Ja precies ik sta op als je buik echt zo enorm is dat het gewoon niet anders kan en anders moet je maar even je mond opentrekken en dan ga ik heus wel braaf staan.
Ja of heb je in de domino day tramrit je enkel verzwikt en kan je er bijna niet op staan. Je weet het niet š«£
Ja bij een bruiloft kan ik het me voorstellen dat er meer gekeken wordt, (kerk is dan minder gevuld, vooral bezoekers die niet vaak naar de kerk gaan en ander schoeisel) maar ik bedoelde meer in zijn algemeenheid op zondag.
Dubbelpost want ik zat eens op een mindervalideplek en een vrouw met een fiets ging luidkeels klagen dat ik er weg moest want: zij wilde er zitten met haar fiets ernaast. Nu viel mijn jas enigzins over mijn wielen heen. Mijn man hield toen de jas omhoog om de wielen van de rolstoel te laten zien. Vrouw heeft vervolgens de hele rit zitten zuchten en giftig gekeken naar me. ![]()
Dit ja, ik snap dat vragen lastig is soms, maar veel dingen zijn inderdaad niet direct te zien. En ook nog: ik reis meestal in de spits en stap tegelijk met 100 anderen in. Als ik dan toevallig ƩƩn van de eerdere mensen ben en zit, ga ik niet continu beoordelen wie er binnenkomen en of die eventueel meer recht hebben om te zitten. Maar als ze het vragen wil ik prima gaan staan.
Ik sta ook op voor kleine kinderen, lijkt mij ook meer dan logisch dat het āveiligerā is als zij zitten ipv te staan in een drukke tram.
Sorry ik was even vergeten dat ze bestonden
Ik sta ook op voor honden
Sta jij op voor kinderen?
- Ja
- alleen als het kind niet lelijk is
- Nee ik zie ze graag door het ov gelanceerd worden
0 stemmers
Ben 1 keer opgestaan voor een kind in een volle tram, ging de moeder zitten terwijl het kind bleef staan?
en ja ok mss had de moeder een hele goede reden om te zitten maar vond het toch stom
Eigenlijk precies waar die discussie hierboven over ging. Ene helft van de familie was super katholiek de andere helft minder/niet katholiek en de super streng katholieken hadden de begrafenis georganiseerd. En toen was er een groep die besloot tijdens de begrafenis een soort statement te maken dat ze afstand hadden genomen van het geloof door weg te lopen bij bepaalde onderdelen van de ceremonie. Ik was mee met een toenmalige relatie en hij had mij al gewaarschuwd dat het nogal rommelde in de familie. Het was de meest ongemakkelijke begrafenis waar ik ooit ben geweest.
Ik sta letterlijk voor alles en iedereen op en cijfer mezelf compleet weg in het OV. Zie die boze blik van mijn moeder nog voor me toen ik het als kind een keer niet deed. Traumaatje.
Dit doet me denken aan dat ik meermaals geĆÆrriteerde reacties heb gekregen in de trant van āhoe oud denk je dat ik ben!?ā als ik aan een ouder iemand mijn zitplaats aanbood. Oke dan niet zure Gerda/Henk.
Wauw, ok. Om met een groep zoān statement te willen maken op een begrafenis⦠Maarja, wie weet wat er zich allemaal in de familie heeft afgespeeld.
Is echt nog nooit in mij opgekomen om op te staan voor kinderen. Vind dat echt helemaal niet zo logisch? Tegen mij werd vroeger ook altijd gezegd, lekker staan met je jonge benen. Gewoon hangen aan been van je ouders of desnoods zit je half op de grond, je wordt echt niet gelanceerd ofzo.
Ik ga gelukkig nooit met het ov muv Koningsdag of een festival en dan kom ik niet zo vaak mindervalide tegen OF ik heb het dan niet door hahah
Maar keurig ingevuld waar jk voor opstond in mn jongere jaren
Ik sta wel op voor kleine kinderen als het echt druk is, zodat hun ouders iets makkelijker op ze kunnen letten en omdat het ook wel echt eng en best gevaarlijk is om tussen zoān mensenmassa te staan als je zelf zo klein bent. Kinderen hebben vaak ook minder om zich aan vast te houden (vooral in treinen) en dan vind ik het wel netter om ze te laten zitten in plaats van dat ik ze een halfuur steeds bijna zie omdonderen
Ik vraag me inmiddels echt af of jullie niet in botsautoās zitten i.p.v. in de trein?
Dat je in een tram 10x bijna op je bek gaat kan ik me wel voorstellen. Dat gaat veel minder soepel, trekt vaak op/remt vaak snel af etc. Maar een trein daar sta je toch over het algemeen, op een aantal stukken na wellicht, vrij stevig?
Moeders met baby op de arm of in draagzak!
Ik zeg specifiek moeders want vaders mogen verdomme rechtstaan.
Ik dacht eigenlijk meer aan bussen, daarin kan je best goed geslingerd worden als je je niet vasthoudt.