Ik ben altijd zo dankbaar als iemand in zo’n situatie voor mijn peuter opstaat! Ze vindt het idd heel naar om te staan en ik kan mezelf ook niet goed in balans houden terwijl ik haar en onze spullen draag. Maar misschien staat het op onze gezichten
want er staan eigenlijk ook altijd wel mensen op.
True story maar ik ben als kind dus echt een keer de bus door gelanceerd.
Ik zat op de middelste stoel op de achterbank en die bus remde toen opeens keihard. Toen vloog ik dus oprecht door het gangpad zo die bus door. ![]()
Toen ging de buschauffeur ook nog omroepen ‘meisje achterin, gaat het?’ en toen schaamde ik me zo dat ik echt heel hard moest huilen ![]()
nee in mij ook niet en nu ga ik hier hoogstwaarschijnlijk wel elke keer aan denken en het alsnog niet doen
Dit heb ik als puber een keer op schoolreis gehad maar ik verdenk nog steeds de buschauffeur van kwade opzet want we zaten ziek te kloten in die bus
Oh ja de bus is wel een soort botsauto soms, dat klopt.
- JAAA
- Soms
- Nee
- Nee ben je levensmoe?
0 stemmers
Ik dus wel, ben benieuwd wat je dan voelt of denkt terwijl je naar beneden valt. En de pijn daarna?
Maar ik doe het niet hoor hahaha
Oh ja heb ff gegooglet en die waar ik het meest ben geweest en heb moeten spreken is een baseliek. Dus ja dat is dan ook heel hoog etc. Ik lees nu dat het 1 van de 23 in nederland is. Nooit geweten haha. Thanks!
Er zijn in de trein toch ook gewoon plekken waar zo’n zwangeren/minder-validen icoontje bij staat? Als ik in die groep zou vallen zou ik gewoon vragen of ik daar mag zitten
Ja ik heb daar ook veel vragen over
(het is een tijd geleden bij mijn flat gebeurd en ik schaamde me voor alle vragen die in mijn hoofd zaten haha)
Waarom nemen ze zelf geen verantwoordelijkheid en reizen ze dan niet in een lilleke stationcar?
Kinderen horen daar ook in. En anders desnoods op schoot van de volwassen begeleider.
Voor een kind gaan opstaan? Wtf die moeten juist leren (stil)staan. En idd anders zet je ze op je schoot neem je ze op de arm oid.
Kinderen hebben veel minder balans, spierkracht en gewicht en het is veiliger voor ze wanneer ze zitten. Zeker als je een ouder ziet met spullen, kinderwagen nog meer kinderen die al op alles moeten letten.
Kan je wel of niets met kinderen hebben maar het is wel veiliger voor ze dus het is geen gek idee wanneer gezonde volwassenen voor ze opstaan.
Voor ouders die met een peuter/kleuter/baby in de draagzak onderweg zijn zou ik zeker opstaan.
Heb zelf een tweejarige peuter met wie ik vaak gebruik maak van het openbaar vervoer. Meestal met de kinderwagen, maar als ik af en toe zonder kinderwagen op pad ben, ben ik erg dankbaar als iemand voor me op staat zodat ik met mijn peuter op schoot kan zitten.
Dit gebeurt ook bijna altijd en als het niet gevraagd wordt, vraag ik zelf of ik mag zitten.
Ik zie zelf ook amper kleine kinderen in het ov maar dat komt ook weer omdat ik nog amper van het ov gebruik maak heel toevallig afgelopen zaterdagnacht rond half 2 's nachts.
Ik denk dat ik dit jaar zo’n max 8 keer met het ov ben gegaan.
Hoevaak maak jij gebruik van het ov?
- Dagelijks
- Wekelijks
- Een keer per maand
- Een paar keer per jaar
- Eens in de zoveel maanden
- Een aantal keren per maand
0 stemmers
Niet eens een paar keer per jaar, hooguit 1x denk ik. Soms 0x
Hoop dat je dan niet veel kinderen tegenkomt idd ![]()
Staand een kind op de arm in de bus of tram kan snel gevaarlijk worden, vooral als onverwachts geremd wordt of de buschauffeur iets ‘wilder’ door de bochten rijdt. Een twee- of driejarig kind dat zelf aan de hand staat, staat in zulke situaties ook niet heel stabiel. Vind het niet meer dan normaal dat voor de veiligheid van het kind (dat nog op schoot kan) dan wordt opgestaan
Ik woon in Wenen en daar zijn in het ov ook overal zitplaatsen gereserveerd voor zwangeren, blinden, ouderen en reizigers met een klein kind.
Ik heb dit niet snel, maar het gaat al bijna een dag over opstaan in het ov en specifiek voor kinderen als ultiem kwetsbare groep (die botjes helen wel weer). Dit is saaier dan gordijnen wassen. Sta gewoon op voor iedereen die je kwetsbaar acht of het je vraagt. Iemand nog iets interessanters?
Nou kan wel even een bommetje erin gooien dan om van onderwerp te veranderen.
Je bent op een vliegveld en er wordt een gebied afgezet vanwege achtergelaten baggage. Er is redelijk wat politie omheen maar er lopen ook gewoon mensen langs etc. Jij:
- Maakt dat je weg komt, want eng
- Staat even te kijken maar gaat daarna toch maar weg want je weet maar nooit
- Gaat gerust op een klein afstandje zitten kijken
- Boeit je niet dus je gaat verder met je leven
0 stemmers
Bron: ik die rustig zit toe te kijken hoe de politie dit aan het oplossen is want mijn eigen risico inschatting is dat er niks aan de hand is.
zou jij mensen verraden in Hunted? (Mensen zijn dan ‘op de vlucht’ voor ‘politie’ mocht je het niet kennen)
- Nee ik ben een saaierd
- Ja ik bel direct in maar bemoei me verder niet
- Ja hahaha maar ik doe alsof ik te vertrouwen ben en licht de politie in terwijl ik doe alsof ik de voortvluchtigen help maar ze eigenlijk in de val lok
0 stemmers
Ja sorry vind het altijd heerlijk als mensen full NSBer gaan in dat programma.