Ik heb echt nog nooit een kerstpakket gehad waar echt iets in zat waar ik daadwerkelijk echt blij mee was of iets mee kon. Dus nee ik zie het echt als een soort extraatje zo van leuk om ff iets uit te pakken maar daarna zit je weer met troep waar je niks mee kan.
Oh nee wacht heb 1 keer iets nuttigs gehad, en ook trouwens heel lang in het onderwijs helemaal niks gekregen. Vind 13e maand/eindejaarsuitkering veel nuttiger.
Is er bij jou op het werk ook een “dag van de (jouw functie bijv. leerkracht/administratief mdw)?”
- ja
- nee
0 stemmers
Zo ja, krijg jij deze dag ook een extraatje/cadeautje?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik krijg een extraatje op internationale vrouwendag want vrouwen zijn schaars in mijn sector. Al was er dit jaar wel flinke ophef bij de mannen omdat het thema op internationale mannendag was ‘wat kun jij doen om de sector toegankelijker en veiliger te maken voor vrouwen’.
Toen ik nog in het onderwijs zat kreeg ik met de ‘Dag van de Leerkracht’ 200 euro bij fulltime werken (dit is volgens mij in 2024 uit de CAO gehaald) en vaak nog een kleinigheidje van de directeur.
Inmiddels in de kinderopvang aan het werk en daar krijgen we vaak cadeautjes van ouders en van de werkgevers ook nog een kleinigheidje. Dit jaar een Rituals bodyzeepje.
Maar vond je het jammer toen je niks kreeg? Ik vind een troepcadeau iets ook wel zonde/verspilling maar zou het wel jammer vinden als ik niks krijg. Zie het wel als blijk van waardering van mijn werkgever.
Zeker omdat onze eindejaarsuitkering ook CAO bepaald is. Ben ik ook heel blij mee uiteraard haha. Maar daar klaagt mijn werkgever alleen maar over…
—
@Bergson hier ook dag van de leidster. Altijd veeeeel chocolade van de ouders. En van mijn werkgever is het heel wisselend. Dit jaar een cadeaubon maar vorig jaar kregen wij Stapelstein set
. Leuk voor de kinderen hoor maar niet echt een passend cadeau
Volgend jaar 8% ![]()
(ik ga er alleen in maart uit helaas haha)
Wel voor mijn andere collega’s, niet voor mijn functie!
Edit: er is zelfs een hele week in plaats van 1 dag ![]()
Ga je iets heel anders doen? Sorry heel offtopic. Maar in hoop aankomend jaar ook de kinderopvang uit te gaan haha. Wel jammer van die eindejaarsuitkering
Het kerstpakket voor de hele organisatie vind ik een leuk extraatje, maar ik hecht er niet per se waarde aan.
Mijn manager had dit jaar wel iedereen in ons team een extraatje gegeven met een korte persoonlijke boodschap. Een aantal collega’s (inclusief ik) heeft een roerig jaar achter de rug dus dat persoonlijke wordt dan extra gewaardeerd.
Ik geloof dat ik niet ‘niks’ kreeg maar een lunch met het hele personeel. Maar die lunch kregen we ook bij een studiedag dus dat voelde echt niet als een kerstkado. Maar nee ik was eraan gewend ofzo?
En nu werk ik voor zo’n grote organisatie dat het ook helemaal niet als blijk van waardering voelt maar meer als ‘ohja het is kerst dus hier heb je een doos met troepjes want dat hoort er nu eenmaal bij’. En eigenlijk is dat het altijd wel toch? Vind ik iig.
Nee want als mijn hypotheekverstrekker erachter komt kan ik mijn hypotheek kwijtraken.
Hier ook haha! Wij hadden een iets ander thema op mannen dag en ze moesten op cursus ![]()
![]()
Cursus ging over gender gelijkheid en inclusie. Woest dat een deel was ![]()
Denk je dat de boze smileys die @Violoncello vaak plaatst onder berichten waar het over het nuttigen van vlees of vis gaat helpt om het niet meer te eten?
- Eh, nou nee
- Ja dit helpt echt
0 stemmers
Nu ook weer bij die forelsalade van de appie. Sorry maar ik vind het zelfs een beetje grappig.
Uberhaupt nooit opgevallen
Nou vooral in het ‘wat eet je vanavond’ topic.
Ik had hier een tijdje geleden geplaatst dat ik die forelsalade heel lekker vond. Nu heeft ze er een boze emoji onder geplaatst en ook bij mevr mikmak.
Ik word er juist zo recalcitrant van en dat is mogelijk nóg kinderachtiger dan die boze emoji’s zelf
Ik opende dat topic net weer, ‘wat eet je vanavond’ na 19 dagen. En ja ze is nog steeds bezig hahaha. Oke girl we weten hoe je erover denkt get over yourself. En ja het boeit me precies 0.0 hoe een vreemde op het internet denkt over mensen die vlees en/of vis eten.
Voor de mensen die vegetarier zijn. Kijk jij neer op mensen die wel vlees eten? Ik kan dat namelijk wel best goed begrijpen.
- Ja dat doe ik
- Nee
- Een beetje wel ja
0 stemmers
Nee, tenzij ze echt niet zonder hun vleesje kunnen.
Ja maar die mensen moet je ook gewoon niet in je leven willen ugh. Zoals zo’n man die elke dag een stuk vlees moet hebben. Dan ben je niet meer van deze wereld. Er zijn ook zo superveel gerechten waarin vlees heel overbodig is. Zoals pasta, soep, etc. Ik kan wel neerkijken op mensen die elke dag een lap vlees eten ja of nog erger dat carnivoor dieet. Er was ook zo’n influencer die haar vriezer volgestouwd met vlees ging laten zien. (Daarvoor was ze vegetarier).