Stel je persoonlijke vraag #57

Doen jullie bepaalde dingen om je weerstand te verbeteren?

• Ja en volgens mij werkt het
  • Ja maar volgens mij placebo
  • Nee niet nodig
  • Nee overig

0 stemmers

Ik ben al sinds september ziek voor mijn gevoel :face_with_symbols_over_mouth:

6 likes

Nee geen zin in.

9 likes

Geen bijzondere dingen, maar gewoon gezond eten, regelmatig bewegen etc

24 likes

Mijn slaap goed managen maakt voor mij een groot verschil.

4 likes

Wat @Shaaar zegt, gezond eten, elke dag frisse neus en genoeg uren slaap. Tot nu toe werkt het deze herfst/winter. Maar dit is gewoon mijn leefstijl, en vorige herfst/winter maar liefst 4x platgeslagen door een virus, dus het is denk ik ook geluk hebben in wat er nou net in jouw kringen rondgaat aan virussen.

3 likes

Ik kan geen goed plaatje vinden, maar valt het jullie op dat vrouwelijke influ’s in filmpjes vaak zo hun hand gestrekt onder hun kin doen en dan met dichte mond lachen en hun gezicht een beetje samenknijpen en ā€˜cutesy’ kijken, soms hoog gekanteld?

• Ik snap niet wat je bedoelt
  • Nee dat zie ik nooit
  • Ja dat zie ik zelf ook vaak

0 stemmers

Doe jij dit zelf? Eventueel zonder jezelf te filmen?

• Nee
  • Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt
  • Ja ik vind dat cute om te doen
  • Ja maar ik baal daarvan

0 stemmers

Ik zie het de laatste 2 jaar overal en ik snap het niet, sowieso influ’s die ineens de hele tijd hun handen in beeld moeten hebben/voor hun hoofd bewegen

Oh dan is dit vanaf nu mijn standaard pose

3 likes

Kom jij in aanmerking voor sociale huur?
Het maximale jaarinkomen (bruto uiteraard) voor een sociale huurwoning is in 2025 € 49.669 voor een eenpersoonshuishouden en € 54.847 voor een meerpersoonshuishouden.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja zo’n nose scrunch. Ik krijg de laatste tijd regelmatig een reclame van een meid die een fohnborstel promoot, en je ziet dat ze de hele tijd moeite doet om haar neus in een rimpel te trekken. Ik snap er niks van haha, ziet er toch uit alsof je iets vindt stinken

1 like

Maar ik woon er wel.

1 like

Heb jij wel eens een partner gehad die je eigenlijk helemaal niet zo erg mocht nu je er over nadenkt? Niet iemand die een afgrijselijk persoon was, maar dat je die persoon gewoon eigenlijk helemaal niet zo wist te waarderen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En heb je wel eens een partner gehad die jou eigenlijk helemaal niet zo mocht nu je erover nadenkt? Dus die jou eigenlijk niet wist te waarderen maar dat je dat toen niet doorhad?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Lol eigenlijk al m’n relaties tot nu toe… En dan niet aan het begin, maar wel op de helft ofzo van wat we in totaal zijn samen geweest. Ik vond weggaan heel moeilijk om verschillende redenen, dus bleef ik liever in een slechte relatie.

1 like

Partner is wel een groot woord voor een tienerrelatie. Was achteraf meer een experiment.

16 likes

Ja ik werk met jonge kinderen, dus sowieso veel blootstelling, maar het is dit jaar wel heel erg. Ookal leef ik best gezond.

1 like

In mijn eentje zou ik makkelijk in aanmerking komen, maar als je alle twee full time werkt, zit je snel boven de grens.

2 likes

Ik vind dit zo krom hè. Mijn inkomen valt ruuuuuim onder de sociale huur. Maar op 99% mocht ik (toen ik nog actief zocht) niet reageren want verdiende te weinig🄲. Mijn dochter van toen 1.5 jaar telde namelijk ook mee?

Dat klopt toch niet? Er geldt geen minimuminkomen voor sociale huur, behalve voor maximaal 15% van de woningen die een corporatie aanbiedt.

3 likes

Jawel, heb daar toen over gebeld omdat ik niet snapte dat ik amper ergens op mocht reageren.
Ik ben alleen met mijn dochter en mijn inkomen is onder de 38500.
Dus zonder dochter had ik tot €900 huur kunnen reageren. Met dochter tot €682. Maar zo laag stonden ze er eigenlijk nooit op.

2 likes

Oh dat wist ik niet! Dan zullen die regels per woningcorporatie verschillen? Wat frustrerend zeg.

Hier wordt er niet naar het inkomen gekeken (behalve natuurlijk of je onder die grensbedragen komt), maar naar het formaat van de woning en je gezinssamenstelling en/of leeftijd en/of binding met de gemeente. Kwam dan ook heel nauw waar je wel of niet op mocht reageren.

1 like

Nee, dit is gewoon volgens de wet passend toewijzen.

Edit:
In principe zou elke corporatie zich hier aan moeten houden. Betekent niet dat ik het er mee eens ben.

2 likes