Stel je persoonlijke vraag #57

Na 6 jaar op kamers: verhuisd met 2 huisgenoten, had een kleine slaapkamer en niet veel geld ‘oh ik neem mn meubels wel mee en dan koop ik wel nieuwe als ze uit elkaar vallen.’
4 jaar later: verhuisd naar eigen studio, meubels nog niet uit elkaar gevallen dus mee. Eerste 2 jaar te depressief om over na te denken, daarna ‘ik blijf hier toch nog niet lang meer wonen, kan ik beter nieuwe meubels kopen als ik ben verhuisd’.
5 jaar later (nu): ik wil eerst even in mn nieuwe appartement wonen om te kijken wat voor meubels ik hier mooi vind passen.

Dus 15 jaar later kijk ik NOG STEEDS tegen de meubels aan die ik al zo’n 12 jaar niet meer mooi vind :sob: wel prio voor 2026 nu!

Wel props voor de Ikea Hemnes serie, niet stuk te krijgen

19 likes

Ik heb helaas alleen maar een foto van de cape en niet van de andere cunty jassen, maaaar:

nog op locatie toen we haar kledingkast aan het uitzoeken waren hahaha

bonus: dit is de jas van haar die ik dagelijks draag, met een los bontkraagje erop dat denk ik ook al heel oud is. Ik draag dat kraagje niet zo vaak want het is wel echt heel duidelijk echt bont en de pompom achtige dingen lijken heel erg op ballen :skull::skull::skull: maar nu ik het zo zie moet ik dat denk ik wel vaker doen want het is wel een slay

Samenvatting

33 likes

moooi allebei :heart_eyes: ik wil ook een cape ooit

dat bontkraagje is cool, ik zou het gewoon dragen. er is veel goed nepbont tegenwoordig en daarnaast kunnen de meeste mensen toch niet goed en snel het verschil zien tussen echt en nep.

8 likes

Die cape moet je gewoon dragen hoor :heart_eyes_cat: Ik vind hem helemaal niet te of heel excentriek, zou hem zo aantrekken als ik uit eten ga of fancy ga borrelen.

12 likes

Oooh als ik iemand zou lopen met die cape zou ik echt denken dat je heel je leven op orde hebt, you made it.

15 likes

Ik ben momenteel hoogzwanger, dus ik kan niet meer terug. Maar heb wel minstens 1x per dag de gedachten, dat ik een soort monster ben om een kind in deze wereld te brengen. Maar ja, dat zullen misschien de hormonen ook wel zijn.

3 likes

Ik heb zo’n soort capeje dat ik heel vaak draag en het is het kledingstuk waar ik de meeste complimenten over krijg. Deze is ook helemaal niet zo extra, maar gewoon mooi. Doen!

3 likes

Ik snap ook totaal niet waarom ik mezelf er zo excentriek in vind, lol. Mijn grootste stijliconen zijn letterlijk psychedelische Eric Clapton en Brian fucking Jones en zo kleed ik me dus ook. Ik loop het halve voorjaar rustig met wikkeljurken die te groot zijn als een soort tovenaarsjas open over een hele outfit heen, maar een zwarte cape is blijkbaar too much?? Oké meid

8 likes

Mooi!
Je laatste jas lijkt op de mijne (tweedehands maar niet van mijn oma). Draag deze altijd als het droog is en heb nooit problemen gehad met het bontje.

Samenvatting

Je cape is ook prachtig! Ik heb een oudroze, maar vind dat zo lastig ivm tassen. Draag 'm daarom ook nooit omdat je alleen een clutch of schoudertasje met lang koord kan dragen.

Samenvatting

5 likes

Ja dat met die tassen is idd een ding! Ik heb ook een mooie wollen cape, ooit tweedehands gekregen van een sjieke dame ook :joy:, en ik vind hem mooi en ook niet overdreven ofzo, maar veel tassen zijn er onhandig bij of maken het silhouet lelijk. Een heel licht tasje met een dun hengsel kan nog wel crossbody maar over je schouder is veel mooier en dat vind ik meestal onhandig.

5 likes

Hoeveel geef je dit jaar uit aan kerstcadeaus in euro? Per persoon dus als het van de gezamenlijke rekening af gaat deel je het bedrag door twee.

• 0
  • 1-50
  • 51-100
  • 101-200
  • 201-300
  • 301-400
  • 401-500
  • 501-750
  • 751-1000
  • 1000+

0 stemmers

1 like

UH JA!!! Heb een keer 2 kraaien gehad die maar rondjes bleven vliegen voor mijn huis en telkens als ik naar buiten wilde me aanvielen. Echt de hele straat werd geterroriseerd door ze. Ik ben toen zelfs vet te laat gekomen op m’n werk omdat ik de deur echt niet uit kon zonder dat ze d.m.v. een snoekduik op me af kwamen gevolgen 🥹

Paraplu bleek overigens het beste middel om ze te weren…

1 like

Lees jij de krant?

• Ja papieren krant
  • Ja digitaal
  • Nee
  • Nee maar houd hier en daar wel wat nieuws bij (online)

0 stemmers

Ik koop weleens een krant los in het weekend dus ik lees weleens de krant maar heb geen abo (twijfel daar wel over)

Ik had een papieren weekend abo afgesloten voor de Volkskrant voor mijn vader en vond dat wel heel fijn, even geen scherm. Dagelijks zou ik echt gek van worden en volg ik het liever online.

5 likes

Kreeg ie hem wel bezorgd? Ik heb dat twee jaar terug ook gedaan maar de krant maar 1x ontvangen :smiling_face_with_tear: nu mag ik gelukkig digitaal meelezen op het abonnement van een familielid.

1 like

Nee dat ging gelukkig goed! Ik heb dat wel een keer gehad toen ik een proefabo had op de Groene Amsterdammer, maar even contact met de klantenservice en dat werd gelijk geregeld. (Ook gelijk een ongevraagde last minute kerstcadeautip, je kan die 10 weken voor 10 euro proberen).

3 likes

Ja zo is het mij dus ook ongeveer vergaan. Om me heen zie ik allemaal van die echte volwassen huizen en ik kijk nog tegen dezelfde meubels aan die ik ruim 15 jaar geleden via via, van de straat en bij de ikea heb verzameld.

Maar het voelt alsnog ook overdreven decadent om ze te vervangen want ze zijn nog steeds functioneel.

Vervang jij makkelijk dingen die nog goed zijn?

• Ja, maar dat vind ik eigenlijk slecht
  • Ja en dat vind ik ook goed
  • Nee, maar dat zou ik wel willen
  • Nee en dat wil ik ook niet

0 stemmers

3 likes

Ik voel me net mijn ouders, maar ik kan zo genieten van een kop koffie en de papieren krant elke ochtend.

6 likes

Vroeger was ik veel materialistischer dan nu, ik hoef niet meer de nieuwste telefoon of TV. Enige waar nog wel winst valt te behalen is kleding maar ik draag items wel tot ze afgedragen zijn en koop ook graag tweedehands.

2 likes