Stel je persoonlijke vraag #57

Ik ben begonnen toen ik niet echt werkte en dus niks via werkgever spaarde en nooit mee gestopt

1 like

Geen pensioensparen, wel sindskort begonnen met pensioenbeleggen als aanvulling op de aow en pensioen via de werkgever. Mijn idee hierachter is dat ik nu beter alvast geld ā€˜opzij’ kan leggen nu het mogelijk is, met de hoop ooit vervroegd op pensioen te gaan. En het pensioenbeleggen is dus onderdeel van een plan daarvoor. Uitkeren kan wel pas vanaf aow-leeftijd.

2 likes

Vrij weinig als je zelf niks regelt

14 likes

Ja weet ik. Zeg ik om mezelf te troosten i guess

3 likes

Ik weet niet waar je woont, maar deze club heeft meer dan 30 koren door heel Nederland. Popkoren en rockkoren. Misschien zit er iets voor je in de buurt?

3 likes
  • Ik ben een kleuter haha
  • Een serieus instrument

0 stemmers

3 likes

Niet pensioensparen maar wel een beleggingsrekening voor mijn pensioen omdat bij mijn baan niks geregeld is. Geen pensioenbeleggingen want dan mag je er tot je pensioen ook niet meer aankomen, dat vind ik geen fijn idee. En toevallig heb ik er deze week voor het eerst wat geld uitgehaald om een auto te kopen. Ga ik komende maanden aan mezelf terugbetalen :sweat_smile:

Misschien had ik er toch een slot op moeten zetten…

1 like

Ik wist het haha. :joy::skull:

Ik wilde het uitleggen, maar daar ga ik het absoluut niet beter mee maken haha.

Pls, doe je best en vertel het!

2 likes

Nou, ik zou beginnen met dat het oefenfluit is, maar toen dacht nee Bergson dit maakt het echt alleeeen maaaar erger. :joy::joy:

4 likes

Ik ben een grote kleuter

33 likes

Visitekaartje van het korpsšŸ˜‡

5 likes

Haha herkenbaar, bij ons is het precies zo.

1 like

Ik kan wel zeggen dat daar wel snoepertjes tussen zitten. :tipping_hand_woman:t3:

Luisterde naar de podcast van Aaf en Lies en de luisteraars vraag ging over dit onderwerp, ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Als je als stel iets geeft aan iemand, geef je dan een even duur cadeau als dat je dat als single zou doen? Dus namens twee mensen 1 cadeau?

• Over het algemeen ja
  • Over het algemeen nee

0 stemmers

Als jij bijvoorbeeld twee kinderen hebt en een man en een goede vriendin is single en kind vrij, geeft zij wss 4 cadeaus aan jullie uit en jullie als gezin over het algemeen 1. Is dat scheef?

• Ja dat is scheef
  • Nee dat is gewoon hoe het hoort te gaan

0 stemmers

Vind jij als iemand met een gezin en partner dat je veel geld kwijt bent aan cadeaus voor anderen tov wat je zelf krijgt? Dus verjaardagen, geboortes, huwelijken etc. Alleen cadeaus, niet de outfits etc

• Ja ben meer kwijt dan ik krijg
  • Is ongeveer gelijk
  • Krijg meer dan dat ik geef
  • Ik ben single en heb verkeerd gestemd

0 stemmers

Vind jij als kindvrije single (of single met ouder kind dat weinig meer kost qua cadeaus) dat je veel geld kwijt bent aan cadeaus voor anderen tov wat je krijgt?

• Ja ben meer kwijt dan ik krijg
  • Het is ongeveer gelijk
  • Ik krijg meer dan ik geef

0 stemmers

2 likes

Ik heb wel een partner, maar geef cadeaus als single. Zijn familie/vrienden, zijn geld, hij moet het regelen. Mijn familie/vrienden, mijn geld, ik moet regelen.

Puur ingesteld omdat we het anders allebei vergeten en 5 minuten voordat we weg moeten denken: ā€œKuuut! We hebben niks.ā€
Zo is altijd iemand verantwoordelijkheid. Werkt voor ons het beste. Bij bruiloften wel gewoon gezamenlijk een bedrag.

8 likes

Maar krijg jij van zijn vrienden en familie cadeaus? En hij van de jouwe?

Hebben jullie allemaal vaste bedragen dan voor cadeaus? Ik doe altijd maar wat eigenlijk haha.
Heb wel een richtlijn, maar ik heb geen vaste bedragen oid.

Kan best zijn dat ik het ene jaar een cadeau van 30,- geef en jaar daarop van 80,-. Maar net wat ik voor je tegenkom en mijn financiƫle status haha

24 likes

Wij zijn 2 weken na elkaar jarig, dus we vieren altijd samen eigenlijk. En dan krijgen we ook meestal samen een cadeau, maar geen idee of ze dan meer uitgeven.

1 like

Je zou bij een tikkie voor een groot gezamenlijk cadeau waar zowel stellen als singles aan meedoen toch ook niet een stel dat meedoet als 1 persoon rekenen.

Edit: Een kind is gewoon scheef denk ik, ik verwacht niet dat een gezin met 2 kinderen mij 4x zoveel geeft als ik hen individueel ofzo. Maar goed ik verwacht dan ook niet een 2x zo groot cadeau van een stel, al zou dat wel gelijk zijn als ik hen in m’n eentje beiden een cadeau zou geven. Ik denk dat wat @Wonderland zegt het mooiste natuurlijke is: dat je ook leuke dingen van een vrijgezel viert en niet alleen maar trouwen, alle kinderverjaardagen, geboortes, nieuw huis etc van een stel. Nu heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt eigenlijk.

2 likes