Stel je persoonlijke vraag #57

In Schiedam hebben leerlingen van een docent Nederlands als opdracht gekregen een aantal sollicitatiebrieven te verbeteren, op grammatica etc etc. Één van die brieven is een enorm racistische brief die in 2009 viral ging en überhaupt geen sollicitatiebrief te noemen is, als in het is niet een kwestie van grammatica of vorm verbeteren. De brief is door de docent zelf ook aangepast want de datum en aanhef verschillen van het origineel.

Dit is de brief:

Side note: het is dus ook meegegeven aan veel Marrokaanse leerlingen. De school heeft excuses gemaakt namens de leraar en gezegd dat het om een inschattingsfout ging.

• Vind dat de school zo voldoende heeft gedaan
  • Die docent moet ontslagen
  • Die docent moet ontslagen en vervolgd
  • Ik vind dit een prima school opdracht

0 stemmers

1 like

Ik las dus ook in het originele facebook bericht dat de moeder zei dat de docent Turks was. Dan zou je toch al helemaal beter moeten weten?

1 like

Ik heb ooit een tv gekregen van een scharrel. Hij had hem over en mijn tv was zo crappy. Heb hem nog in mijn slaapkamer staan nu. Vaak denk ik aan het idee dat ik eigenlijk in natura ervoor heb betaald :sweat_smile:

14 likes

Ze zijn naar buiten toe wel pro-Palestina, maar dat lijkt voornamelijk PR. Achter de schermen is het alsnog vrijwel onmogelijk om daadwerkelijke hulp voor de Palestijnen op gang te krijgen weet ik vanuit een van de weinige organisaties die nog actief is in Gaza. Het is natuurlijk alsnog beter dan vele andere landen, dus ik ben sceptisch-positief. Wel goed dat ze niet meedoen aan het songfestival ook natuurlijk.

2 likes

Idealiter staan dit soort mensen niet meer voor de klas, maar je kunt een kwart van het docentencorps de prullenbak in doen als je alle docenten met dit soort incidenten gaat ontslaan.

5 likes
  • Dit is echt erg. Je mag nooit een consument misleiden
  • Ze hebben gewoon vlees gegeten, dus wat zitten ze te zeiken
  • Auto doet vroem vroem

0 stemmers

1 like

Eerlijk: ik kan dit zelf erg waarderen zeker bij de gemiddelde formule 1 liefhebber, maar ik vind het niet oké dat het bewust stilgehouden is, ook bijvoorbeeld voor mensen met allergieën of iets dergelijks.

11 likes

Ik vraag me vooral af of het verzwijgen hiervan geen problemen op kan leveren. Geen idee of er veel mensen allergisch zijn voor zeewier (het staat niet op de allergenenlijst) maar als je daar wel allergisch voor zou zijn heb je wel een probleem denk ik? Kan me voorstellen dat je als je een zeewier allergie hebt in ieder geval niet navraagt als je een burger bestelt of er zeewier in zit.

Als het erom gaat dat mensen zich misleidt voelen omdat ze onbewust minder vlees gegeten hebben vind ik dat onzin.

4 likes

Als je ergens serieus allergisch voor bent informeer je toch sowieso wat erin zit. Het is niet dat ze expliciet hebben verzwegen wat erin zit. We eten zoveel dingen waarvan we niet precies weten wat erin zit.

23 likes

Omg ik herinner me ineens dat ik vroeger allemaal blogs volgde (zoals heel veel mensen) maar dat ik dat zo chill deed via Bloglovin’ echt een soort fyp met alle recente blogartikelen onder elkaar zoooo chill

Deed jij dit ook via bloglovin of volgde je blogs gewoon los dus iedere keer een rondje websites afgaan

• Ik ken dit ik deed dit ook via bloglovin
  • Ik deed gewoon iedere keer een rondje websites
  • Ik volgde geen blogs

0 stemmers

1 like

Ik had gewoon een mapje in m’n browser taakbalk met allllle blogs, was echt een méga lijst… sommige postte toen gewoon 2x per dag 🫨

12 likes

Ik vond mijn rondje altijd wel leuk juist, de een had dan wel iets nieuws en de ander niet. De laatste blog die ik nog regelmatig las was Dooce tot die een paar jaar geleden overleed en soms begin ik nog steeds uit gewoonte die url te typen. Wel jammer echt dat alles nu tiktok en andere ellende is, ik vond blogs echt heerlijk en vind substacks enzo niet hetzelfde gevoel.

10 likes

Hahaha dit had ik met YouTube kanalen
100+ tabs en nee geen idee waarom ik geen account aanmaakte

1 like

Wat is jouw uitstraling eerder?

• Sexy
  • Seksloos

0 stemmers

En jij en je vriend/man samen?

• Seksloos
  • Wij stralen seks uit
  • Ik heb geen vriend en/of ben niet hetero

0 stemmers

Context is trouwens @Daelyss die een vrij standaard instakoppel seksloos noemde en toen dacht ik volgens mij stralen de meeste mensen en koppels seksloosheid uit

2 likes

Wil jij graag ‘seks’ uitstralen en vind je dat belangrijk?

• Ja is echt belangrijk voor me
  • Nee niet belangrijk maar ik straal van nature seks uit cant help it
  • Nee ik doe juist mijn best om dat niet uit te stralen
  • Weet ik het
  • Gewoon nee

0 stemmers

1 like

Gewoon nee

Probeer het niet niet uit te stralen, maar straal het ook niet enorm uit van nature haha

3 likes

kijk jij er naar uit om ooit een super hotte oudere vrouw te zijn?

• ja ik voel dat dat mijn levenspad is :pray:
  • ik hoop het maar ik weet het niet
  • nee gewoon normaal verzorgd
  • nee ik wil juist niet meer hot zijn dan
  • ik ben daar helemaal niet mee bezig boeit me echt niet

0 stemmers

ik heb persoonlijk echt veel zin om een sensuele hippie meets spaanse abuelita godin meets glam hottie 50er te worden met een harem :pray:

13 likes

Meerdere van mijn tantes zijn echt sexy vijtigers, kids uit huis, zij weer naar feesten en festivals hoop dat dit mij ook treft.

13 likes

goed voorbeeld, heerlijk vooruitzicht!!

1 like

Ik zeg dat we seks uitstralen omdat we vaker voor trio’s uit het voor mij niets zijn gevraagd. Maar dat zou best wel eens aan mijn vriend kunnen liggen bedenk ik me want hij heeft een twink-look.

4 likes