It takes one to know one ![]()
Flink marketingteam is erop gezet
Krijgen jullie niet de hele tijd feministische ads over vrouwen bij defensie momenteel? Zo van: vrouwen krijgen in Nederland minder betaald voor hetzelfde werk, vrouwen dringen zelden door tot de top, sad looking burgervrouw, en dan zie je haar daarna in het bos rennen met camouflagekleding en een koprol doen over een tank en zegt de voice-over BREEK JE LOS, wij zien wat vrouwen kunnen, WIJ HEBBEN GELIJKHEID!!!
90% van defensie is man, als je daar geen seksisme gaat tegenkomen dan weet ik het echt niet meer. Ik vind het echt heel goed dat ze vrouwen proberen te werven maar doe niet alsof je bij defensie geen glazen plafond hebt
Ja dit stoort mij ook enorm! Denk ook niet dat meer vrouwen aannemen dat probleem vanzelf oplost.
Ja op reddit kom ik het telkens tegen.
“Vind de plek die ziet wat vrouwen kunnen”, vind ik echt alles behalve feministisch of vrouwvriendelijk klinken.
Vriendin van me werkt bij defensie en het is echt erg. Wat ze er over vertelt zou ik er absoluut niet willen werken, geen leuke plek voor vrouwen.
Heb jij speciaal eten en drinken in huis voor bezoek, wat je zelf niet eet of drinkt? (los van allergie/dieet, maar omdat voorkeur van die persoon is)
- Ja
- Nee
0 stemmers
Verwacht jij, als je op bezoek gaat, dat mensen iets in huis hebben wat jij lekker vindt, ook al eten of drinken ze het zelf niet.
- Ja
- Nee
- Ja, alleen bij vrienden/familie
0 stemmers
Vind jij het belangrijk om aan iedereens voorkeuren te voldoen in je rol als gastvrouw
- Ja
- Gewoon nee
- Nee… als ik gewoon voldoende eten en drinken in huis heb, vind ik het goed.
0 stemmers
Ik heb niet standaard dingen in huis voor bezoek maar als ik bezoek krijg dan haal ik wel dingen als frisdrank etc terwijl ik dat zelf nooit drink. En ook een variatie aan wijn/bier etc. Ik wil dan inderdaad voor ieder wat wils terwijl ik zelf andersom echt prima ben met water OF met bier OF met wijn OF met thee OF met koffie, ik hoef niet een heel assortiment zoals in een cafe
Oh weet je ook waarom zij het geen leuke plek voor vrouwen vindt? Zit ze in een burgerrol of echt militair?
Ja dat bedoel ik eigenlijk. Als er bezoek komt je dat in huis hebt/haalt.
Ik heb zelfs een koffiezetapparaat speciaal voor bezoek
Hahaha hadden wij ook. Inmiddels drinkt mijn vriend ook koffie, maar jaren gehad terwijl we beiden niet dronken
Ik heb het niet standaard in huis, (waarom zou ik?) maar als ik bezoek krijg ga ik dat wel kopen.
Niet bijzonder veel dingen maar wel decaf-koffie, een paar soorten thee die ik zelf niet per se lekker vindt maar bijv. vriendinnen wel, en ik heb vaak ook wel dingen speciaal voor mijn vriend in huis. En voor een vriendin heb ik altijd hagelslag in huis haha.
Nou ja, verwacht, verwacht. Groot woord. Maar ik houd bijv niet van de meeste soorten vis dus als ik ergens ga eten bij m’n naaste familie/beste vrienden die dat weten, wordt daar wel rekening mee gehouden of overlegd wat ik zou willen en dat vind ik wel logisch???
Ja dat bedoel ik ook, hebben/halen. Je hebt het uiteindelijk in huis als er bezoek is (aangekondigd bezoek)
Vriendin en haar partner willen om 11 uur s ochtends al wijn o.i.d. en dat heb eigenlijk niet in huis. Vind dat ook zo’n raar tijdstip om met alcohol rekening te houden
Ook al houd ik zelf van alcohol vind ik dit wel bijzonder.
Ik houd wel rekening met wie er komt qua boodschappen en koop dan ook wel dingen die ik normaal gesproken niet heb. Het enige wat ik niet doe is vlees kopen voor de ‘het is geen echte maaltijd zonder vlees’ mensen.
Dan stel je de vraag denk ik niet helemaal goed. Ik
had hem ook anders geïnterpreteerd: zo van : heb jij standaard x in je voorraad liggen voor als pietje op bezoek komt. Dan is mijn antwoord nee.
Want nee ik heb niet standaard van alles in huis, maar als je bezoek krijgt dan vind ik het wel logisch om te kopen wat zij graag eten/drinken, en dat zijn dan eigenlijk altijd wel dingen die ik niet standaard voor mezelf koop. Ik vind het ook niet gastvrij als je daar helemaal niet aan denkt? Als je de middelen dan hebt he. Of je moet een echte aversie/allergie hebben. Ik ga bijvoorbeeld geen spaanse worst ofzo in huis halen, maar buiten dat? En als ik iets zelf niet super lekker vind, dan kan ik het restant nog altijd meegeven.
Jaja dat heb ik door, maar wijzigen ging niet meer (alle stemmen verloren)