Stel je persoonlijke vraag #57

Ik zat gisteravond op youtube te kijken en ik kwam een asmr video tegen van meer dan 10 uur en dan stond er bij ‘for sleep’ 10 uur! Zo lang zijn mijn nachten helemaal niet haha

Zou jij een goed asmr filmpje kunnen maken?

• Zeker ik heb daar talent voor
  • Jawel als ik mijn best doe
  • Nee ga weg met je geluiden
  • Wat is dat nou weer
  • Gewoon nee

0 stemmers

Ben jij vrij deze week?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

ja an sich helemaal mee eens máár muziek en dans hangt natuurlijk ook sterk samen met cultuur en ik vind wel dat je daar daarin ook respectvol naar moet zijn, zowel in hoe je danst als de ruimte die je inneemt. de ‘ecstatic dance’ crowd als grootste voorbeeld van wat er mis kan zijn.
maar verder helemaal eens met muziek leren voelen in je lijf en minder judgement op hoe mensen bewegen!

3 likes

Toen ik nog een baan had nam ik juist deze en vorige week niet vrij omdat al m’n collega’s en klanten dan wel vrij waren. Lekker rustig.

5 likes

Ik dacht dat ik best wat ritme had, tot mijn buurvrouw op Curaçao mij meenam naar een feestje en ze na afloop mij zonder verdere toelichting een telefoonnummer gaf van een dansschool. Ik wou dat ik dit verzon of overdrijf. Tot zover die illusie :skull:

54 likes

Ooh ik ben wel benieuwd waar jij op doelt qua de estatic dance crowd!

Ik hou wel van de overgave van die events. Maar heb ook wel regelmatig daar gedacht: moet dit nou? Bijv als mensen heel veel ruimte innemen op de grond (liggend, stoeiend) of heel tantraisch elkaar lopen op te geilen. Alleen dacht ik dan dat ik dan te close minded was ervoor ofzo. Ben benieuwd naar jouw kijk!

1 like

Same, ik was begin december 2.5 week vrij en nu kan ik mn taken afvinken zonder dat er mails binnenkomen of dat ik naar allerlei vergaderingen moet.

6 likes

Ik was altijd liever de dagen na oud en nieuw vrij! Met oud en nieuw lekker in de gordijnen hangen en daarna proper uitbrakken :crazy_face:

@Drawster
Hahahaha dat is wel heel savage

2 likes

Klopt! Tijdens mijn danslessen vooral geleerd “fake it til you make it”, oftewel er gewoon vol voor gaan. Maar die vlieger gaat denk ik alleen op als je al wel een beetje kunt dansen en ritmegevoel hebt.

Ik ben overigens helemaal geen technische danser, maar doe vooral op gevoel. Helpt denk ik wel dat ik veel verschillende dansstijlen heb gedaan/geprobeerd. Daardoor beheers ik niet perse 1 stijl heel goed (ik ben absoluut geen professioneel danser), maar kan ik wel makkelijk op zo’n bruiloft op belachelijke nummers dansen.

Nederlandse crowd is wel goed voor je zelfvertrouwen trouwens. Men doet al snel alsof je super goed kan dansen, a.k.a. prof danser bent. Ben ik absoluut niet hahah.

Is biodanza een vorm van ecstatic dance? Ik zit niet helemaal in die scene geloof ik, maar heb wel een mening over biodanza hahah.

Neuh. Maar er ligt dusdanig weinig werk, dat ik zo goed als vrij ben

Ik moet daarbij direct aan deze parel uit BBVL denken

3 likes

het is een clubje witte mensen in een neokolonialistische new age omgeving. niet iedereen daarin zal zo zijn hoor maar dat is wel de stroming waar het uit voort is gekomen. en inderdaad een stroming waar yoga en tantra worden geapproprieerd.

ik zag ooit die linda de munck die al heel erg westerse toerist liep te zijn in azië en die ging daar dan naar een extatic dance feestje. dat vind ik echt raar en neokoloniaal. je bent in een ander land met een eigen cultuur en nachtleven. stel je eens een beetje nederig en respectvol op, dan leer je misschien nog eens iets en leer je in ieder geval de cultuur van het land kennen waar je net naartoe bent gevlogen.
het voelt soms een beetje als ‘ik wil geen moeite doen om een basisvorm van dansen te leren om te kunnen meedoen op andere dansfeesten maar ik perse wel ruimte speciaal voor mij zodat ik me nog steeds verheven kan voelen’

ja ik weet niet ik snap de behoefte van het expressief/intuitief dansen en heb er ook wel eens over getwijfeld om naartoe maar alles eromheen pmo.

14 likes

Ik heb ook echt wel eens overwogen naar zoiets toe te gaan want ik hou echt van dansen en doe het veel, maar erg choreografie-gericht en het lijkt me ook wel goed om dat soms juist niet te doen. maar krijg zelf ook echt de ick van de sfeer en hoe mensen die er veel naartoe gaan er over praten ofzo dus dan denk ik toch laat maar ik ga wel naar de club om te dansen

2 likes

Haha ja ik was wel enthousiast geworden van zo’n clubje dat dan ecstatic raves organiseert, dus zelfde concept als ecstatic dance maar dan op techno/house in een club etc. Maar: er zit dan ook direct weer een cacao ceremonie bij vooraf en een singing circle en weet ik het, en dan denk ik direct: nee

ja en alsof je in de techno/house enzo nachtclubs niet heel choreoloos los kan gaan god knows dat mijn lichaam en ziel daar zeer intuitief aan het bewegen zijn geweest :joy: en ook op andere muziek trouwens.

wat voor dans doe je?

3 likes

Je hebt een date en hij/zij (lijkt me sterk) komt je met deze auto ophalen

• Date is gecancelled
  • Leuk!
  • Neutraal

0 stemmers

1 like

Nee

8 likes

Ik heb hier op het forum gepost over mijn estatic dance ervaring op dezelfde plek als Linda en ik voelde vooraf veel weerstand en had veel vooroordelen en echt al mijn vooroordelen kwamen uit. :pray: toppunt was dat mensen gingen juigen omdat de witte amerikaanse dj middenoosterse muziek ging draaien voor Palestina :clown_face:

4 likes

hahahaha zeker
Maar wat me dan wel weer aanspreekt aan iets als ecstatic dance itt ~het nachtleven~ is dat het me wel fijn lijkt om samen te dansen met mensen die daar ook echt zijn om te dansen (ipv om te flirten/drugs te gebruiken/op socials vast te leggen dat ze er geweest zijn) en dat soort plekken vind ik soms wel lastiger te vinden in het nachtleven + ik merk zelf dat ik me eigenlijk alleen op queer feesten echt veilig genoeg voel om te doen wat ik wil qua dans? Op andere plekken toch iets te vaak mannen gehad die ongevraagd aan me gingen zitten en dan ben ik daardoor toch op m’n hoede en dat remt me toch.

maar ja de enige cacaoceremonie die ik wil doen is chocola eten op de bank dus helaas

4 likes