Ik wist direct van wie die reactie was.
Wel heel consequent
Is het een oud huis? De aansluiting kan dan alvast wel geregeld worden? En waar die dan moet komen. Dan kan je de keuken erom heen plannen. In dit hele oude huis kon het maar op 1 plek. En ja dat is ook duur idd!
@Peterselie Ik vind het vervelend dat ik zo overkom! Is niet mn bedoeling.
Vind jij een familie kak/misschien zelfs rijk direct, als ze veel paarden hebben?
- Ja
- Nee hoor
- Ik weet het niet
0 stemmers
(Ja dat is in mijn familie gewoon al jaren zo die paarden, we spelen geen golf!)
Rijk wel niet perse kak.
Omg ik ben heel blij met dit in-uit besef hahaha. Ik vind dit soort woorden heel leuk maar ik was nog niet verder gekomen dan Zeeland, rechthoek en Oudheden. Mocht iemand nog een leuk voorbeeld kennen, let me know haha
Ja ik ben erin geboren dat mn opa heel veel paarden in de stallen had maar ik vind dit niks met heel rijk per se te maken hoor. Hij was ook maar een arme man toen hij een bedrijf opzette. En dat weten wij in de familie heel goed. Ik moet wel zeggen nu ik toch eerlijk ben hij had wel iets van 13 paarden. En die werden goed behandeld. We gingen altijd langs brokken geven etc. Ik kan ook redelijk goed paardrijden (mn vader zou zeggen je kan het heel goed) nee.
Kan jij paardrijden?
- Ja
- Redelijk
- Een beetje
- Totaal niet
0 stemmers
omg ik voel me speciaal
Ik wilde hier stemmen āja dat doe ikā en toen realiseerde ik me dat ik helemaal geen vegetariĆ«r ben hahaha. Maar ik ben dus een vleeseter die neerkijkt op vleeseters kennelijk haha
Ja er zit denk ik ook nog verschil in hoe je woont. Als je een paard ergens moet stallen kost dat zoveel geld. En dan de hoefsmid, alle spullen om te kunnen rijden, dekens en ga zo maar door! Die laatste kosten heb je natuurlijk sowieso. Maar het beeld van de paardeneigenaar met een kraagje (ik was vroeger paardenmeisje dus dit geeft mij een helder type, heeft mogelijk niet iedereen) is natuurlijk helemaal niet kloppend voor de meeste mensen met paarden. Maar het kost wel sowieso veel geld.
Ja tis meer dat het keukenkastje volledig verbouwd moet worden. En we willen bij de verbouwing de keuken sowieso op een andere plek in huis. Dus het is de investering gewoon niet waard. De keuken is ook nog eens heel klein (maar 2 keukenkastjes met aanrechtblad) dus op het aanrechtblad wil mān man ook niet.
Nee dat is niet kloppend, vaak hebben die mensen in het verleden al grond gekregen. Dan heb ik het echt over voorouders van before 1800. Nouja ik vind het vervelend haha maarja, ik denk dat mijn opa geluk had. Hij had heel veel grond gekregen, hij is superoud btw en al 21 jaar dood). Dit kreeg hij? En hij zette een bedrijf erop en alle paarden wat ie had. Hij werd heel rijk maar dat mocht ik nooit van mn vader vertellen. Meeste gaf hij weg zoals dat hoort bij de katholieken. Maarja er zit in mijn familie denk ik wel veel zogeheten āoud geldā. Wat ik het leukste vind aan die opa is dat hij hele grote hollen liet graven voor hazen. Omdat hij dat zo leuk vond voor ze. Het bedrijf wat nog steeds bestaat is puur commercieel
ANONIEM:
denk jij dat je in een welvarende familie bent geboren?
- Nee
- Ja
- Eh geen idee
- Misschien een beetje
0 stemmers
Onze buren hebben paarden. (Niet bij het huis). Die hebben wel geld maar zijn best volks. Zeker niet kak.
Niet anoniem:
denk jij dat je in een welvarende familie bent geboren?
- Ja
- Nee
- Misschien een beetje
- Eh geen idee
0 stemmers
Ik weet niet wat jouw definitie van arm en rijk is, maar als er oud geld in de familie zit en voorouders voor 1800 al grond te verdelen hadden, vind ik dat al behoorlijk rijk klinken. Mijn familieleden van voor 1900 waren allemaal landbouwknechten, die moesten de grond van een ander bewerken ![]()
Nouja ik weetniet, ze werden iig behoorlijk rijk. Weetniet of ze volks waren. Als klein meisje heb ik al afscheid van hem moeten nemen en mn oma heb ik nooit gekent. Dat was een heeeel hard leven zegt pap soms. Ze hebben iig een groot succesvol familiebedrijf achter gelaten met een gigantisch veld voor veel mooie paarden! Dus wij zijn ook nog steeds een paardenfamilie. Sorry not sorry. Maar om heel eerlijk te zijn, ik vind veel van mijn familieleden wel kak haha
Denk dat dat vroeger alles beter was (zoals zovaak gezegd wordt) of dan toch nu?
- Vroeger
- Nu
0 stemmers
Oke ja ik denk idd dat je dan gelijk hebt.
Ligt er aan qua wat, ben in de jaren 90 opgegroeid en zie terug op een geweldige tijd. Vooral omdat je echt nog veel buitenspeelde en je niet altijd bereikbaar moest zijn. Heb het idee dat er meer gezelligheid was. Als ik denk aan vroeger speelden we veel meer spelletjes met het gezin, aan tafel heel gezellig etc. Zondag was voor ons ook echt rustdag, vast onpopulaire mening maar ben nog best een voorstander van zondag rustdag.
Op andere gebieden ben ik wel heel blij dat we nu opgroeien.
Ik denk inderdaad dat het nogal uitmaakt wat je onder beter verstaat. Heel veel dingen zijn nu beter, bijvoorbeeld medische behandelingen etc.
Maar mijn schoonvader is 76 en zei laatst dat hij zo blij was dat zijn leven zo eenvoudig was geweest. Weinig keuzes, je had je huis en je baan en je gezin. Je dacht niet na over wat er anders kon of wat er allemaal mogelijk was. Niet de afleiding van technologie dus in je vrije tijd gewoon naar buiten, spelletjes doen en hij is altijd blijven lezen en studeren.
En daar kon ik ook wel inkomen eigenlijk.