Stel je persoonlijke vraag #57

Op die kinderwens vraag: ik zeg eerder niet dan wel omdat ik mij wel grote zorgen maak over de staat van de wereld en rationeel niet echt kan bedenken waarom ik nu een kind zou willen gegeven dat dat kind hoogstwaarschijnlijk wel echt shit voor diens kiezen krijgt… en toch wil ik een kind

Dus hoewel ik er wel over nadenk geloof ik niet dat het m’n keuze echt beïnvloed

3 likes

Ja heel begrijpelijk en menselijk hoor! Dat is ook precies wat ik bedoel met de vraag, of je daar mee bezig bent in het vraagstuk voor jezelf. Het is natuurlijk super persoonlijk. Ik merk voor mijzelf dat het een ingewikkelde puzzel is met heel veel factoren die ik afweeg. Voor mijzelf wint een intrinsieke wens (die er opzich wel is) het momenteel niet van veel andere factoren. Ik denk dat ik uit liefde geen kinderen wil krijgen, maar dat kan ook nog veranderen.

2 likes

Mijn moeder heeft al 50 jaar ofzo de Volkskrant, maar de bezorging is de laatste jaren inderdaad zó slecht dat ze nu toch overweegt het abonnement te stoppen.

3 likes

papieren krant in het weekend :smiling_face_with_three_hearts: en doordeweeks digitaal

7 likes

vooral tijdens verhuizingen vervang ik wel spullen

het is niet dat ik die oude dingen dan weggooi, dan verkoop ik ze op marktplaats of geef ze gratis weg of breng ze naar de kringloop. en dan koop ik andere spullen die beter in het nieuwe huis passen.

Je gaat een maand op vakantie, verhuur je dan je huis voor die periode?

• Nee joh ben je gek
  • Ja waarom niet

0 stemmers

4 likes
Stel je krijgt iedere maand een ander netto loon gestort (ongeveer 80 euro verschil) terwijl je gewoon in vaste loondienst bent, dan
  • Ga ik uitzoeken wat dat verschil verklaart
  • Ga ik er vanuit dat het wel klopt

0 stemmers

Ik heb dat omdat ik onregelmatig werk. Soms vergelijk ik het met loonstrookjes van andere maanden of pak ik m’n rooster erbij om te kijken wat ik precies gewerkt heb en soms doe ik niks en geloof ik het wel.

6 likes

Ik heb dus vaak altijd het idee dat bij veel kinderen de boventanden eerder zogeheten “schots en scheef” staan dan de ondertanden.

Welke stonden bij jou meer scheef?

• Boven en ondertanden beide niet
  • Alleen boventanden
  • Alleen ondertanden
  • Zowel boven als ondertanden

0 stemmers

4 likes

Geloof ik wel, is maar net hoe vaak ik die maand op kantoor heb gewerkte, andere km’s of dingen heb gedeclareerd

2 likes

Woon jij in een universiteitsstad? Er zijn er maar 14 zag ik. Ik ga dit sowieso anoniem doen omdat ik het heel vreemd vind om je woonplaats op een groot openbaar forum te delen:

Er zijn er dus 14.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Alle vogels :persevere:

2 likes

volgens mij zijn er wel 14 universiteiten, maar maar 12 universiteitssteden (want amsterdam heeft er 2 en dan heb je nog de open universiteit en die heeft geen echte campus ergens)

6 likes

Ik vind kraaien trouwens geweldig. Heel erg slim, bijna mn lievelingsvogel. Ze brengen ook vaak cadeautjes mee.

• Een duif elke dag aan huis
  • Een kraai elke dag aan huis
  • Whaa geen enkele vogel

0 stemmers

1 like

Ik vind dat echt heel skeer, zou het alleen vanaf 3+ maand doen en zelfs dan minder dan de normale huurprijs vragen.

Ik heb in 2019 3 weken ongeveer een tamme duif in de tuin gehad, was echt gezellig. Als ik buiten kwam kwam hij op mn arm zitten :smiling_face_with_three_hearts: rip Kareltje

7 likes

Het stomst vind ik dat als er een kat is waar op gepast moet worden en dat ze dan ook volle bak ervoor vragen. Ja doei

7 likes

Zo vaak op Instagram stories dit, en dan ook allemaal vrienden het delen alsof het echt heel erg is als het een maand leegstaat.

Mijn beste vriendin gaat binnenkort op reis (ik ga haar zoooo missen) en is nog heel erg hard op zoek naar een huurder voor haar superleuke appartementje in Amsterdam!! :heart: Ruim, licht en binnen de ring!!! Echt een geweldig plekje, zoveel mooie herinneringen :smiling_face_with_three_hearts: Stuur vooral een DM als je meer info wilt!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(huurperiode 3-28 januari)

21 likes

Ik vervang niet alleen dingen als ze niet meer functioneel zijn maar ook als ik ze niet meer mooi vind. Maar dan bijv wel tweedehands.

Ik vind het belangrijk dat ik gelukkig word van mijn huis/interieur aangezien ik hier het meeste van mijn tijd spendeer.

Ik zoek nu bijv een andere eettafel maar die koop ik dan tweedehands. Mijn huidige eettafel was ook tweedehands en die verkoop ik dan weer voor een klein prijsje. Ik weet niet wat daar “slecht” aan zou moeten zijn.

6 likes

Hecht jij waarde aan het krijgen van een kerstpakket?

• Ja, want ik zie het als waardering voor mijn werk van het afgelopen jaar
  • Nee, als ik iets krijg zie ik het als een extra’tje
  • Anders,

0 stemmers

2 likes