Stel je persoonlijke vraag #57

Dat is niet juist. Er zijn geen regels voor wat zich een dagcrème mag noemen, wél regels voor wat zich zonnebrand mag noemen. (Dus elke zonnebrand voor het gezicht kan een dagcrème zijn, maar niet omgekeerd)

3 likes
  • Ik kan op het ritme bewegen (zijstapjes)
  • Ik kan prima dansen (basic isolaties)
  • Ik kan goed dansen (perreo, twerken)
  • Ik ben vaak de ster van de dansvloer
  • Ik kan niks van dit alles en dat is oké

0 stemmers

Sorry even opnieuw want hij was anoniem en dat is niet leuk.

2 likes

Ok dit wist ik niet. Maar had niet het idee dat de zonnebrandcrèmes die genoemd werden ook dagcrèmes waren. Heb zelf wel eens Biore gebruikt maar volgens mij is dat ook alleen een SPF.

1 like

:sparkles: Ik ben de ster van de dansvloer als ik gedronken heb :sparkles:

8 likes

Ik twijfelde nog of ik moest schrijven “om positieve redenen” haha

1 like

ik vind (alleen) kunnen twerken niet goed kunnen dansen sorry. ik vind het technisch wel knap als iemand het kan en love het in combinatie met winen en goed kunnen dansen, maar ik vind het verder extreem overrated. het is voornamelijk technisch en vooral de move waar witte vrouwen denken dat dancehall/hiphop/reggeaton/afro op draait en ze door zwarte mensen gevalideerd door zullen worden. echt ultieme cringe om groepjes witte meisjes/vrouwen te zien ‘twerken’ met zelfvoldane smoelen en denken dat de mannen om hen heen ze waarderen omdat ze goed kunnen dansen voor een witte meid terwijl ze eigenlijk 0 dansskills en -1000000 culture/danskennis hebben.
en sowieso winen >>>> twerken all day everydayyyyyyy

22 likes

Eens hoor, ik had alleen geen zin om meer voorbeelden te gaan bedenken haha.

3 likes

haha is ook een ergernis die me al jaren dwars zit dus ik greep mijn kans even :rofl:

2 likes

Maar waarom moet dit zo uitgemolken worden? De 1 heeft meer talent dan de ander uiteraard. Ik heb 11 jaar wel op dansen gezeten en ik vond het vooral heel leuk als kind. Ik kan het wel redelijk denk ik dan.

Dit is wel anders maar dit heb ik bijvoorbeeld ook als mensen vragen kan je goed koken?

• Ja ik kan echt goed koken
  • Mwah de basics
  • Nee totaal niet
  • Ik ben er best goed in

0 stemmers

Terwijl mijn moeder inmiddels zegt dat ik goed kan koken. Ik zie dan zoveel anderen met veel meer talent dat je direct denkt okay hell no.

3 likes

Over dansen nog gesproken, sommige piepjonge latin stijldansers :frowning_with_open_mouth:. Ongelofelijk knap soms. Al die pasjes onthouden, het ritme en dan al op die hakjes staan etc. Ik heb in het verleden vaak wedstrijden gezien en ja dan denk je echt wauw. 1 was ik zo verwonderd over ben haar naam vergeten maar wauw.

Heb jij wel een zo’n wedstrijd bijgewoond?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

2 likes

Ben wel altijd onder de indruk van Ari(therealkylesister) haar twerk skills, die zijn zo goed. Ik kijk met verbazing naar haar profiel.

Uiteraard haat voor de witte vrouwen die cursussen twerken en zo gaan geven met mediocre skills.

5 likes

Ik durf wel te zeggen dat ik redelijk tot goed kan dansen en ritme kan houden maar niet het type dansen wat mensen terug zien op een bruiloft (want meer klassiek en modern) of in het uitgaan haha. Dan ben ik echt niet iemand die uitblinkt - juist niet denk ik :stuck_out_tongue:

1 like

ik vond een compilatiefilmpje op yt, :peach::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

Als je in nl bent: Je moet je uren naar rato krijgen. Dus als je 80% werkt (4 dagen), moet je 6 uur krijgen voor zo’n dag.

Verder iets waar we vaak recht op hebben maar de werkgever ons meestal ‘vergeet’ te vertellen: een verhuisdag (gratis dag vrij als je verhuist).

2 likes

Nou voor mij als aritmische aardappel voelt dat dus ook enorm awkward alleen beschik ik niet over het talent om weer terug te gaan naar het ritme.
Ik blijf me dus constant hyperbewust van mezelf en let de hele tijd op het ritme bij andere mensen.

Ik hoor de beat wel en kan ook aangeven waarvoor maatsoort het is bijvoorbeeld. Maar ik kan het tempo vaak niet bijhouden met m’n benen ofzo?! En links ben ik sowieso erg zwak, dus dat is nog een extra uitdaging.

Het is dat ik van muziek hou, maar ik baal echt dat ik niet kan dansen. Toch doe ik het altijd maar weer, lekker buiten m’n comfortzone :crazy_face:

3 likes

goedzo!!! :clap: :clap: :clap: liever 100 mensen die uit de maat dansen dan 100 mensen die stilstaan :pray:

38 likes

:100:
Ik vind een groot deel van “kunnen dansen” ook vooral “durven dansen”.

14 likes

Ik kan goed met mn heupen en kont dansen maar niet met de rest van mn lichaam. Dus perreo gaat juist wel, maar een slide of iets waarbij mn armen en benen beiden een andere kant op moeten is voor mij onmogelijk

• Same
  • Ik kan helemaal goed dansen
  • Ik kan helemaal niet goed dansen

0 stemmers

1 like

Hm, ik vind het soms wel jammer dat ik me er niet helemaal door durf te laten gaan. Maar zo vaak sta ik niet op de dansvloer, dus het is het met niet waard daar vol in te investeren. Want ik denk dat ik dan echt iets van dansles nodig zou hebben. Met gewoon filmpjes nadoen thuis red ik het niet, dan wordt het een soort ingestudeerd pasjes uitvoeren ipv echt dansen. Dan houd ik het liever bij mijn dronken dansjes van nu en kletsen aan de bar.

3 likes

Dit ja. Technisch moves van een beweging kunnen is één ding. De muziek voelen en eraan overgeven is iets heel anders. Ik denk dat om vrij te zijn in dansen die technische skills niet eens nodig zijn.

Het helpt als je leert de muziek voelen in alle cellen van je lichaam. Ik vind het ook zo jammer en zonde dat er zo’n judgement kan zijn op hoe mensen bewegen. Want daardoor gaan veel mensen in hun hoofd zitten over ‘hoe het eruit ziet’, waardoor ze er niet aan toe komen zich aan de muziek over te geven en genieten van het bewegen zoals je lijf wil bewegen.

8 likes