Stel je persoonlijke vraag #57

Sommige mensen wel

Was een keer op een meerdaagse tour met gids, twee stellen en twee singles. Één van die stellen wilde per se samen de fooi geven en werd een beetje geïrriteerd dat ik het niet snel genoeg aan haar gaf voor de gids er was, maar toen zag ik dus dat zij samen evenveel gaven als ik alleen, echt zo ziekelijk gierig vond ik dat. We hadden een beetje overlegd van ‘wat zou schappelijk zijn’ (want andere valuta dus ff rekenen) en andere stel gaf het gewoon dubbel, maar zij zo fucking sneaky niet. Is echt 10 jaar geleden maar vind het nog steeds zo gierig dat ik het nog precies weet.

• Ik ben een stel en zou dat ook doen
  • Ik ben een stel en zou dat niet doen

0 stemmers

Geen toeval dus dat ze samen fooi wilde geven :smiling_face_with_tear:

6 likes

ons vriendengroepje bestaat uit zowel stellen als singles en we geven elkaar eigenlijk altijd een gezamenlijke activiteit cadeau, en dan delen we de kosten gewoon door het aantal personen min de jarige

6 likes

Omg door serious request moet ik ineens denken aan dat ik tijdens SR enschede '12 Carice van houten live heb gezien. Wist jij dat ze muziek heeft gemaakt?

• Ja
  • Nee
  • Ja en ik heb haar ook live gezien
  • Die hard fan hiero

0 stemmers

2 likes

Ja en vond/vind het echt een tof album

3 likes

Hoe is je kerst stress:

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

4 likes

Mijn kerststress is heel laag want ik hoef niks te hosten of voor te bereiden of zelfs te kopen, heb alleen een paar persoonlijke kaartjes die ik nog wil schrijven. Tegelijkertijd is deze periode op mijn werk juist enorm hectisch want iedere kakker is zichzelf op een stel latten van een berg af aan het tyfen en de bezetting is ofc ook vrij chaotisch.

Dus mijn stress zit hem vooral in het feit dat ik as we speak onderweg ben naar onder de rivieren, morgen nog dieper naar het zuiden afreis voor mijn familie, en dan 's avonds weer helemaal terug moet zodat ik vrijdag om 8:00 's ochtends weer fris en fruitig aan de slag kan :smiling_face_with_tear: gelukkig hebben al mijn collega’s ook ADHD en houden ze van chaos, dit was echt niet te doen als ik tussen de zuurpruimen zat.

1 like

Ja vreselijk, ik kocht cadeaus voor de kinderen van mijn broers en zij konden niet eens een kaartje schrijven lol.
Maar da’s niet meer van toepassing want ik heb geen contact meer met mijn familie.

Ik probeer ook te stoppen met cadeaus bijkopen als ik iets ‘te goedkoop’ vind, als dat het perfecte cadeau is dan is dat het cadeau en moet ik er niet nog rommel bij gaan kopen. Die neiging heb ik wel. Daardoor wisselen de bedragen beste wel die ik uitgeef.

8 likes

Totaal geen stress. Ik mis alleen stiekem mijn ouders die in het buitenland zitten. Ik heb ze 100x gezegd om alsjeblieft te gaan want kerst is maar 2 dagen (en heb ik al met ze gevierd vorige maand voor ze weg gingen) En ze kunnen het nu zelf ook met broers, zussen etc vieren. Maar als ik dan alle plannen in de familie app zie langs komen vind ik het wel jammer dat ik daar niet bij ze ben :pleading_face:

Maar wordt hier sowieso gewoon low key en gezellig met mijn vriend, vrienden en zijn familie.

4 likes

AYNIL kerst special:

• Kijk ik
  • Kijk ik niet

0 stemmers

En als je kijkt:

• Sowieso janken
  • Mwah, misschien bij een opaatje en omaatje
  • Nee niet janken

0 stemmers

1 like

Best hoog, want 2 zieke kinderen en 2 oververmoeide ouders (en we voelen ons naast oververmoeid ook niet helemaal lekker eigenlijk) en ik weet allemaal niet zo goed waar het heen moet de komende dagen. Zal blij zijn als het voorbij is.

2 likes

Vind het sinds de nieuwe opzet zonder studio minder emotioneel en wat sneller/afgeraffelder!

5 likes

Ken jij Kroamschuddn in Mariaparochie?

uitleg

Herman Finkers vertelt op geheel eigen wijze het kerstverhaal in een komische tekenfilm met tekeningen van John Croezen. In ‘Kroamschudd’n in Mariaparochie’ wordt Jezus Christus geboren in het Twentse Mariaparochie als zoon van timmerman Spieker-Jozef en zijn vrouw Marie.

https://youtu.be/XvdszT-aY38?si=8qscVhD0_RE5PLKz

• Ja en ik kom uit Twente
  • Nee en ik kom uit Twente
  • Ja en ik kom niet uit Twente
  • Nee en ik kom niet uit Twente

0 stemmers

2 likes

Wij keken dit op school haha. Klassieker, heb m al zo vaak gezien.

1 like

“Er is maar 1 weg en dat is de krentenweg(ge)”

8 likes

Hoog want ik heb voor mijn moeder 850 foto’s (van onze gezamenlijke gezinsreis naar haar geboorteland) geselecteerd uit 20.000 foto’s (3 camera’s en 8 telefoons), af laten drukken en met de hand ingeplakt in 4 foto albums. Gisteren wel hulp gekregen van broertje en zusje, maar was echt een hele klus. Ze was er ontzettend blij mee!

40 likes

Jaa stukje cultureel erfgoed!!

6 likes

Ach wat mega lief!

4 likes

Eigenlijk 0, maar die staat er niet bij dus dan maar 1.

Vnv met vrienden gegeten en verder geen plannen en blijven we lekker thuis. Beetje plaatjes draaien, top 2000 kijken, netlfixen, wandelen, gewoon waar we zin in hebben.

Geen verplichtingen, geen uitgebreide diners, gewoon relaxen.

5 likes