Stel je persoonlijke vraag #57

Hoeveel bruiloften heb jij bijgewoond in je leven? Ik nog maar 1!

5 likes

Zo’n ouderwetse in de kerk niet veel, alsnog kan je makkelijk even fluisterend uit die banken gaan.
Daar gaat de dienst echt wel om door lol. Stel je moet supernodig plassen etc. Zelfde verhaal. Je zegt niks, je sluipt gewoon weg. Bij 1 vriendin werd een vriend heel misselijk in die kerkbanken. Nou geen scene hoor, dan dan ga je gewoon ff naar de achter heel rustig en naar buiten. Maar misschien is dat dus blijkbaar bij de katholieke kerk niet een ding? Iedereen blijft stil, alles gaat door.

1 like

Heh je kan in een kerkbank echt alleen maar stilletjes wegsluipen als je aan de zijkant achteraan zit. Het valt echt mega op anders.

7 likes

Hoe kan dat mega opvallen? Het is niet een kilometer lang, een paar mensen laten je er langs bijvoorbeeld klaar. Daarna kan je rustig weg. De dienst staat toch veel verder en hoger aan het altaar. Die denken echt niet, oh god hier wordt een scene geschopt.

1 like

Wij zaten vooraan? Dat valt toch hoe dan ook op? :sweat_smile:

1 like

De hele kerk ziet je opstaan en weggaan. Dat is prima als je in de bios zit, dat is mega not done en vervelend bij een bruiloft. Als je ziek wordt is het wat anders natuurlijk maar jij had het over weglopen omdat ze woorden gebruiken die je niet aanstaan.

17 likes

Doorsnee huwelijksdienst is gewoon in een kleine kerk waarin je en de doffe kerk echo hebt bij elke beweging én iedereen je ziet als je opstaat. Zeker als de kerk (zoals bij veel huwelijken) niet vol zit. Tuurlijk kan je altijd opstaan bij nood, maar dat valt echt wel op.

5 likes

Nou of je vooraan zit of niet, het is altijd nog een heel stuk naar dat altaar en om de hosti te halen. Het is toch prima als iemand dat een scene schoppen vindt en ik niet. Een scene schoppen ook echt :joy: en van grote tot aan kleine kerken zit daar bij katholieke kerken echt wel veel ruimte tussen.

Dit huwelijksformulier wordt niet in de katholieke kerk gebruikt (voor zover ik weet), dit is van de hervormde/gereformeerde kerk. Die zijn ook groot, maar hebben geen communie.

9 likes

Oke ja ik denk dat er idd een best groot verschil in kan zitten nu ik dit allemaal zo lees. Ik heb ook een stukje voorgelezen in de kerk bij zowel het overlijden van mijn opa en ook bij mn oma. En als kind natuurlijk vaak want dat moest. Maar dan valt iemand die ff weggaat uit de banken echt niet op hoor. In alle kerken waar ik ben geweest sta je veel hoger en verder en kijk je dus als het ware over het “publiek” een heen. Dat is geen scene schoppen te noemen.

1 like

• Godverdomme opnieuw dat kkzeiknunmer van queen
  • Ik vind dit leuk

0 stemmers

Fix you

• Zo mooi!!
  • Maakt me agressief, tyfus nummer en die man kan absoluut niet zingen

0 stemmers

Danny Vera

• Het zou verboden moeten worden, kut muziek
  • Ik ben Johan Derksen en vind dit lekkere country

0 stemmers

2 likes

Allang blij dat Marco hier niet te bekennen is

39 likes

En waar zijn de vrouwen weer 🫤

23 likes

Ik ben een keer op een begrafenis geweest waar mensen tijdens de ceremonie wegliepen :joy: dat was pas drama…

Marco Borsato stond vorig jaar met 9 nummers in de Top2000. Hoogste notering was Dochters op plek 325. Denk jij dat het dit jaar hoger of lager zal zijn?

• Hoger (dus 11-324)
  • Lager/gelijk (dus 325-2000)

0 stemmers

2 likes

Het enige nummer wat nog gaat is stairway tot heaven

Ik kan radar love wel waarderen op z’n tijd

13 likes

Met Danny Vera heb ik niks, maar verder vind ik het prima liedjes. Zijn het de allerbeste nummers ever? Nee, maar de haat snap ik ook niet.

2 likes

Hebben jullie ook een partner of huisgenoot die de hele tijd die schijt top 2000 wil luisteren?

• Ja, helaas wel
  • Nee, wij vinden het allebei kut
  • Nee, ik ben zelf deze persoon
  • Nee, wij vinden het allebei leuk
  • Ik ben lekker helemaal alleen en niemand bepaalt wat er aan staat.

0 stemmers

Er zit inderdaad behoorlijk verschil in.
Wat ik begrijp uit jouw posts is dat jij waarschijnlijk grotere katholieke kerkgebouwen (mogelijk zelfs basilieken) gewend bent, en door hoe die dingen gebouwd zijn sterft geluid redelijk weg als iemand de bank verlaat. Dat is niet echt storend te noemen nee.
Gereformeerde kerkgebouwen zijn over het algemeen anders van vorm en akoestiek en daar valt het een stuk meer op als iemand wegloopt en mijn ervaring is dan ook dat er flink naar je gekeken wordt.

7 likes