Ik scan bij de AH met mijn telefoon
Wordt er bij jou in de buurt-app ook zo veel geklaagd over niet goed opgeruimde hondenstront?
- Ja
- Nee
- Ik zit niet in een buurt-app
0 stemmers
Ik begrijp de ergernis volledig, maar we krijgen letterlijk dag fotoâs van drollen in de app, zo goor.
De herziene voedingsrichtlijnen van de Gezondheidsraad zijn onlangs gepubliceerd. Aan welke richtlijnen voldoe jij (gemiddeld genomen)?
- Dagelijks 15-30 gram ongezouten noten
- Dagelijks enkele porties zuivel, met variatie in soort
- Dagelijks min 200 gram groente
- Dagelijks min 200 gram fruit
- Dagelijks min 90 gram volkoren producten
- Dagelijks 3 koppen thee
- Dagelijks max 6 gram keukenzout
0 stemmers
- Min 250 gram peulvruchten per week
- Niet meer dan 200 gram rood vlees per week
- 100 gram duurzame vis per week, bij voorkeur vette vis
- Zo min mogelijk bewerkt vlees
- Gefilterde in plaats van ongefilterde koffie
- Vloeibare vetten en plantaardige oliën ipv boter, harde bak en braadvetten
- Zo min mogelijk suikerhoudende dranken
- Zo min mogelijk alcohol of in ieder geval niet meer dan 1 glas per dag
0 stemmers
Wist jij dat Ideal gaat verdwijnen
- Nee
- Ja
0 stemmers
But why
Er komt iets nieuws voor in de plaats wat in heel Europa werkt geloof ik? (zeg ik nu uit mân hoofd)
Het gaat niet verdwijnen het krijgt een andere naam, het europese systeem is gebaseerd op ideal, dus voor ons verandert er niet veel.
Overwegen jullie je tv abbonement op te zeggen nu er zoveel programmaâs verdwijnen?
- Ja
- Nee
- Alleen als een specifiek programma weggaat
- Ik heb geen tv abbonement
0 stemmers
Ik keek al nooit live tv dus heb mân abonnement een paar maanden geleden opgezegd. Scheelt echt wel wat geld ook!
Ik had dat heel vaak toen ik geen alcohol dronk, dan kwam het restaurant met het toetje âvoor de zwangereâ. Teringkortzichtig.
Hoe laat komt je aan bij een etentje thuis met vriendinnen als inloop vanaf 17u is? Het is een vrije dag, dus je hebt verder niks en het zijn drie gangen.
- 17.00
- 17.15
- 17.30
- 17.45
- 18.00
- 18.15
- 18.30 of later
0 stemmers
Vanaf of rond tijden vind ik echt zo kut, voor mij is het dan gewoon 17:00 en zit ik me echt enorm te irriteren aan mensen die âte laatâ komen.
Oooh en ik erger me vaak als iemand stipt om 17.00 uur aanbelt als ik zeg vanaf ![]()
ja waarom zeg je dan vanaf 17.00 ![]()
![]()
Ja is ook zo hoor. Maar het is vanaf 17.00 en niet âom 17.00 start het dus moet je er zijnâ
Als iemand dan om 17.00 aanbelt denk ik altijd ho ho rustig maar ![]()
Waarschijnlijk eerder om te helpen
ik mik dan altijd op 17:15 of 17:30 en soms lukt dat maar meestal wordt het 18:00. maar ik verwacht als iemand va 17:00 zegt en je gaat avondeten wat je sowieso niet om 18:00 al gaat doen dat om 18:00 aankomen gewoon prima is (en dat is in mijn omgeving ook zo)
maar ik ben sowieso niet zo op de tijd (tenzij je ergens echt moet zijn op een bepaalde tijd) en vind dat mensen daar heel overdreven over kunnen doen. houd wel rekening met mensen in mijn omgeving die daar wel strikt mee zijn maar het boeit me zelf echt weinig en kost me vaak tijdelijk mn gemoedstoestand als het wel moet
maar waarom? uit principe ofzo? ik begrijp gewoon niet dat je je daar druk om kunt maken
en als iemand een verjaardag viert vanaf een bepaalde tijd vind je dan ook dat mensen op die tijd moeten komen? het is toch normaal dat iedereen verspreid over een paar uur binnen komt druppelen
Mijn ouders gaan dan om 10 over al appen waar we blijven
Zeg dan om X uur en niet vanaf ![]()
Vaak is het vanaf 14.00 of 15.00 uur en incl. avondeten, dan zie ik wel hoe laat we aan komen waaien hoor.
Haha precies dit, ik mik op 17:15 en kom dan hopelijk om 17:45. Gek punctueel (of juist niet eigenlijk) om dat dan âte laatâ te vinden. Of ik kom idd eerder omdat ik het leuk vind om te helpen!