Stel je persoonlijke vraag #57

Doe je dan daarvoor nog dagcrème op of iets anders op je gezicht? Of is dit het enige laagje zeg maar?

2 likes

Ja ik vind die mascara van essence bijvoorbeeld prima. Maar vroeger was dat echt een ding bij ons iig om de meest geweldige mascara ever te hebben. Of die double extension van loreal maar die is niet prijzig geloof ik.

1 like

Ik heb altijd die van essence en vind die echt top. wel eens geprobeerd van duur merk maar zie 0.0 verschil.

2 likes

Dat van die Lancome prijzen was mij laatst ook opgevallen. Raar want de meeste high-end make-up is enkel duurder geworden.

Zou het krimpflatie (minder inhoud) zijn of is de kwaliteit van budgetmascara’s zo toegenomen dat niemand meer 40 euro ging betalen?

Ik had vroeger ook altijd dure mascara’s maar op een gegeven moment ben ik overgestapt naar budgetmascara’s waar ik ook heel tevreden over ben.

3 likes

Ja doe ik wel, maar ik heb ook een vrij droge huid.

1 like

Nou dat dan ook weer niet, ik had er 4 dingen van, de snijplank, gietijzeren braadpan, ovenschaal en de grillpan. Maar ik vond die eigenlijk wel oké en niet echt enorm die stijl representeren. Beetje zo van ‘’ ja het is een gietijzeren pan, zoals allemaal, alleen dan van Smeg ‘’ De bestekhouder en blender die ook bij de spaaractie zaten heb ik dan weer bewust gekozen om die niet te nemen.

1 like

Ok, heb je een voorbeeld van een fijne dagcrème met spf erin?

Ik vind die ik hierboven gepost heb, erg fijn. Die van CeraVe.

1 like

Ik gebruik altijd die van Kiehls met spf 50 icm met hun andere cremes en serums.

1 like

Ik dacht altijd dat een dagcrème met spf niet genoeg bescherming biedt. Of is dat een mythe?

2 likes

Doe jij dit?

• Nee ik tel alles gewoon uit m’n hoofd
  • Ja ik kruis die vakjes op de achterkant aan

0 stemmers

Vind jij de partner van je broer/zus leuk?

• Ja leuk
  • Mwah wel ok
  • Nee verschrikkelijk
  • De ene is leuk, de ander totaal niet

0 stemmers

4 likes

Ik heb wel 2-3 jaar moeten wennen aan de partner van mn broer en begreep ook niet wat hij in haar zag :joy:, maar dat kwam ook doordat hij 10+ jaar samen met zijn ex waar ik dol op ben was en mee ben opgegroeid, en dat ging niet leuk uit door zijn toedoen; en zn nieuwe partner (inmiddels vrouw) is echt een heel aanwezig, impulsief type met haar hart op haar tong, zegt vaak ongenuanceerde dingen etc en dat vond ik eerst heel moeilijk. Maar inmiddels hou ik veel van haar en waardeer ik haar persoonlijkheid heel erg! En eigenlijk alle (ex-)partners van m’n broer zorg(d) ervoor dat ik een band met m’n broer heb/houd :sweat_smile:

2 likes

Ok maar die van Biodermal is toch ook een dagcrème met spf erin. En die van Karl ook?

Alle spf specifiek voor je gezicht is toch een dagcrème met spf erin?

2 likes

Volgens mij niet. Die eerste van biodermal is volgens mij echt een zonnebrand voor het gezicht, als daar geen spf in zou zitten zou je die niet als dagcrème gebruiken. Althans ik niet, ik heb die van biodermal gehad en die heeft echt een zonnebrand structuur en is een stuk dikker en vetter dan een dagcrème.

Die van CeraVe zou ik dan weer wel als dagcreme gebruiken zonder spf zeg maar.

7 likes

Biedt het ook niet. Je moet daar zoveel van smeren dan om die factor te halen. Ik gebruik zelf die hier al gepost werd van Korean Skincare - heel fijn vind ik, totaal niet vettig op je huid - voor over de dagcreme. Vind dit een fijne site voor productadvies:

1 like

Oh dat wist ik écht niet! Weer wat geleerd.

1 like

Twee vingers is met dagcrème met spf toch ook gewoon genoeg? En vaak bijsmeren gedurende dag

2 likes

Als je de bescherming die op de verpakking staat wil halen heb je 2mg per cm2 nodig aan spf, een halve theelepel voor je gezicht. Als je dat dus in een dagcrème hebt zitten, waar vaak ook nog andere actieve ingrediënten in zitten, moet je echt veel meer smeren en dat doet niemand. Beste is dan een losse dagcrème met werkende ingrediënten, bijv vitamine C of niacinamide ofzo, en daar overheen dan een losse spf. En dan moet je het nog iedere 3-4 uur herhalen.
Als je de hele dag binnen zit is voor nu een dagcrème met spf voldoende, maar je hebt niet de bescherming die er op staat en als je naar buiten gaat moet je het opnieuw smeren.

6 likes

Maar hoeveel zijn jullie buiten dat de spf in de winter uitmaakt? Als mijn huid in deze tijd van het jaar uberhaupt 1 zonnestraaltje krijgt op een dag, is dat al veel.

3 likes

Ik gebruik al jaren deze creme, vaak afgeprijsd of 1+1

1 like