Stel je persoonlijke vraag #57

Als je kinderen hebt. Zo niet, wat als/wat zal je doen.

Gaatjes schieten/piercen in je kind’s oren.

• Als baby, zo snel mogelijk. Onthoud ie niet en is mooi
  • Als je kind 1 tot 3 jaar is, maar nog geen bewuste eigen keuze erover kan maken
  • Als het kind zelf een keuze kan maken, weet dat het pijn kan doen etc
  • Als het kind tiener is
  • Mag nooit
  • Anders:

0 stemmers

3 likes

Als het kind het zelf goed kan verzorgen / hygiënisch mee om kan gaan.

5 likes

Het is ook doodeng en zelfs met licht ben je van de zijkant slecht te zien. Daarom heb ik deze fietslampjes besteld voor m’n kind en mezelf

Is van Ziemie

12 likes

Wat is het? Ik zie het niet goed op de foto

6 likes

Hmm ik ben het daar niet helemaal mee eens. De mondhygiëniste haalt dingetjes weg die ik zelf met flossen en poetsen niet weg krijg, haar wassen lukt me meestal wel :crazy_face:

4 likes

Ik probeer het altijd te doen, maar die verdomde fietslampjes zijn vaak zo snel stuk. Het helpt dat ik ze nu zo veel mogelijk bewaar aan mijn sleutelbos.
Aan je fietslaten met een regenbui en ze werken niet meer.

Alsnog gaan ze zo snel stuk en dan vergeet ik ze weer te vervangen voor een paar dagen.

Vast licht op mijn fiets ga ik niet meer aan beginnen, dat is er zo afgesloopt door voorbijgangers of de grond :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik vind Amerikanen eigenlijk al heel snel dom klinken en daar kan ik slecht tegen.

20 likes

Een fietslamp die op je bovenlichaam en benen schijnt zodat je van de zijkant goed te zien bent door andere fietsers en auto’s.

5 likes

Ik vond een dynamo zo chill nooit batterij gezeik…

9 likes

@ZusjevanJoost oja hele goeie, ik heb die wel ooit gezien, maar dat mag wel meer aandacht krijgen. Al is dit lampje wel duur, vraag me af of je een soortgelijk effect ook goedkoper kan fixen.

Hier zie je het effect goed:

12 likes

Ik heb nu een naafdynamo en die gaat aan zodra het donker is, dus ook als ik door een tunnel fiets. Het is echt zo geweldig :heart_eyes:

En @dblauw ik zag vandaag m’n buurvrouw fietsen met een gewoon fietslampje omlaag gericht aan de voorkant en het had precies hetzelfde effect als mijn ziemi lampje. Ik had het aan Sinterklaas gevraagd.

5 likes

Ik weet dat ik zo beter zichtbaar zou zijn zo maar ik heb bij alle reclame die ik hiervoor krijg ook steeds het gevoel hiermee ook een éxtra makkelijk slachtoffer te zijn als vrouw op een fiets in het donker. Helemaal met een rokje aan ofzo.

8 likes

Ja Iers vind ik ook echt leuk, love it ook als een audioboek Iers is!

4 likes

Oh ja! Alleen het fietst wel veel zwaarder omdat het zo tegen de band zit. Ik zit nu elke ochtend met lampjes te kloten want ja zelfs om 8 uur 's ochtends is het nog donker nu :cry:

1 like

Oh slim!

1 like

Ja ik ga wel even kijken naar lichtjes die ik aan de zijkant/richting de zijkant van mijn fiets kan hangen ipv dit spotlight op mijn kruis

10 likes

Ja dat is ook weer zo :sweat_smile: Ik ga eens kijken naar lampjes aan de zijkant, dat is ook een goeie!

De zoon van mijn man en zijn vrienden fietsen dus allemaal met fatbike + hoodie. En ik ben eigenlijk echt tegen fatbikes, maar soms denk ik dat ik dit ook zou moeten doen. Ik fiets altijd na avonddienst naar het station, en dan zou het toch minder opvallen dat ik een vrouw ben.

1 like

Ik vind juist die variatie bij Brits Engels zo leuk. De meeste Amerikanen op tv/in media klinken allemaal heel erg vergelijkbaar. Behalve Bostonians misschien, maar het is meestal zo algemeen east coast, west coast of southern, niet zulke duidelijke verschillen per stad/dorp. En ik heb zo ongelooflijk veel trashy Engelse reality tv gezien dat ik bijna alles ook wel kan verstaan inmiddels :sweat_smile:

3 likes

Nee joh, in Minnesota bijvoorbeeld spreken ze super schattig :smiling_face_with_three_hearts: lijkt een beetje op Canadees

5 likes