Stel je persoonlijke vraag #57

Ja ik vind mensen die extreem veel weerstand bieden tegen elk soort verandering gewoon vreselijk irritant. Die haat op elektrische voertuigen bijvoorbeeld. “Het zijn geen echte wagens”, “Parking voor EV’s is discriminatie”
Ga effe afkoelen hè.

5 likes

er is wel nuance. ik vind het vooral dom als mensen echt niet zonder kunnen en het elke dag moeten eten, maar dan heb ik het wel over mijn omgeving. want het is wel een privilege om vegetarisch of vegan te kunnen eten en in sommige culturen (vooral inheemse volkeren zoals inuit bijv) is de hele balans ook anders. en daar kijk ik niet op neer. het gaat me echt om de fucked up industrie

6 likes

Ik vind het alleen irritant als mensen zeggen dat ze zo veel van dieren houden, maar wel vlees eten.

6 likes

Ja en gewoon de hypocrisie.

In mijn werk wordt vrij vaak gebruik gemaakt van bloed van foetussen van kalveren (waarvan ik het er helemaal mee eens ben dat dat grimmig is en we dat zo min mogelijk moeten doen). En ik had dan echt collega’s die tijdens de barbecue kalfsvlees zaten te eten en dan ondertussen te verkondigen hoe zielig dat allemaal wel niet was?? Echt de dissonantie I can’t

4 likes

Ken jij persoonlijk een Inuit?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja kijk jij persoonlijk op diegene neer omdat diegene vlees eet?

• Nee want ik eet zelf ook vlees
  • Ja, terwijl ik zelf ook vlees eet
  • Ja, maar dat staat los van diegenes vlees inname
  • Nee ik heb daar geen mening over

0 stemmers

Inuit

• Innuwiet
  • Wow je schrijft eigenlijk dus in-uit wat grappig
  • Ik ben neutraal

0 stemmers

1 like

Neerkijken op vlees eten niet echt maar wel op die mentale bochten waarin vleeseters zichzelf wringen waarom het voor hen zo lastig is minder vlees te eten. Kan die ongevraagde zelfverdediging echt niet meer aanhoren. Het boeit me niet ok

5 likes

Of als ze vragen, maar hoezo eet jij wel vis dan, is toch hypocriet joh!!!11!

3 likes

Ken jij een Inuit? 0 stemmen

Zo JA 4 stemmen.

Ik ben hier te autistisch voor.

29 likes

Ja dat valt voor mij ook onder mentale bochten :joy:🫠

4 likes

Misschien heb ik dat al vaker gevraagd maar hopelijk wordt het niet verplaatst. Mn moeder en ik kunnen het beide niet geloven dat ik 100% liever een vaatwasser heb dan een droger. Omg!! We hebben er onze typische halve “ruzies” om. Jezus wat,boeit mij het die kleren drogen wel! Afwassen heb ik nooit geleerd want ja ik ben vrij verwend opgevoed. En dat vind ik echt het ergste in het hele huishouden
Afgrijselijke afkeer voor.

Wat mis je liever in je huis?

• De droger
  • De vaatwasser
  • Ik gebruik beide niet ik denk aan het klimaat

0 stemmers

4 likes

Ik woon nu in een huis zonder vaatwasser en met combi-wasmachine/droger en ik mis zoooo erg een vaatwasser terwijl die droger me echt gestolen kan worden, had dat hiervoor ook niet en nooit echt gemist. Maar de vaatwasser is echt de beste huishoudelijke uitvinding

9 likes

Vaat heb je elke dag, wassen doe ik niet elke dag dus makkelijke keuze!

1 like

Eens!!! Ik bedoel het is gwn een kast die je servies schoonmaakt?? Ben zoooooo blij met mn vaatwasser :heart_eyes::heart_eyes:

8 likes

Ze vindt ook eigenlijk dat ik een droger MOET. Terwijl, dit huis heeft echt genoeg ruimte om kleding te drogen. En eigenlijk hun huis ook, maar mn moeder wilde het direct droog en klaar in de kast hebben. En stond zelfs een enorme wasmolen in de tuin vroeger maar mn moeder wilde het niet gebruiken. Alles in de droger. Toen ik zei, nee ik wil geen droger hier. Was ze bijna in shock. Kan me voorstellen met een jong gezin etc. Ze wil me telkens nog steeds een droger geven.

Ja misschien als ik toch denk een kindje te willen (denk het niet)
Heb jij een droger?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Onze buurvrouw toen ik nog thuiswoonde had 2 droogtrommels boven elkaar zodat ze direct alles droog had. Had “maar” 3 kinderen en hoefde niet te werken. Dat kan je het toch wel ergens uithangen? Maar mn moeder snapt mn afwashaat toch nooit.

Ik moet best vaak grinniken om jouw posts. Op de één of andere manier klinkt het voor mij alsof je in Blaricum of een ander rijk dorp bent opgegroeid.
Ik had vroeger ook een vriendin daarvandaan en die had ook best vaak zulke opmerkingen waaraan je ‘veel geld’ kon merken. Wie heeft er nou een buurvrouw met twee drogers? :rofl:

6 likes

Zoo mee eens! Het scheelt mezelf zelfs stress. Mn oma had 1 van de 1e vaatwassers in de jaren 70 (groot gezin maar met een goed lopend groot bedrijf dus ze konden het betalen). Ik denk altijd, oma groot gelijk! Mn moeder wist niet wat voor apparaat dat was vertelde ze toen ze voor het eerst bij mn vader thuis kwam. Wat ik dan ook wel wat ontroerend ergens vind. Zij is zelf niet bepaald in luxe geboren.

Maar er zijn ook mensen die afwassen met de hand ook best rustgevend kunnen vinden.
Vind jij afwassen met de hand rustgevend?

• Ja eigenlijk wel
  • Nee man hell op aarde
  • Het is oke

0 stemmers

1 like

Mijn woonkamer heeft momenteel een luchtvochtigheid van 65% en mijn kledingwas is nog niet droog sinds donderdagavond.

Moet er niet aan denken om nog een extra rek met was in de woonkamer te hebben. :joy:

3 likes

Oh sorry, nouja, 2 drogers vonden wij ook overdreven hoor! Ja moet ik haar naam noemen? Haha ik ging vaak met haar breien en een kopje thee drinken in de tuin. Ik kan me nu idd voorstellen dat dat misschien zo overkomt idd.

2 likes

Ik vind afwassen prima als het alleen glazen/kopjes zijn anders haat ik het. Helaas hebben we geen vaatwasser. Aan laten sluiten was minstens 500 euro en we willen eigenlijk gewoon een nieuwe keuken. Dus m’n man doet de afwas :sweat_smile:

3 likes

Ik heb nu nog een droger, omdat ik die bleef staan van de vorige bewoner, maar gebruik 'm vrijwel niet.
Daarnaast heb ik geen vaatwasser en mis ik ook niet per se (zoveel vaat heb je alleen niet), maar in een toekomstig ander huis, zal ik het denk ik wel kopen, maar een droger zeker niet.

3 likes