Stel je persoonlijke vraag #57

Ik kan dat programma dus niet aan omdat die opsporingsagenten zo intens doen en mensen gaan verhoren over de voortvluchtigen. Terwijl ze veredelde tikkertje aan het spelen zijn. Ik kan dan gewoon niet serieus meedoen.

17 likes

Hecht jij er waarde aan om geen snitch te zijn?

• Ja
  • Nee boeit me niks
  • Beetje maar ik weet ook dat ik geen ruggengraat heb en toch direct zou snitchen als de politie me iets vraagt

0 stemmers

Als ja, denk je er wel eens over na waar je grens zou liggen als het erop aankwam?

• Ja en ik weet voor mezelf heel duidelijk waar die grens ligt (vertel)
  • Ja en ik weet globaal waar die grens ligt
  • Ja maar ik heb geen idee waar die grens zou liggen
  • Nee nooit zo over nagedacht
  • Ik ben een snitch en ik stem ook nog eens op een poll die niet voor bij bedoeld is

0 stemmers

(Dit alles van toepassing op real life situaties niet op tvprogramma’s)

1 like

Ik ben wel loyaal aan bepaalde mensen en kringen maar daarbuiten ligt het aan opportunisme, verveling, etc.

Als het mij meer entertainment oplevert dan gezeik dan snitch ik zou ik zeggen. Maar dus geen vrienden etc. Maar de gemiddelde mens zou ik wel snitchen mocht ik geen goeie reden heb om het niet te doen.

10 likes

Ja precies, ik zou niet uit principe snitchen maar ik zou ook niet uit principe niet snitchen. Maar ik ben ook het type persoon dat basically rechtop gaat fietsen als er een politieauto langs rijdt want wat als ik iets fout doe?!?!?!?! Maar ik heb ook niet overdreven veel respect voor politieagenten (ik waardeer hun hulpverlening maar vind ze vaak ook arrogant en zelffeliciterend) dus hoe ik zou reageren is mij ook een raadsel

2 likes

Fair I guess maar in welke situatie zou het dan entertaining zijn? Denk niet dat je er meestal veel van de vervolgstappen meekrijgt? (Als je het over de politie hebt dan, snap dat snitchen over je broertje tegen je ouders wel grappig kan zijn)

2 likes

Ik vind dit wel heeeeel lastig om zwart wit te zeggen, want mijn eerste gedachte is dat ik voor mijn familie, man en kinderen eindeloos zou ontkennen en liegen.

Maar echt eindeloos is het natuurlijk in realiteit niet denk ik. Als ik dan denk aan bijv. de moord op Gabby Petito waarbij de ouders van de dader actief hun zoon leken te helpen door niet met de politie mee te werken, hem te verstoppen, überhaupt te weten van wat hij gedaan had en dit niet te melden etc. Zij gingen tot het gaatje om hun kind te beschermen. Ondertussen gingen de ouders van het slachtoffer er natuurlijk helemaal aan onderdoor. Er zijn wel grenzen. Niet alleen omdat ik dan zelf medeplichtig zou worden, maar ook omdat het moreel gezien gewoon onjuist is.

Maar misschien pak ik nu ook wel een heel extreem voorbeeld haha. Ik denk dat ik liever geen snitch ben op uitzonderingen daargelaten.

1 like

Ja precies dit is het voor mij ook. Ik ben ook vrij acab opgevoed en intuïtief heel erg anti-snitch, maar dat gaat uiteraard ook weer niet zodanig boven alle morele overwegingen dat ik een serieverkrachter in bescherming zou nemen ofzo, ik weet dus alleen echt niet zo goed waar die grens dan precies zou liggen

2 likes

Meld misdaad anoniem :pray:t3:

1 like

Ik haaaat sporten. Ik doe het één keer per week omdat ik van mezelf moet. Gaat dit ooit goedkomen?

• Ja, gewoon doorzetten knop gaat vanzelf om
  • Ja, als je een andere sport probeert
  • Nee, blijft zo
  • Geef gewoon op Cam

0 stemmers

1 like

1x in de week heeft ook niet echt zin dus als het niet leuk is zou ik er mee stoppen!

12 likes

Hahahaah zeer motiverend dit :rofl:

Iets is toch wel beter dan niets, of werkt dat zo niet?

5 likes

Pas op want nu komt iedereen die 1x pw gaat zeggen dat het Echt Wel zin heeft. Zeker wisselen als je je sport kut vindt! Er zijn zoveel sporten, er is vast wel iets wat je wel leuk vindt.

Edit: ah de eerste had zich al gemeld :joy:

Sporten is echt zo’n ruim begrip dat ik nooit echt snap waarom mensen sport in het algemeen niet leuk vinden. Er zijn echt zoooooooveel sporten er is vast wel iets wat je dan wel leuk vindt, maar je moet het wel actief uitproberen en als je dat niet leuk vindt ja dan ga je denk ik niet ineens de sportschool leuk vinden ofzo

9 likes

Als je mij bedoelt, ik zeg niet dat het wel zin heeft.
Ik vraag of iets niet beter is dan niet, omdat ik er oprecht geen idee van heb.

1 like

Vind jij het ook zo ontzettend hinderlijk dat Nederlandse media en tv-shows eeeeeeuwig praten over wat JD Vance nu weer vindt van Europa en blablablablbla

• Nee dat is gewoon belangrijk nieuws
  • Ja booooooooooeeeeeeeeeeeie
  • Ik ben neutraal of weet het niet

0 stemmers

Zeker in dat steenkolenengels van Beatrice de graaff omg hou je bek

2 likes

Ben echt opgevoed met wie praat die slaapt dus ik hou mn mond wel.

Behalve over triviale dingen. Ik ben de eerste die lult over pietje die de snoeppot leeg geroofd heeft op werk.

3 likes

maak jij je ook wel eens zorgen over het vestigingsklimaat

• nee dit is ook het politieke thema waar ik het meest van opdroog
  • ja eigenlijk wel

0 stemmers

Ik vind het wel fijn als ik ben geweest! Maar echt zin en plezier, mwah… echt jaloers op mensen die veel willen sporten! De grap is, ik kom van 4x in de week 2,5 uur turnen dus ik kón het ooit wel.

@Aardbeitje ik heb al veel geprobeerd, haha! Enige wat ik nog opnieuw (echt jaaaaaren gedaan) zou willen doen is dansles, alleen mijn dorp heeft niet de type dansles… en om nou voor 45 min dansles een halfuur te rijden vind ik ook een beetje zonde van mijn tijd

3 likes

Heeft je gym geen zumba of andere dansworkout? Ik heb heel mijn leven alle sport gehaat (badminton kon ik nog wel tolereren) maar in 2022 probeerde ik eens zumba en ondertussen ben ik zelf instructrice lol.

10 likes

Ja als dat de maatstaf is wel. Maar om iets te bereiken is het erg weinig. En als je het dan ook al met tegenzin doet, zou ik het lekker laten en zoeken naar iets dat wel leuk is

2 likes