Stel je persoonlijke vraag #57

srry trippel post maar ja misschien doet hun lichaam dat dan niet? of miss denken ze dat ze wel in de maat zitten maar horen ze dan dus van anderen dat dat niet zo is

1 like

Omdat ik gewoon niet kan dansen. Ik hoor de maat wel en kan die ook aanhouden met klappen / zingen oid, maar mijn lichaam beweegt gewoon niet hoe ik het wil. Te langzaam, de verkeerde kant op. Alsof ik enorm na moet denken over alle pasjes en de aansturing. Niet geautomatiseerd. Idd gewoon onderontwikkeld, als ik het zou oefenen, zou het vast beter gaan.

10 likes

Het college van de rechten van de mens heeft meermaals geoordeeld dat je gecompenseerd moet worden als een vrije dag op je roostervrije dag valt.

Ik heb dit vorig jaar naar de HR en OR van mijn werk gestuurd, en wij gaan nu over op een jaarurensysteem, zodat het automatisch verrekend wordt. (Ik ben al jaren op maandag vrij).

11 likes

Ik werk in het onderwijs en ben vrijdag vrij. Erg nadelig met al drie lesvrije dagen voor een vakantie op de vrijdag, waarbij iedereen dus vrij is. Daarnaast ook nog 3 studiedagen waar ik bij moet zijn die op vrijdag vallen.
Ik kan die uren niet compenseren helaas.

1 like

Ik ging nog zeggen ik kan best dansen maar heb ook veel les gehad, in allerlei stijlen

1 like

Ik denk ergens in het midden, maar heb wel de luxe van een kantoorbaan waarbij men niet zo op de tijd zit te kijken. Dus ja denk dat ik wel eerder zou stoppen.

Also me: ging googlen naar hoe feestdagen vallen volgend jaar. Balen wel. In Nederland komen we er sowieso bekaaid af qua feestdagen.

Wel jammer dat ik al heb aangegeven geen feestdagen in te ruilen voor andere dagen naar keuze (diversiteitsverlof). Tegelijkertijd vind ik dat ook kinderachtig van mezelf, want daar is dat verlof niet voor bedoeld.

2 likes

Hahha dit is so sad maar wel waar. Eigenlijk zou dans echt onderdeel van gym op school moeten zijn. Daar hebben mensen veel meer aan dan de hinkstapsprong (om maar even iets te noemen).

5 likes

Oja wacht huisartsen etc zijn ook vrij die dagen. Wel fijn dat je dat zo met je maten hebt afgesproken, bij een kantoor kan dit denk ik niet. Ik zie mijn baas gek opkijken iig. (Werken de meeste huisartsen die in jouw praktijk werken en geen maat zijn tegenwoordig niet vaak op factuurbasis/zzp? Dus dan is het voor hun niet gewerkt = geen loon dus dan vinden zij het misschien juist weer jammer dat er zo’n feestdag met gesloten deuren is :’))

1 like

Dansles kan helpen, maar muziekles uiteraard ook, daar ga je denk ik nog dieper/theoretischer in op ritmiek

3 likes

Ik kan best redelijk dansen, maar soms voel ik me zo ongemakkelijk om publiek te dansen dat ik helemaal in m’n hoofd zit en het niet lukt. Dan voel ik dat het stijf en niet in de maat is, maar het lukt me niet om dat dan te corrigeren omdat ik het overdenk ofzo.

1 like

Maar muziekles heb ik wel op school gehad, verplicht vak. Ik heb nul keer dansles gehad via school. Terwijl we bij gym alle sporten zo’n beetje afgingen. (Ja oke in Nederland wordt dans ook gezien als een kunstvorm en niet als sport, maar daardoor maak je het wel een beetje elite-achtig).

vind je dat jammer of boeit het je te weinig om het te willen oefenen?

@Eileen oja dat herken ik wel. ik dans makkelijk waar ik wil maar de momenten dat ik uit de maat raak is als ik ga overdenken inderdaad (of juist heeeel erg ergens anders aan denk)

66% van het forum kan dansen, wie kom ik dan tegen in het openbaar? Jullie zijn allemaal leugenaars :joy::joy:

19 likes

Hahahahahahaha ik las dit en dacht: ik geloof hier niks van.

2 likes

https://www.tiktok.com/@daraworld_media/video/7247950819918744875

“On beat though …” :joy:

2 likes

Er wordt nu ook langzaam in meer CAO’s opgenomen dat feestdagenverlof eerlijk moet zijn voor parttimers en fulltimers. Idd door bijvoorbeeld met een jaarurennorm te werken!

3 likes

De vraag is toch niet of je goed kunt dansen maar of je ritmegevoel hebt?

6 likes

Voor de meeste mensen in Nederland en België ligt de lat erg laag m.b.t. ‘kunnen dansen’. :laughing:

2 likes

Je kun toch geen ritmegevoel hebben en wel kunnen dansen? Beide vallen samen, iemand die gevoel voor ritme heeft zal op elk lied/geluid een goede/vlotte beweging kunnen maken.

4 likes

Ja, maar er staat toch letterlijk of je op het “ritme” kunt dansen. Niemand van die ik kan op ritme dansen stemmers zegt goed te dansen, althans ik zeker niet

13 likes