Stel je persoonlijke vraag #57

Oja wacht huisartsen etc zijn ook vrij die dagen. Wel fijn dat je dat zo met je maten hebt afgesproken, bij een kantoor kan dit denk ik niet. Ik zie mijn baas gek opkijken iig. (Werken de meeste huisartsen die in jouw praktijk werken en geen maat zijn tegenwoordig niet vaak op factuurbasis/zzp? Dus dan is het voor hun niet gewerkt = geen loon dus dan vinden zij het misschien juist weer jammer dat er zo’n feestdag met gesloten deuren is :’))

1 like

Dansles kan helpen, maar muziekles uiteraard ook, daar ga je denk ik nog dieper/theoretischer in op ritmiek

3 likes

Ik kan best redelijk dansen, maar soms voel ik me zo ongemakkelijk om publiek te dansen dat ik helemaal in m’n hoofd zit en het niet lukt. Dan voel ik dat het stijf en niet in de maat is, maar het lukt me niet om dat dan te corrigeren omdat ik het overdenk ofzo.

1 like

Maar muziekles heb ik wel op school gehad, verplicht vak. Ik heb nul keer dansles gehad via school. Terwijl we bij gym alle sporten zo’n beetje afgingen. (Ja oke in Nederland wordt dans ook gezien als een kunstvorm en niet als sport, maar daardoor maak je het wel een beetje elite-achtig).

vind je dat jammer of boeit het je te weinig om het te willen oefenen?

@Eileen oja dat herken ik wel. ik dans makkelijk waar ik wil maar de momenten dat ik uit de maat raak is als ik ga overdenken inderdaad (of juist heeeel erg ergens anders aan denk)

66% van het forum kan dansen, wie kom ik dan tegen in het openbaar? Jullie zijn allemaal leugenaars :joy::joy:

19 likes

Hahahahahahaha ik las dit en dacht: ik geloof hier niks van.

2 likes

https://www.tiktok.com/@daraworld_media/video/7247950819918744875

“On beat though …” :joy:

2 likes

Er wordt nu ook langzaam in meer CAO’s opgenomen dat feestdagenverlof eerlijk moet zijn voor parttimers en fulltimers. Idd door bijvoorbeeld met een jaarurennorm te werken!

3 likes

De vraag is toch niet of je goed kunt dansen maar of je ritmegevoel hebt?

6 likes

Voor de meeste mensen in Nederland en België ligt de lat erg laag m.b.t. ‘kunnen dansen’. :laughing:

2 likes

Je kun toch geen ritmegevoel hebben en wel kunnen dansen? Beide vallen samen, iemand die gevoel voor ritme heeft zal op elk lied/geluid een goede/vlotte beweging kunnen maken.

4 likes

Ja, maar er staat toch letterlijk of je op het “ritme” kunt dansen. Niemand van die ik kan op ritme dansen stemmers zegt goed te dansen, althans ik zeker niet

13 likes

Ik zie in Nederland wel wat gevoel voor ritme, maar door terughoudendheid/onzekerheid//verlegenheid/calvinisme/gebrek aan inspiratie de meeste dansen als een aardappel.

Was laatst op een bruiloft en de meeste kwamen niet verder dan de zijstap tik.

3 likes

Wij hebben geen ZZP’ers, alleen maten of in dienst. Maar die ZZP’ers kunnen die gesloten praktijkdag voor heeele mooie feestdagtarieven naar hartelust dienst doen op de Spoedpost/HAP hoor, daar hoef je echt geen medelijden mee te hebben. :joy:

4 likes

Ik had ook een muzikant in mijn hoofd; die gast kan alles met instrumenten en beats maar je moet hem niet op een dansvloer zetten. Om goed te kunnen dansen heb je meer nodig dan ritmegevoel.
Weinig gene/ongemakkelijkheid, een soepel lichaam. Maar hij zou zo het ritme kunnen nabootsen.
Nu schiet me nog iemand te binnen die zo liedjes met zijn gitaar kan spelen, naspelen en eigen muziek maakt maar die is ook totaal geen danser.
Op een dansvloer zie je genoeg mensen wel op het ritme bewegen, maar goed dansen? Dat is er 1 op 25 ofzo.

3 likes

Ha ja dat bedacht ik mij ook over een zzper arts die ging werken met Kerst, ff lekker cashen :d

Ja allemaal waar hoor maar dat was de vraag toch gewoon of je op ritme kunt dansen :rofl: anyhow ik ga verder met mijn dag

2 likes

Mijn werk heeft een jaarurensystematiek, dus er wordt berekend hoeveel uur ik per jaar moet werken en ik krijg positieve of negatieve compensatieuren adhv hoeveel feestdagen op werkdagen vallen. Maar dat is volgens mij echt de grootste scam ooit van werkgevers want volgend jaar valt zowel Eerste Kerstdag als Nieuwjaarsdag op vrijdag (mijn vaste vrije dag) en ik heb nog steeds één negatief compensatieuur. Hoe dan? Heb in 6 jaar tijd nog nooit positieve compensatieuren gehad, alleen maar negatief.

Volgens mij heb ik al eens eerder een rant geplaatst over jaarurensystematiek, gaat me aan het hart blijkbaar :mending_heart:

3 likes

Ja ik ben het met je eensssss

3 likes