Stel je persoonlijke vraag #57

But why

3 likes

Er komt iets nieuws voor in de plaats wat in heel Europa werkt geloof ik? (zeg ik nu uit m’n hoofd)

1 like

Het gaat niet verdwijnen het krijgt een andere naam, het europese systeem is gebaseerd op ideal, dus voor ons verandert er niet veel.

3 likes

Overwegen jullie je tv abbonement op te zeggen nu er zoveel programma’s verdwijnen?

• Ja
  • Nee
  • Alleen als een specifiek programma weggaat
  • Ik heb geen tv abbonement

0 stemmers

1 like

Ik keek al nooit live tv dus heb m’n abonnement een paar maanden geleden opgezegd. Scheelt echt wel wat geld ook!

4 likes

Ik had dat heel vaak toen ik geen alcohol dronk, dan kwam het restaurant met het toetje ‘voor de zwangere’. Teringkortzichtig.

Hoe laat komt je aan bij een etentje thuis met vriendinnen als inloop vanaf 17u is? Het is een vrije dag, dus je hebt verder niks en het zijn drie gangen.

• 17.00
  • 17.15
  • 17.30
  • 17.45
  • 18.00
  • 18.15
  • 18.30 of later

0 stemmers

3 likes

Vanaf of rond tijden vind ik echt zo kut, voor mij is het dan gewoon 17:00 en zit ik me echt enorm te irriteren aan mensen die “te laat” komen.

12 likes

Oooh en ik erger me vaak als iemand stipt om 17.00 uur aanbelt als ik zeg vanaf :laughing:

24 likes

ja waarom zeg je dan vanaf 17.00 :joy::sob:

36 likes

Ja is ook zo hoor. Maar het is vanaf 17.00 en niet ‘om 17.00 start het dus moet je er zijn’

Als iemand dan om 17.00 aanbelt denk ik altijd ho ho rustig maar :smiling_face_with_tear:

16 likes

Waarschijnlijk eerder om te helpen

8 likes

ik mik dan altijd op 17:15 of 17:30 en soms lukt dat maar meestal wordt het 18:00. maar ik verwacht als iemand va 17:00 zegt en je gaat avondeten wat je sowieso niet om 18:00 al gaat doen dat om 18:00 aankomen gewoon prima is (en dat is in mijn omgeving ook zo)

maar ik ben sowieso niet zo op de tijd (tenzij je ergens echt moet zijn op een bepaalde tijd) en vind dat mensen daar heel overdreven over kunnen doen. houd wel rekening met mensen in mijn omgeving die daar wel strikt mee zijn maar het boeit me zelf echt weinig en kost me vaak tijdelijk mn gemoedstoestand als het wel moet

14 likes

maar waarom? uit principe ofzo? ik begrijp gewoon niet dat je je daar druk om kunt maken

en als iemand een verjaardag viert vanaf een bepaalde tijd vind je dan ook dat mensen op die tijd moeten komen? het is toch normaal dat iedereen verspreid over een paar uur binnen komt druppelen

7 likes

Mijn ouders gaan dan om 10 over al appen waar we blijven :skull: Zeg dan om X uur en niet vanaf :sweat_smile:
Vaak is het vanaf 14.00 of 15.00 uur en incl. avondeten, dan zie ik wel hoe laat we aan komen waaien hoor.

2 likes

Haha precies dit, ik mik op 17:15 en kom dan hopelijk om 17:45. Gek punctueel (of juist niet eigenlijk) om dat dan “te laat” te vinden. Of ik kom idd eerder omdat ik het leuk vind om te helpen!

5 likes

Ik maakt mij niet uit hoe laat iemand komt maar ik vind het wel chill als mensen laten weten hoe laat ze er ONGEVEER zijn :woman_shrugging: ik laat dat zelf ook altijd weten (maar dat boeit veel mensen denk ik helemaal niet)

2 likes

Haha ik moet direct aan een vriendin denken die woedend wordt als iemand te vroeg (ja dat kan ook nog) komt. Wij waren iets aan het voorbereiden en zij heeft haar gewoon weer buiten laten wachten lol. Ik kom sowieso altijd 10+ min later.

3 likes

Idk, vind zelf te laat komen gewoon héél irritant dus denk dat het daar vandaan komt. Ik zeg er nooit iets van hoor want het is gewoon mijn eigen ergernis en niet een fout van een ander als ze een half uur later komen want dat is vanuit degene die het organiseert gewoon okĂ©. Vind het ook irritant van mezelf want ik denk dan ook “ja boeie hoe laat iemand komt toch, als ze maar komen”

6 likes

Bij mij is het wel eens voorgekomen dat iemand een poos voor de deur heeft gewacht, omdat ze te vroeg was aangekomen en niet voor de afgesproken tijd wilde aanbellen. :sweat_smile: Toen belde ze dus precies om 17:00 aan.

Dat vond ik ook apart, dat ze al die tijd voor de deur van ons appartement had staan wachten.

Te laat komen is voor alle partijen beter dan te vroeg komen, geloof ik.

1 like