Stel je persoonlijke vraag #57

Ken jij Kroamschuddn in Mariaparochie?

uitleg

Herman Finkers vertelt op geheel eigen wijze het kerstverhaal in een komische tekenfilm met tekeningen van John Croezen. In ‘Kroamschudd’n in Mariaparochie’ wordt Jezus Christus geboren in het Twentse Mariaparochie als zoon van timmerman Spieker-Jozef en zijn vrouw Marie.

https://youtu.be/XvdszT-aY38?si=8qscVhD0_RE5PLKz

• Ja en ik kom uit Twente
  • Nee en ik kom uit Twente
  • Ja en ik kom niet uit Twente
  • Nee en ik kom niet uit Twente

0 stemmers

2 likes

Wij keken dit op school haha. Klassieker, heb m al zo vaak gezien.

1 like

“Er is maar 1 weg en dat is de krentenweg(ge)”

8 likes

Hoog want ik heb voor mijn moeder 850 foto’s (van onze gezamenlijke gezinsreis naar haar geboorteland) geselecteerd uit 20.000 foto’s (3 camera’s en 8 telefoons), af laten drukken en met de hand ingeplakt in 4 foto albums. Gisteren wel hulp gekregen van broertje en zusje, maar was echt een hele klus. Ze was er ontzettend blij mee!

40 likes

Jaa stukje cultureel erfgoed!!

6 likes

Ach wat mega lief!

4 likes

Eigenlijk 0, maar die staat er niet bij dus dan maar 1.

Vnv met vrienden gegeten en verder geen plannen en blijven we lekker thuis. Beetje plaatjes draaien, top 2000 kijken, netlfixen, wandelen, gewoon waar we zin in hebben.

Geen verplichtingen, geen uitgebreide diners, gewoon relaxen.

5 likes

Hoog want ik zou op 1e kerstdag een lang weekend weggaan maar ik krijg er alleen maar stress van en ik wil eigenlijk niet :sob:

‘Ja en ik ben ondernemer (geen zzp-er)’ miste ik als optie.
Ik heb een pensioen beleggingsrekening

2 likes

Aanvulling hierop: gisteravond was ik op een dorpspleintje waar mensen samenkwamen om te zingen rondom de kerstboom. Dan moet ik dus ook meteen alweer een traan wegslikken. Zo gek, ik snap het zelf niet.

Ben jij snel ontroerd?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Heb gevoel dat dat wel een stukje met leeftijd te maken heeft, 10 jaar terug had ik dit veeeeel minder.

3 likes

Dit product (of de Paasvariant)

• Vind ik onzin koop ik niet
  • Vind ik neutraal koop ik niet
  • Vind ik leuk koop ik niet
  • Vind ik onzin maar koop ik wel
  • Vind ik neutraal en koop ik
  • Vind ik leuk en koop ik
  • Anders…

0 stemmers

2 likes

Dat kreng werd ieder jaar gekocht met de kerst brunch op de middelbare school. En niemand die dat ooit op zijn/haar brood smeert.

Het was net zo nutteloos als die twee pakken lauw warme karnemelk.

3 likes

Ik koop dit niet maar … wij hadden thuis van die mallen om het zelf te maken.
Dat was een lammetje met kerst en een kuiken met Pasen en altijd ellende dat dat hoofd er af moest en broer&vader daar dik drama van maakte en ik dan weer janken 🫠

Edit: idem dito met de mal voor de pudding beer waar m’n broer dan wreed de kop af hakte

19 likes

Echt m’n guilty pleasure is dit :sob::heart: Zo lillek dat je amper herkent wat het is. Dit jaar het rendier van de Jumbo!!! (Wat ook makkelijk een beer had kunnen zijn of hond of wolf)

5 likes

Ik hou echt heel erg van dit soort dingen en zou willen dat ik dan zo’n persoon ben die dit soort dingen koopt. En dan zo’n heel overdreven kerstontbijt met servetten en kaarsen op tafel. Maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om dit soort cozy dingen te organiseren voor mezelf. Heb niet eens een kerstboom terwijl ik me dit jaar had voorgenomen om die te kopen. Stommmm

7 likes

Rudolph has seen some shit

39 likes

Haha ja mijne ook, ik weet dat het geldklopperij is maar ik word er toch blij van

2 likes

Misschien als ik ooit kinderen heb maar nu vind ik het onzin.

1 like

Ik zou dan dus zo’n mal kopen haha

4 likes