Stel je persoonlijke vraag #57

dit is echt fout, want de frietjes koelen heel snel af en koud zijn ze echt niet lekker meer

22 likes

Heb jij ooit een tv gekocht?

• Nee maar heb er wel een
  • Ja een keer
  • Vaker
  • Ik heb geen tv

0 stemmers

Nee m’n ex nam m mee toen hij bij me introk, een oude van z’n ouders. Die direct de deur uitgedaan toen hij pleite was (hij liet m staan) en nu heel gelukkig weer zonder grote zwarte rechthoek in mn leven :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Toevallig beide tv’s gekregen nadat ik op mezelf ben gaan :joy:

2 likes

Ik vind dit erg maar nog nooit. Ik kreeg een oude altijd van iemand en ja dat vond ik wel prima. En sinds ik dan een relatie kreeg zorgde die voor een tv.
Ik vind het al belachrlijk genoeg dat we nu meerdere tv’s hebben.

1 like

Denk je dat mannen veel meer bezig zijn met grote tv’s?

• Ja deh sowieso
  • Hmm nee denk ik niet
  • Misschien/weet ik niet

0 stemmers

Er hing ook al snel van de 1 op andere middag een grote in de slaapkamer. Ik kijk er oprecht nooit op, hij ook zelden.

1 like

Ik heb geen tv, maar denk er soms aan om er eentje aan te schaffen en dan met zo’n standaard zodat ik 'm ook mn rommelhok kan inrollen.

11 likes

Ah nice echt maximale schooltv vibes wel, altijd feest als die de klas in kwam rollen

71 likes

Ik heb heel lang geen tv gehad want ik kijk/keek toch nooit tv en vond zo’n groot zwart vlak ongezellig, maar sinds twee jaar hebben we er wel een omdat mn partner en ik het toch wel leuk vinden soms samen wat te kijken Ă©n we willen allebei sporadisch een paar dagen per jaar gamen op ps5. Ik heb eerst ook naar alternatieven zoals een beamer gekeken (maar ik denk dat je daar niet chill op kan gamen?) en naar mogelijkheden om ‘m te verstoppen, maar dat is in ons huis moeilijk. :weary: dus nu toch een groot zwart vlak in onze woonkamer :smiling_face_with_tear:

4 likes

Mijn ex mocht de tv meenemen en toen had de man van mijn moeder een tv voor me gekocht als verrassing. Maar ik vond hem te groot en toen moest ik huilen :smiley:

16 likes

In mijn familie zitten mensen die een nieuwe tv aanschaffen terwijl de oude gewoon nog prima werkt met evt wat kapotte pixels dus heb in de 16 jaar dat ik op mezelf woon nog nooit een gekocht.

Ik bedoel dit niet als karakterschets want zag dat dit net toevallig gepost werd maar de mensen in mijn omgeving die de tv afkraken als een ongezellig zwart ding in de woonkamer vind ik ook niet per se gezellig. Kan me er zo weinig bij voorstellen dat dat van zoiets afhangt. Er zijn nog zoveel andere dingen in je huis om je mee bezig te houden. Klinkt een beetje pretentieus. Ik zei dit btw vroeger zelf ook maar ja, ik was ook pretentieus.

13 likes

Eens dat het niet alleen daarvan afhangt, en als je veel gebruik maakt van een tv zou ik het ook lekker omarmen :stuck_out_tongue: en dan kan je alsnog een prima gezellig huis hebben

maar ik vind het zelf wel stom dat ik wel een tv heb, en dus een (vind ik) lelijk zwart apparaat in mn woonkamer heb staan die niets bijdraagt aan de sfeer, terwijl ik er sporadisch gebruik van maak/wil maken. En ook al heb ik onze zithoek zo ingericht dat het niet letterlijk een bank gericht op een tv is, maar staat er ook een stoel een soort van naast de tv etc zodat het meer een zithoek is dan een tv hoek, omdat we een tv hebben moeten we er toch rekening mee houden met de inrichting/opstelling dus uiteindelijk is de zithoek toch een beetje om die tv heengebouwd én ben omdat het er is ben ik sneller geneigd de tv aan te zetten ipv gewoon op de bank hangen en muziek luisteren of lezen oid.

Dusja ik heb wel een haat liefde verhouding met dat ding en vind het ding meer ongezellig dan gezellig

2 likes

Dat snap ik op zich wel. Vandaar ook de ‘geen karakterschets’ want die mensen die ik bedoel ken ik goed en daar zit een heel pakket aan andere dingen bij waardoor ik dit denk.

Ik val ook vooral over het woord ongezellig denk ik. Een lelijk ding is het sowieso,
je woonkamer wordt er niet mooier van. Maar ongezellig komt me zo over alsof je geen connectie kunt maken terwijl je samen iets lijkt of jezelf te goed vindt en liever over boeken praat.

2 likes

Ik zat net na te denken en ik heb eigenlijk alleen mn iPad ooit zelf gekocht en de rest m heb ik allemaal gekregen van mn broer of mannelijke vrienden haha, wel echt stereotypisch maar die hebben vaak wel meer met electronica denk ik?

Had bijvoorbeeld ff opgepast op de kat van een vriend en toen kwam ie aan met een noice cancelling koptelefoon als bedankje ??? Heel lief en het is ook een fijne, maar van een vriendin had ik sowieso eerder iets als bloemen of zoiets gekregen.

Maargoed het scheelt mij heel veel geld dus love dit stereotype wel.

5 likes

Spanje

• Wat is daarmee
  • Heb ik de laatste tijd echt een positief beeld van go Spanje
  • Ik vind dat helemaal niks

0 stemmers

1 like

Ja precies dit. Ik vind een tv een soort van veel ruimte innemen. Niet alleen omdat het een lelijk ding is maar je richt eigenlijk de hele kamer eromheen in. Een tv-kast eronder, bank gepositioneerd ervoor. De hele woonkamer draait eigenlijk om tv kijken.

1 like

Als jij buikpijn hebt, weet je dan wat er precies pijn doet? Ja als ik onder in m’n buik pijn heb zal het wel eierstokken/baarmoeder oid zijn, maar ik kan echt niet zeggen of mijn maag pijn doet of mijn lever als het bovenin pijn doet.

• Ja ik voel dat precies
  • Ik heb ongeveer wel een idee
  • IDK, buikpijn is buikpijn

0 stemmers

1 like

In Schiedam hebben leerlingen van een docent Nederlands als opdracht gekregen een aantal sollicitatiebrieven te verbeteren, op grammatica etc etc. Één van die brieven is een enorm racistische brief die in 2009 viral ging en ĂŒberhaupt geen sollicitatiebrief te noemen is, als in het is niet een kwestie van grammatica of vorm verbeteren. De brief is door de docent zelf ook aangepast want de datum en aanhef verschillen van het origineel.

Dit is de brief:

Side note: het is dus ook meegegeven aan veel Marrokaanse leerlingen. De school heeft excuses gemaakt namens de leraar en gezegd dat het om een inschattingsfout ging.

• Vind dat de school zo voldoende heeft gedaan
  • Die docent moet ontslagen
  • Die docent moet ontslagen en vervolgd
  • Ik vind dit een prima school opdracht

0 stemmers

1 like

Ik las dus ook in het originele facebook bericht dat de moeder zei dat de docent Turks was. Dan zou je toch al helemaal beter moeten weten?

1 like

Ik heb ooit een tv gekregen van een scharrel. Hij had hem over en mijn tv was zo crappy. Heb hem nog in mijn slaapkamer staan nu. Vaak denk ik aan het idee dat ik eigenlijk in natura ervoor heb betaald :sweat_smile:

15 likes