Stel je persoonlijke vraag #57

Ik zie in Nederland wel wat gevoel voor ritme, maar door terughoudendheid/onzekerheid//verlegenheid/calvinisme/gebrek aan inspiratie de meeste dansen als een aardappel.

Was laatst op een bruiloft en de meeste kwamen niet verder dan de zijstap tik.

3 likes

Wij hebben geen ZZP’ers, alleen maten of in dienst. Maar die ZZP’ers kunnen die gesloten praktijkdag voor heeele mooie feestdagtarieven naar hartelust dienst doen op de Spoedpost/HAP hoor, daar hoef je echt geen medelijden mee te hebben. :joy:

4 likes

Ik had ook een muzikant in mijn hoofd; die gast kan alles met instrumenten en beats maar je moet hem niet op een dansvloer zetten. Om goed te kunnen dansen heb je meer nodig dan ritmegevoel.
Weinig gene/ongemakkelijkheid, een soepel lichaam. Maar hij zou zo het ritme kunnen nabootsen.
Nu schiet me nog iemand te binnen die zo liedjes met zijn gitaar kan spelen, naspelen en eigen muziek maakt maar die is ook totaal geen danser.
Op een dansvloer zie je genoeg mensen wel op het ritme bewegen, maar goed dansen? Dat is er 1 op 25 ofzo.

3 likes

Ha ja dat bedacht ik mij ook over een zzper arts die ging werken met Kerst, ff lekker cashen :d

Ja allemaal waar hoor maar dat was de vraag toch gewoon of je op ritme kunt dansen :rofl: anyhow ik ga verder met mijn dag

2 likes

Mijn werk heeft een jaarurensystematiek, dus er wordt berekend hoeveel uur ik per jaar moet werken en ik krijg positieve of negatieve compensatieuren adhv hoeveel feestdagen op werkdagen vallen. Maar dat is volgens mij echt de grootste scam ooit van werkgevers want volgend jaar valt zowel Eerste Kerstdag als Nieuwjaarsdag op vrijdag (mijn vaste vrije dag) en ik heb nog steeds één negatief compensatieuur. Hoe dan? Heb in 6 jaar tijd nog nooit positieve compensatieuren gehad, alleen maar negatief.

Volgens mij heb ik al eens eerder een rant geplaatst over jaarurensystematiek, gaat me aan het hart blijkbaar :mending_heart:

3 likes

Ja ik ben het met je eensssss

3 likes

Dat is niet juist. Er zijn geen regels voor wat zich een dagcrème mag noemen, wél regels voor wat zich zonnebrand mag noemen. (Dus elke zonnebrand voor het gezicht kan een dagcrème zijn, maar niet omgekeerd)

3 likes
  • Ik kan op het ritme bewegen (zijstapjes)
  • Ik kan prima dansen (basic isolaties)
  • Ik kan goed dansen (perreo, twerken)
  • Ik ben vaak de ster van de dansvloer
  • Ik kan niks van dit alles en dat is oké

0 stemmers

Sorry even opnieuw want hij was anoniem en dat is niet leuk.

2 likes

Ok dit wist ik niet. Maar had niet het idee dat de zonnebrandcrèmes die genoemd werden ook dagcrèmes waren. Heb zelf wel eens Biore gebruikt maar volgens mij is dat ook alleen een SPF.

1 like

:sparkles: Ik ben de ster van de dansvloer als ik gedronken heb :sparkles:

8 likes

Ik twijfelde nog of ik moest schrijven “om positieve redenen” haha

1 like

ik vind (alleen) kunnen twerken niet goed kunnen dansen sorry. ik vind het technisch wel knap als iemand het kan en love het in combinatie met winen en goed kunnen dansen, maar ik vind het verder extreem overrated. het is voornamelijk technisch en vooral de move waar witte vrouwen denken dat dancehall/hiphop/reggeaton/afro op draait en ze door zwarte mensen gevalideerd door zullen worden. echt ultieme cringe om groepjes witte meisjes/vrouwen te zien ‘twerken’ met zelfvoldane smoelen en denken dat de mannen om hen heen ze waarderen omdat ze goed kunnen dansen voor een witte meid terwijl ze eigenlijk 0 dansskills en -1000000 culture/danskennis hebben.
en sowieso winen >>>> twerken all day everydayyyyyyy

22 likes

Eens hoor, ik had alleen geen zin om meer voorbeelden te gaan bedenken haha.

3 likes

haha is ook een ergernis die me al jaren dwars zit dus ik greep mijn kans even :rofl:

2 likes

Maar waarom moet dit zo uitgemolken worden? De 1 heeft meer talent dan de ander uiteraard. Ik heb 11 jaar wel op dansen gezeten en ik vond het vooral heel leuk als kind. Ik kan het wel redelijk denk ik dan.

Dit is wel anders maar dit heb ik bijvoorbeeld ook als mensen vragen kan je goed koken?

• Ja ik kan echt goed koken
  • Mwah de basics
  • Nee totaal niet
  • Ik ben er best goed in

0 stemmers

Terwijl mijn moeder inmiddels zegt dat ik goed kan koken. Ik zie dan zoveel anderen met veel meer talent dat je direct denkt okay hell no.

3 likes

Over dansen nog gesproken, sommige piepjonge latin stijldansers :frowning_with_open_mouth:. Ongelofelijk knap soms. Al die pasjes onthouden, het ritme en dan al op die hakjes staan etc. Ik heb in het verleden vaak wedstrijden gezien en ja dan denk je echt wauw. 1 was ik zo verwonderd over ben haar naam vergeten maar wauw.

Heb jij wel een zo’n wedstrijd bijgewoond?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

2 likes

Ben wel altijd onder de indruk van Ari(therealkylesister) haar twerk skills, die zijn zo goed. Ik kijk met verbazing naar haar profiel.

Uiteraard haat voor de witte vrouwen die cursussen twerken en zo gaan geven met mediocre skills.

5 likes

Ik durf wel te zeggen dat ik redelijk tot goed kan dansen en ritme kan houden maar niet het type dansen wat mensen terug zien op een bruiloft (want meer klassiek en modern) of in het uitgaan haha. Dan ben ik echt niet iemand die uitblinkt - juist niet denk ik :stuck_out_tongue:

1 like

ik vond een compilatiefilmpje op yt, :peach::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes