Stel je persoonlijke vraag #57

Volgens mij niet. Die eerste van biodermal is volgens mij echt een zonnebrand voor het gezicht, als daar geen spf in zou zitten zou je die niet als dagcrème gebruiken. Althans ik niet, ik heb die van biodermal gehad en die heeft echt een zonnebrand structuur en is een stuk dikker en vetter dan een dagcrème.

Die van CeraVe zou ik dan weer wel als dagcreme gebruiken zonder spf zeg maar.

7 likes

Biedt het ook niet. Je moet daar zoveel van smeren dan om die factor te halen. Ik gebruik zelf die hier al gepost werd van Korean Skincare - heel fijn vind ik, totaal niet vettig op je huid - voor over de dagcreme. Vind dit een fijne site voor productadvies:

1 like

Oh dat wist ik écht niet! Weer wat geleerd.

Twee vingers is met dagcrème met spf toch ook gewoon genoeg? En vaak bijsmeren gedurende dag

2 likes

Als je de bescherming die op de verpakking staat wil halen heb je 2mg per cm2 nodig aan spf, een halve theelepel voor je gezicht. Als je dat dus in een dagcrème hebt zitten, waar vaak ook nog andere actieve ingrediënten in zitten, moet je echt veel meer smeren en dat doet niemand. Beste is dan een losse dagcrème met werkende ingrediënten, bijv vitamine C of niacinamide ofzo, en daar overheen dan een losse spf. En dan moet je het nog iedere 3-4 uur herhalen.
Als je de hele dag binnen zit is voor nu een dagcrème met spf voldoende, maar je hebt niet de bescherming die er op staat en als je naar buiten gaat moet je het opnieuw smeren.

6 likes

Maar hoeveel zijn jullie buiten dat de spf in de winter uitmaakt? Als mijn huid in deze tijd van het jaar uberhaupt 1 zonnestraaltje krijgt op een dag, is dat al veel.

3 likes

Ik gebruik al jaren deze creme, vaak afgeprijsd of 1+1

1 like

Zonlicht is niet hetzelfde als UV-straling. UV-straling bereikt je huid ook door wolken en door glas dus als je binnen zit.

8 likes

Mijn broer heeft geen partner, nog nooit gehad ook. Geen idee wat zijn type is ook

2 likes

Maar als je dagcrème met spf twee vingers dik zou smeren heb je wel gewoon spf. Net als wanneer je zonnecrème twee vingers dik smeert

5 likes

Niet echt een goede prijs maar ik koop altijd Chanel en die is in de aanbieding rond de 28e geloof ik :cry:

Ik ben op zich wel gewoon veel buiten, alleen chagrijniger dan in de zomer.

2 likes

@ mensen die niet kunnen dansen/geen ritme hebben, heb je dit zelf ook door als je danst? zeg maar hoor/voel je dat je lichaam niet doet wat de muziek doet?

• ik heb uberhaupt geen idee wat er gebeurd als ik probeer te dansen
  • ik hoor het ritme in de muziek niet en mijn lichaam dus ook niet
  • ik hoor het ritme in de muziek wel en ik voel dat mijn lichaam en mijn bewegingen daar niet mee in tune zijn
  • voor mijn gevoel beweeg ik op het ritme maar ik zie aan hoe andere mensen dat het niet zo is
  • voor mijn gevoel beweeg ik op het ritme maar andere mensen hebben me verteld dat het niet zo is
  • iets anders
  • ik kan wel (op het ritme) dansen

0 stemmers

Dit vraag ik me ook af! Zie bij dat top2000 zoveel mensen uit de maat dansen en sommige ook zo erg dat het bijna knap is. Dat ik ook denk dit moet je toch doorhebben/voelen.

3 likes

Tegelijkertijd: als ze het doorhebben, dan zouden ze hun ritme toch aanpassen? Zo van ‘oops ik zit er naast, ik probeer het te herstellen.’

De meeste mensen die ik ken hebben wel ritme, maar performance van een calvinistische aardappel. De mensen (die ik ken) die er echt naast zitten qua ritme hebben dat zelf niet in de gaten.

1 like

Echt amusie(dus aangeboren geen ritme en toon"gevoel") heeft 1-4% van de bevolking. Meestal kunnen mensen die niet per se gevoel het nog wel leren maar is het ook gewoon onderontwikkeld, en is het ws ook geen amusie.

6 likes

Voor mensen met een regelmatige 9/5 ma-vrij kantoorbaan:

Stel je werkt 36 uur in 4 *9 of 4,5 dag of je werkt 32 uur (en je werkt normaal gesproken al je werkuren. Tijdje terug bleek uit een poll dat veel mensen die 4 * 9 uur werken die 9 uur vrijwel nooit maken. In dit scenario maak je ze wel :laughing:).
Je roostervrije dag is donderdag en je bent vrij door hemelvaart. Of je roostervrije dag is vrijdag en kerst valt dit jaar op vrijdag. Je hebt dus pech en geen extra vrije dag en je baas heeft een mazzeltje.
Compenseer je die uren (stiekem) in de rest van die week?

• Ja, ik werk die week minder zodat ik toch nog extra vrij heb
  • Nee, ik werk gewoon mijn contracturen, pech voor mij
  • Ergens in het midden dus eigenlijk ja. Ik stop bijvoorbeeld een uur eerder op kerstavond of begin wat eerder met de denkbeeldige borrel en ik vind dit helemaal prima.

0 stemmers

En maakt het nog uit of de feestdag(en) op je roostervrije dag vallen of in het weekend?
Voor mij gevoelsmatig wel: op een weekenddag heeft iedereen hiermee pech, op een roostervrije dag heeft pietje met zijn roostervrije middag op dinsdag nooit pech en dan ben ik jaloers :’)

haha ja precies! ik vraag me af wat er dan gebeurd als je het wel doorhebt maar blijkbaar ook niet lukt om wel in het ritme komen. soms als ik dans ‘val’ ik opeens uit de maat/flow en dat voelt heel awk en onprettig maar dan kan ik er gewoon weer terug in als ik even stilsta en luister. maar sommige mensen kunnen er uberhaupt niet in

ja ik geloof dat ook wel, bij veel mensen/Nederlanders is het gewoon super onderontwikkeld omdat de enige dans die ze ooit deden de polonaise is

4 likes

Mijn vaste vrijdag is donderdag en ik ben dit jaar dus ook de sjaak met zowel kerst als nieuwjaarsdag, maar die slik ik maar met frisse tegenzin, want ik ben ook de baas, maar ik ben er wel behoorlijk zuur over, haha. :smiling_face_with_tear:

Over Hemelvaartsdag heb ik wel gezegd dat ik daar echt een extra vrije dag voor wil, gezien dat gewoon voor eeuwig op donderdag is - maar dat vonden de andere bazen ook wel terecht.

3 likes