Stel je persoonlijke vraag #57

Ik maakt mij niet uit hoe laat iemand komt maar ik vind het wel chill als mensen laten weten hoe laat ze er ONGEVEER zijn :woman_shrugging: ik laat dat zelf ook altijd weten (maar dat boeit veel mensen denk ik helemaal niet)

2 likes

Haha ik moet direct aan een vriendin denken die woedend wordt als iemand te vroeg (ja dat kan ook nog) komt. Wij waren iets aan het voorbereiden en zij heeft haar gewoon weer buiten laten wachten lol. Ik kom sowieso altijd 10+ min later.

1 like

Idk, vind zelf te laat komen gewoon hƩƩl irritant dus denk dat het daar vandaan komt. Ik zeg er nooit iets van hoor want het is gewoon mijn eigen ergernis en niet een fout van een ander als ze een half uur later komen want dat is vanuit degene die het organiseert gewoon okĆ©. Vind het ook irritant van mezelf want ik denk dan ook ā€œja boeie hoe laat iemand komt toch, als ze maar komenā€

6 likes

Bij mij is het wel eens voorgekomen dat iemand een poos voor de deur heeft gewacht, omdat ze te vroeg was aangekomen en niet voor de afgesproken tijd wilde aanbellen. :sweat_smile: Toen belde ze dus precies om 17:00 aan.

Dat vond ik ook apart, dat ze al die tijd voor de deur van ons appartement had staan wachten.

Te laat komen is voor alle partijen beter dan te vroeg komen, geloof ik.

Ik ben nogal van tijd , Als iemand zegt 1900 ben ik er 1900 .

Als degene dan zelf pas om 1915 aankomt had ik liever om 1915 afgesproken. Dan had ik thuis eventueel nog even kunnen stofzuigen of afwassen

4 likes

En daarom vind ik het gewoon het meest chill om dan af te spreken dat je tussen 17.00-17.30 komt. Weet iedereen waar ie aan toe is

8 likes

Ik sta om kwart voor vijf op de parkeerplaats. Ik kom altijd te vroeg, ik kan tijd gewoon niet goed inschatten :smiling_face_with_tear:

2 likes

Hup, naar het succesfull adulting topic jij. Gewoon een kwartier langer op de bank liggen ja :heart_eyes:

7 likes

Naar aanleiding van een reel van Vera Camilla waarin ze een oproep doet parfum geen luchtje meer te noemen: Noem jij parfum wel eens ā€˜luchtje’?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Als in ā€˜lekker luchtje’

8 likes

Nee een luchtje staat op de wc, je spuit met wcverfrisser en schoonmaakmiddel zit in een fles dus het is gewoon parfum, sprayen en flacon. :clown_face: Maargoed dat is er bij mij zo ingestampt want het is onderdeel van m’n werk.

3 likes

Ik vind het in het Nederlands heel goedkoop klinken, maar misschien is dit ook een soort anglicisme? Ik vind ā€˜geurtje’ namelijk iets minder erg, maar nog steeds wel erg. Het klinkt een beetje bagatellisered of zo, ik ben heel erg into parfum maar het is wel gewoon een fucking dure hobby en ik koop daarom ook nooit volle flessen. Mensen die ā€˜geurtje’ zeggen doen dat ook vaak op zo’n casual manier van ā€˜leuk geurtje hoor, kan je halen’ en dan gaat het over iets van MFK van bijna 400 euro per fles 🫠

Maar in het Engels klinkt ā€˜fragrance’ voor mij juist alsof je je erin hebt verdiept en ā€˜perfume’ als soort van tweede optie als je wil variĆ«ren, niet als ā€˜correcter’ of zo

1 like

Haha ja of dat natuurlijk!

1 like

Bij mij hangt het af vanaf hoe goed bevriend ik met iemand ben. Bij heel goede vriendinnen ben ik vroeg, dan kun je ook helpen en dan zit je niet zo als gastvrouw te wachten op iedereen. Hoe minder goed ik iemand ken hoe later ik ben. Hetzelfde vind ik andersom ook chill. Tegen een goede vriendin die te vroeg is, kan ik ook rustig zeggen: pak wat de drinken uit de koelkast, ik moet mijn haar nog doen.

2 likes

M’n vriend werkt voor een cosmeticabedrijf dus ik krijg klappen als ik luchtje zeg

1 like

Ja precies waarom mensen die ons dingen moeten verkopen geen luchtje mogen zeggen. Dat is gewoon een marketingtactiek. Parfum klinkt als chic, vakmanschap en dus iets waar we best 200 euro voor neerleggen. Een luchtje haal je bij de etos bij wijze van spreken en ga je no way 2 dagen voor werken.

7 likes

Zou je (Vega) kipnuggets met kaviaar eten?

• Als het me wordt aangeboden, waarom niet
  • Ja ik zou dit wel zelf samenstellen
  • Nee uit principe niet
  • Nee lijkt me een te vieze combinatie
  • Ik ben allergisch/andere reden
  • Ik heb dit al eens gedaan

0 stemmers

2 likes

Heb je een koophuis?

• Ja, samen
  • Ja, alleen
  • Eerder wel, nu niet meer
  • Nee, nooit gehad

0 stemmers

Heb je financieel hulp gehad van familie bij het kopen van een huis?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor de mensen die geen koophuis hebben, denk je dat je ooit gaat kopen?

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Geen idee
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

Voor mensen zonder koophuis, denk je weleens na over een alternatief voor huren, bijvoorbeeld een tinyhouse, community, emigreren naar een land waar huizen goedkoper zijn oid?

• Ja
  • Ja, maar niet erg serieus
  • Is weleens door mijn hoofd gegaan
  • Nee, ik blijf gewoon huren
  • Nee nooit over nagedacht

0 stemmers

Voor mensen met een hypotheek, benauwd je hypotheek weleens?

• Ja, vaak
  • Ja, soms
  • Nee eigenlijk niet
  • Nee ik ben er juist heel blij mee

0 stemmers

Ja, dat we het waarschijnlijk niet kunnen betalen als er 1 inkomen volledig wegvalt (hypotheek is 1700€ per maand bruto, netto wel 1500€). En dat m’n man geen levensverzekering heeft dus ik moet verhuizen als hij jong overlijdt. (ik hoef op allebei geen advies)

3 likes

ja lekkerrrrr en dan een mac burgertje in zwitserse kaasfondue erbij :heart_eyes:

7 likes