Stel je persoonlijke vraag #57

Je gaat een maand op vakantie, verhuur je dan je huis voor die periode?

• Nee joh ben je gek
  • Ja waarom niet

0 stemmers

4 likes
Stel je krijgt iedere maand een ander netto loon gestort (ongeveer 80 euro verschil) terwijl je gewoon in vaste loondienst bent, dan
  • Ga ik uitzoeken wat dat verschil verklaart
  • Ga ik er vanuit dat het wel klopt

0 stemmers

Ik heb dat omdat ik onregelmatig werk. Soms vergelijk ik het met loonstrookjes van andere maanden of pak ik m’n rooster erbij om te kijken wat ik precies gewerkt heb en soms doe ik niks en geloof ik het wel.

6 likes

Ik heb dus vaak altijd het idee dat bij veel kinderen de boventanden eerder zogeheten “schots en scheef” staan dan de ondertanden.

Welke stonden bij jou meer scheef?

• Boven en ondertanden beide niet
  • Alleen boventanden
  • Alleen ondertanden
  • Zowel boven als ondertanden

0 stemmers

4 likes

Geloof ik wel, is maar net hoe vaak ik die maand op kantoor heb gewerkte, andere km’s of dingen heb gedeclareerd

2 likes

Woon jij in een universiteitsstad? Er zijn er maar 14 zag ik. Ik ga dit sowieso anoniem doen omdat ik het heel vreemd vind om je woonplaats op een groot openbaar forum te delen:

Er zijn er dus 14.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Alle vogels :persevere:

2 likes

volgens mij zijn er wel 14 universiteiten, maar maar 12 universiteitssteden (want amsterdam heeft er 2 en dan heb je nog de open universiteit en die heeft geen echte campus ergens)

6 likes

Ik vind kraaien trouwens geweldig. Heel erg slim, bijna mn lievelingsvogel. Ze brengen ook vaak cadeautjes mee.

• Een duif elke dag aan huis
  • Een kraai elke dag aan huis
  • Whaa geen enkele vogel

0 stemmers

1 like

Ik vind dat echt heel skeer, zou het alleen vanaf 3+ maand doen en zelfs dan minder dan de normale huurprijs vragen.

Ik heb in 2019 3 weken ongeveer een tamme duif in de tuin gehad, was echt gezellig. Als ik buiten kwam kwam hij op mn arm zitten :smiling_face_with_three_hearts: rip Kareltje

7 likes

Het stomst vind ik dat als er een kat is waar op gepast moet worden en dat ze dan ook volle bak ervoor vragen. Ja doei

7 likes

Zo vaak op Instagram stories dit, en dan ook allemaal vrienden het delen alsof het echt heel erg is als het een maand leegstaat.

Mijn beste vriendin gaat binnenkort op reis (ik ga haar zoooo missen) en is nog heel erg hard op zoek naar een huurder voor haar superleuke appartementje in Amsterdam!! :heart: Ruim, licht en binnen de ring!!! Echt een geweldig plekje, zoveel mooie herinneringen :smiling_face_with_three_hearts: Stuur vooral een DM als je meer info wilt!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(huurperiode 3-28 januari)

21 likes

Ik vervang niet alleen dingen als ze niet meer functioneel zijn maar ook als ik ze niet meer mooi vind. Maar dan bijv wel tweedehands.

Ik vind het belangrijk dat ik gelukkig word van mijn huis/interieur aangezien ik hier het meeste van mijn tijd spendeer.

Ik zoek nu bijv een andere eettafel maar die koop ik dan tweedehands. Mijn huidige eettafel was ook tweedehands en die verkoop ik dan weer voor een klein prijsje. Ik weet niet wat daar “slecht” aan zou moeten zijn.

6 likes

Hecht jij waarde aan het krijgen van een kerstpakket?

• Ja, want ik zie het als waardering voor mijn werk van het afgelopen jaar
  • Nee, als ik iets krijg zie ik het als een extra’tje
  • Anders,

0 stemmers

2 likes

Ik heb echt nog nooit een kerstpakket gehad waar echt iets in zat waar ik daadwerkelijk echt blij mee was of iets mee kon. Dus nee ik zie het echt als een soort extraatje zo van leuk om ff iets uit te pakken maar daarna zit je weer met troep waar je niks mee kan.
Oh nee wacht heb 1 keer iets nuttigs gehad, en ook trouwens heel lang in het onderwijs helemaal niks gekregen. Vind 13e maand/eindejaarsuitkering veel nuttiger.

4 likes

Is er bij jou op het werk ook een “dag van de (jouw functie bijv. leerkracht/administratief mdw)?”

• ja
  • nee

0 stemmers

Zo ja, krijg jij deze dag ook een extraatje/cadeautje?

1.
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik krijg een extraatje op internationale vrouwendag want vrouwen zijn schaars in mijn sector. Al was er dit jaar wel flinke ophef bij de mannen omdat het thema op internationale mannendag was ‘wat kun jij doen om de sector toegankelijker en veiliger te maken voor vrouwen’.

34 likes

Toen ik nog in het onderwijs zat kreeg ik met de ‘Dag van de Leerkracht’ 200 euro bij fulltime werken (dit is volgens mij in 2024 uit de CAO gehaald) en vaak nog een kleinigheidje van de directeur.

Inmiddels in de kinderopvang aan het werk en daar krijgen we vaak cadeautjes van ouders en van de werkgevers ook nog een kleinigheidje. Dit jaar een Rituals bodyzeepje.

2 likes

Maar vond je het jammer toen je niks kreeg? Ik vind een troepcadeau iets ook wel zonde/verspilling maar zou het wel jammer vinden als ik niks krijg. Zie het wel als blijk van waardering van mijn werkgever.

Zeker omdat onze eindejaarsuitkering ook CAO bepaald is. Ben ik ook heel blij mee uiteraard haha. Maar daar klaagt mijn werkgever alleen maar over

—
@Bergson hier ook dag van de leidster. Altijd veeeeel chocolade van de ouders. En van mijn werkgever is het heel wisselend. Dit jaar een cadeaubon maar vorig jaar kregen wij Stapelstein set :joy:. Leuk voor de kinderen hoor maar niet echt een passend cadeau