Stel je persoonlijke vraag #57

2 gitaren, ukelele, dwarsfluit, blokfluit, panfluit, hoorn, bugel, soms een xylophone (een grote), snaredrum. Zelf kan ik maar 2 van deze instrumenten bespelen haha. Mijn partner kan de rest.

1 like

Blokfluit, dwarsfluit en gitaar. Voor allemaal ooit in meer of mindere mate les gehad.

1 like

Een mondharmonica haha. Ooit wil ik weer een piano. Dat kan ik ook best een klein beetje spelen.
Had nog wel zo’n vieze blokfluit van vroeger maar weggegooid. Blegh zat zon smerige houtsmaak aan niet te doen.

Moest jij vroeger een instrument leren bespelen?

• Ja
  • Nee
  • Het was niet verplicht maar liever van wel

0 stemmers

Ik heb verplicht op de blokfluit getoeterd

2 likes

Het werd gestimuleerd, maar ik vond het gelukkig leuk en mocht zelf instrumenten kiezen.

2 likes

Instrumenten in mijn huis zijn echt de belichaming van verloren adhd dromen.

Meerdere gitaren, ukeleles, een keyboard en ik denk dat ik nog wel wat kleine dingetjes vergeet. Elke keer denkt mijn man of ik de ultieme nieuwe hobby te hebben die we heus wel gaan volhouden. Nu is de zolder een Boulevard of Broken Dreams :wilted_flower::wilted_flower:

15 likes

Ik werd vanmorgen ook ineens verkouden wakker :rage:

2 likes

Nou niet perse een instrument. Maar moest wel kiezen of een sport of een instrument. Heb voor een instrument gekozen uiteindelijk.

Alleen kinderinstrumenten. Zelf :sparkles:maak ik alleen muziek met mijn stem :sparkles:

7 likes

Mijn man en ik hebben ook allebei ADHD en dit is echt heel herkenbaar :joy:. En iedere keer blijven we allebei denken dat het volgende project het NU ECHT gaat worden.

Ik ben ook wel jaloers op de mensen in het nieuwjaarsdoelen topic. Ik hoef er niet eens aan te beginnen, het lukt toch niet.

5 likes

Twee gitaren, maar die zijn van mijn vriend. Ik wil dat hij me sultan of swings gaat leren, lijkt me echt vet om te kunnen. Maar goed, als ik kijk hoe snel ik praktische dingen onder de knie heb dan gok ik dat ik zo rond 2053 een keer vader jacob kan

2 likes

Nja klein beginnen of doelen die aansluiten op karakter? Ik dacht eerder ook altijd dat het niet ging lukken maar bijvoorbeeld meer uit mijn comfort zone stappen is zeker gelukt.
Ik probeer zelf iig doelen met een x aantal (op sporten na) te vermijden.

5 likes

Nee, maar wel van kleins af aan gezongen! Eerst in het kinderkoor van de kerk, daarna in allerlei koortjes. Nu niet helaas, ik kan gewoon geen koren vinden met vrouwen van mijn leeftijd. Alle koren zijn of voor kids of voor senioren :weary:

1 like

@Rose_Gold

Dit idd!

Ik wil bijvoorbeeld minder schermtijd. Ik ga mn schermtijd vervangen met lezen, kleuren of puzzelen, want dat vind ik leuk om te doen. Als ik zou zeggen ik ga schermtijd vervangen voor iets wat ik niet leuk vind, dan gaat het nooit lukken. Het is zoeken naar iets wat bij je past.

Ik heb door de jaren heen ook geleerd om niet meteen te groot te willen. Dus niet van 0 naar 100 in 1x, maar met kleine stappen. Iemand legde het ooit aan me uit alsof je doel bovenaan een trap wacht en je hoeft geen tredes over te slaan, maar gewoon tree voor tree de trap op.

5 likes

Veel en ik speel niks haha. We hebben een vleugel, 2 blokfluiten, trombone, gitaar, midwinterhoorn, didgeridoo, dwarsfluit, accordeon, boomwhacker, doedelzak, keyboard.
En nog wat kleine dingen zoals castagnetten en tamboerijn.

Mijn schoonmoeder was muziekdocent, dirigent en pianist, vandaar.

2 likes

Begin zelf een koor! :smile:

2 likes

En The Space choir dan?!

Ik zou er graag bij willen maar kan vooralsnog nog niet weg in de avonden. Als m’n kind wat ouder is ga ik het nog eens overwegen!

7 likes

En de saaiste poll van het jaar gaat naar…
Doe je aan pensioensparen?

• Ja en ik ben geen zzp’er
  • Ja en ik ben zzp’er
  • Nee
  • Wat is dat?

0 stemmers

En zo ja, waarom doe je het?

3 likes

Ben al twee weken ziek/verkouden en zit nu n het eerste trimester van mijn zwangerschap en heb helaas vanaf het begin al last van extreme vermoeidheid. ā€˜k Word gek van mezelf. Had eigenlijk gehoopt dat op z’n minst mijn verkoudheid wel over zou zijn met de kerst… :confounded:

2 likes