Stel je persoonlijke vraag #57

Een piano en een gitaar. Ik zat als kind op pianoles, maar was niet echt getalenteerd. Moest op een gegeven moment een keer een examen doen via de muziekschool. Het praktijkgedeelte ging bagger, maar had mijn lerares nog nooit zo trots gezien toen ze erachter kwam dat ik bij het theoriegedeelte bij de drie leerlingen hoorde die als enigen het examen foutloos hadden gemaakt! :crazy_face:

Hoewel ik het dus niet goed spelen kan, vind ik het nog steeds leuk om af en toe te pingelen - als er niemand thuis is.

De gitaar in huis is een ambitieus project waar nog niet veel van is gekomen. 🫠

3 likes

Ik heb 2 jaar een werkgever gehad zonder pensioenregeling . Toen een rekening geopend en zelf voor pensioen gespaard. Dat geld staat er nog. Verder beleg ik om zelf te kunnen bepalen wanneer ik wil stoppen met werken.

2 likes

Ik moet eerst maar eens normaal gaan sparen, daarna denk ik wel na over m’n pensioen :joy:

13 likes

Ben zzper en heb er tot nu toe helaas geen budget voor gehad. Hopelijk in de komende jaren wel omdat mijn inkomen wel wat in de lift zit. Of misschien eens iets van mijn gespaarde geld gaan inleggen… Ik spaar wel altijd maar dat gaat langzaam.

Anderzijds denk ik van, over 35 jaar, wat is er dan nog over van ons systeem en ieders pensioenen… :grimacing: ga me er maar niet teveel zorgen over maken

3 likes

Ik ben geen zzp’er en heb een paar jaar aan langetermijnsparen gedaan (in eenzelfde fiscale categorie als pensioensparen hier in BelgiĆ«) en met een deel van dat geld heb ik de schuldsaldoverzekering van mijn hypotheek betaald. Op die som kreeg ik dan weer 30% belastingvoordeel, goed voor om en bij de 1.500 euro op ongeveer 5 jaar. Misschien had ik via beleggen meer kunnen verdienen, maar in dat risico had ik geen zin.

Wat ik nu ga doen weet ik nog niet, dat bekijk ik in een paar maanden wel.

2 likes

Mijn werkgever regelt geen pensioen, we krijgen een percentage maandelijks uitgekeerd en mogen daar zelf iets mee regelen

2 likes

Ik ben begonnen toen ik niet echt werkte en dus niks via werkgever spaarde en nooit mee gestopt

1 like

Geen pensioensparen, wel sindskort begonnen met pensioenbeleggen als aanvulling op de aow en pensioen via de werkgever. Mijn idee hierachter is dat ik nu beter alvast geld ā€˜opzij’ kan leggen nu het mogelijk is, met de hoop ooit vervroegd op pensioen te gaan. En het pensioenbeleggen is dus onderdeel van een plan daarvoor. Uitkeren kan wel pas vanaf aow-leeftijd.

2 likes

Vrij weinig als je zelf niks regelt

14 likes

Ja weet ik. Zeg ik om mezelf te troosten i guess

3 likes

Ik weet niet waar je woont, maar deze club heeft meer dan 30 koren door heel Nederland. Popkoren en rockkoren. Misschien zit er iets voor je in de buurt?

3 likes
  • Ik ben een kleuter haha
  • Een serieus instrument

0 stemmers

3 likes

Niet pensioensparen maar wel een beleggingsrekening voor mijn pensioen omdat bij mijn baan niks geregeld is. Geen pensioenbeleggingen want dan mag je er tot je pensioen ook niet meer aankomen, dat vind ik geen fijn idee. En toevallig heb ik er deze week voor het eerst wat geld uitgehaald om een auto te kopen. Ga ik komende maanden aan mezelf terugbetalen :sweat_smile:

Misschien had ik er toch een slot op moeten zetten…

1 like

Ik wist het haha. :joy::skull:

Ik wilde het uitleggen, maar daar ga ik het absoluut niet beter mee maken haha.

Pls, doe je best en vertel het!

2 likes

Nou, ik zou beginnen met dat het oefenfluit is, maar toen dacht nee Bergson dit maakt het echt alleeeen maaaar erger. :joy::joy:

4 likes

Ik ben een grote kleuter

33 likes

Visitekaartje van het korpsšŸ˜‡

5 likes

Haha herkenbaar, bij ons is het precies zo.

1 like

Ik kan wel zeggen dat daar wel snoepertjes tussen zitten. :tipping_hand_woman:t3: