot ik een buitenlander slecht over Nederland hoor praten. Dan schiet ik vol in de verdediging :rofl: beetje zoals broers en zussen met elkaar doen.

5 likes

Ik wil graag naar Singapore. Ik heb een paar jaar terug een aanbod gekregen voor mijn ultieme droombaan en er zitten daar meerdere bedrijven met soort gelijke functie’s en onderzoek. Er zijn echt wel meer landen waar ik vergelijkbare functies kan vinden, maar dat zijn landen waar ik niet wil wonen (Amerika, China, Saudi-Arabië, India etc). Wat ik wil komt ook steeds meer hier in Nederland, maar is nog erg pril.

Heb nu ook een fantastische baan, veel vrije dagen en ik doe nu ook onderzoek in het vakgebied waar ik Singapore in zou willen werken. Maar daar is de technologie echt al veel verder, iets wat ik graag wil.

1 like

Ik voel me eigenlijk vooral verbonden met mn eigen stad haha :smiling_face_with_three_hearts: of nouja ook wel met andere steden, maar ik voel me wel echt vervreemd van mensen uit Uden ofzo.

10 likes

Op de gabber/hardcore scene na dacht ik altijd van niet, tot ik Nederland verliet. Nu voel ik me soms bijna een nationalist, /s maar merk nu wel dat ik een stuk Nederlandser ben dan ik dacht haha.

(Ik heb een tijd terug 3 uren in de auto gezeten om een kroket te eten en goede hagelslag te kopen)

4 likes

Ik vind dat je bij dit soort polls verplicht het antwoord in spoiler eronder moet zetten want nu weet ik het nog niet!!

2 likes

Een specifiek soort noord-Engelse wind ofzo