Stel je persoonlijke vraag #57

Mijn ouders hebben me geconditioneerd, daar zijn altijd al mijn lievelingsdingen in huis als ik op bezoek kom :grin: Maar bij vrienden of andere familie verwacht ik dat uiteraard niet.

Zelf heb ik wel koffie (en een koffiezetapparaat) in huis voor bezoek. Maar verder heb ik sowieso altijd wel wat te snacken en verschillende soorten drinken in huis, dus tenzij er echt specifieke voorkeuren en/of allergiën in het spel zijn haal ik niets bijzonders (hooguit wat meer)

2 likes

Ik drink geen cola maar heb het wel altijd in huis voor vriendinnen

2 likes

Geprobeerd en dit is zo lekker!’

2 likes

koffiemelk voor schoonvader en neem nog wel eens een kaasje mee voor de borrel die ik zelf niet eet maar wat veel mensen wel lekker vinden, gezellige 0.0 drankjes zodat die mensen wat meer te kiezen hebben dan alleen fris of 0.0 bier, of juist bepaalde biersoorten voor de liefhebber waar ik niets mee heb, dus in die zin wel maar niet dat ik standaard de voorraadkast vol heb liggen ofzo

1 like

Het is heel vrouwonvriendelijk, mannen doen vaak denigrerend tegen vrouwen ook al zijn ze hoger in rang. Nog iets wat ik vreselijk vind daar: die hiërarchie. Echt heel ouderwets vind ik. Ik ben hoger in rang dus je moet doen wat ik zeg, die woorden komen soms letterlijk voorbij.
Ze vindt het zelf overigens niet vreselijk hoor, dat vind ik vooral zelf. Ze is zelf militair.

5 likes

Tot op bepaalde hoogte.
Ik drink zelf geen alcohol maar heb op een verjaardag wel biertjes in huis.
Maar niet corona omdat m’n zwager dat zo lekker vindt bijv

Wij drinken zelf over het algemeen thuis alleen water, spa rood, thee en koffie. Soms een (0.0) biertje maar moeten altijd oppassen dat die niet over de datum gaan want wij gaan meestal naar andere mensen toe voor de borrel (omdat wij nog geen kind hadden en onze vrienden wel was dat voorheen praktischer).
We hebben wel blikjes fris in huis voor bezoek zodat ze wat te kiezen hebben. Alleen m’n moeder drinkt geen prik dus dan haalde ik wel eens een pak ijsthee maar dan dronk ze 1 glaasje en zaten wij vervolgens met dat pak. Bedenk me nu dat ijsthee zonder prik misschien ook wel in blikjesvorm bestaat?
Dus we houden er wel semi rekening mee maar ik ga geen heel assortiment in huis halen.

1 like

Als het iets is wat we zelf echt niet drinken, geef ik het ook wel eens mee aan de visite.

8 likes

Kijkt jouw huis uit op een boom? RIVM tegen gemeenten: laat ieder huis uitkijken op een boom

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ja bestaat die koop ik ook altijd voor een vriendin. Is lang houdbaar!

3 likes

Maar dit is in het leger redelijk logisch toch? Anders kun je in crisissituaties niet functioneren. Defensie lijkt me nou bij uitstek een super hiërarchische plek, waar het niet gezellig ‘iedereen mag lekker meebeslissen’ is maar ‘ik ben commandant dus ik bepaal en jij luistert’. Lijkt me daarom ook helemaal geen leuke plek om te werken

30 likes

Ja in het slagveld zeker waar, maar bij de kantoorbanen gaat het ook zo.

3 likes

Ligt dan denk ik wel heel erg aan waar je zit. Ken een aantal mensen die een kantoorbaan hebben bij defensie en die ervaren dit totaal niet zo.

1 like

Wel maar één boom in iemands tuin, ik vrees soms wel voor de dag dat er nieuwe mensen komen wonen die de boom eruit gaan halen. Hopelijk blijft die ouwe man dus nog lekker lang daar leven.

2 likes

Wat vind je fijner?

• Samen lezen (elk eigen boek)
  • Samen op je telefoon zitten (elk eigen telefoon)
  • Samen tv kijken
  • Maakt me niet uit

0 stemmers

2 likes

Dat mag toch niet zonder dat je toestemming hebt of een nieuwe boom terug plaatst? Of is dat alleen bij bepaalde boomsoorten en gemeentes.

Nav show je laatste aankopen, ben wel benieuwd hoeveel jullie max ooit aan een winterjas hebben uitgegeven.

• 100-250
  • 250-500
  • 500-750
  • 750-1000
  • 1000+

0 stemmers

2 likes

<100

20 likes

nog nooit meer dan 50

4 likes

Meer dan 1000 maar die had ik niet zelf betaald natuurlijk