Stel je persoonlijke vraag #57

Als je in nl bent: Je moet je uren naar rato krijgen. Dus als je 80% werkt (4 dagen), moet je 6 uur krijgen voor zo’n dag.

Verder iets waar we vaak recht op hebben maar de werkgever ons meestal ‘vergeet’ te vertellen: een verhuisdag (gratis dag vrij als je verhuist).

2 likes

Nou voor mij als aritmische aardappel voelt dat dus ook enorm awkward alleen beschik ik niet over het talent om weer terug te gaan naar het ritme.
Ik blijf me dus constant hyperbewust van mezelf en let de hele tijd op het ritme bij andere mensen.

Ik hoor de beat wel en kan ook aangeven waarvoor maatsoort het is bijvoorbeeld. Maar ik kan het tempo vaak niet bijhouden met m’n benen ofzo?! En links ben ik sowieso erg zwak, dus dat is nog een extra uitdaging.

Het is dat ik van muziek hou, maar ik baal echt dat ik niet kan dansen. Toch doe ik het altijd maar weer, lekker buiten m’n comfortzone :crazy_face:

3 likes

goedzo!!! :clap: :clap: :clap: liever 100 mensen die uit de maat dansen dan 100 mensen die stilstaan :pray:

38 likes

:100:
Ik vind een groot deel van “kunnen dansen” ook vooral “durven dansen”.

14 likes

Ik kan goed met mn heupen en kont dansen maar niet met de rest van mn lichaam. Dus perreo gaat juist wel, maar een slide of iets waarbij mn armen en benen beiden een andere kant op moeten is voor mij onmogelijk

• Same
  • Ik kan helemaal goed dansen
  • Ik kan helemaal niet goed dansen

0 stemmers

1 like

Hm, ik vind het soms wel jammer dat ik me er niet helemaal door durf te laten gaan. Maar zo vaak sta ik niet op de dansvloer, dus het is het met niet waard daar vol in te investeren. Want ik denk dat ik dan echt iets van dansles nodig zou hebben. Met gewoon filmpjes nadoen thuis red ik het niet, dan wordt het een soort ingestudeerd pasjes uitvoeren ipv echt dansen. Dan houd ik het liever bij mijn dronken dansjes van nu en kletsen aan de bar.

3 likes

Dit ja. Technisch moves van een beweging kunnen is één ding. De muziek voelen en eraan overgeven is iets heel anders. Ik denk dat om vrij te zijn in dansen die technische skills niet eens nodig zijn.

Het helpt als je leert de muziek voelen in alle cellen van je lichaam. Ik vind het ook zo jammer en zonde dat er zo’n judgement kan zijn op hoe mensen bewegen. Want daardoor gaan veel mensen in hun hoofd zitten over ‘hoe het eruit ziet’, waardoor ze er niet aan toe komen zich aan de muziek over te geven en genieten van het bewegen zoals je lijf wil bewegen.

8 likes

Ik zat gisteravond op youtube te kijken en ik kwam een asmr video tegen van meer dan 10 uur en dan stond er bij ‘for sleep’ 10 uur! Zo lang zijn mijn nachten helemaal niet haha

Zou jij een goed asmr filmpje kunnen maken?

• Zeker ik heb daar talent voor
  • Jawel als ik mijn best doe
  • Nee ga weg met je geluiden
  • Wat is dat nou weer
  • Gewoon nee

0 stemmers

Ben jij vrij deze week?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

ja an sich helemaal mee eens máár muziek en dans hangt natuurlijk ook sterk samen met cultuur en ik vind wel dat je daar daarin ook respectvol naar moet zijn, zowel in hoe je danst als de ruimte die je inneemt. de ‘ecstatic dance’ crowd als grootste voorbeeld van wat er mis kan zijn.
maar verder helemaal eens met muziek leren voelen in je lijf en minder judgement op hoe mensen bewegen!

3 likes

Toen ik nog een baan had nam ik juist deze en vorige week niet vrij omdat al m’n collega’s en klanten dan wel vrij waren. Lekker rustig.

5 likes

Ik dacht dat ik best wat ritme had, tot mijn buurvrouw op Curaçao mij meenam naar een feestje en ze na afloop mij zonder verdere toelichting een telefoonnummer gaf van een dansschool. Ik wou dat ik dit verzon of overdrijf. Tot zover die illusie :skull:

54 likes

Ooh ik ben wel benieuwd waar jij op doelt qua de estatic dance crowd!

Ik hou wel van de overgave van die events. Maar heb ook wel regelmatig daar gedacht: moet dit nou? Bijv als mensen heel veel ruimte innemen op de grond (liggend, stoeiend) of heel tantraisch elkaar lopen op te geilen. Alleen dacht ik dan dat ik dan te close minded was ervoor ofzo. Ben benieuwd naar jouw kijk!

1 like

Same, ik was begin december 2.5 week vrij en nu kan ik mn taken afvinken zonder dat er mails binnenkomen of dat ik naar allerlei vergaderingen moet.

6 likes

Ik was altijd liever de dagen na oud en nieuw vrij! Met oud en nieuw lekker in de gordijnen hangen en daarna proper uitbrakken :crazy_face:

@Drawster
Hahahaha dat is wel heel savage

2 likes

Klopt! Tijdens mijn danslessen vooral geleerd “fake it til you make it”, oftewel er gewoon vol voor gaan. Maar die vlieger gaat denk ik alleen op als je al wel een beetje kunt dansen en ritmegevoel hebt.

Ik ben overigens helemaal geen technische danser, maar doe vooral op gevoel. Helpt denk ik wel dat ik veel verschillende dansstijlen heb gedaan/geprobeerd. Daardoor beheers ik niet perse 1 stijl heel goed (ik ben absoluut geen professioneel danser), maar kan ik wel makkelijk op zo’n bruiloft op belachelijke nummers dansen.

Nederlandse crowd is wel goed voor je zelfvertrouwen trouwens. Men doet al snel alsof je super goed kan dansen, a.k.a. prof danser bent. Ben ik absoluut niet hahah.

Is biodanza een vorm van ecstatic dance? Ik zit niet helemaal in die scene geloof ik, maar heb wel een mening over biodanza hahah.

Neuh. Maar er ligt dusdanig weinig werk, dat ik zo goed als vrij ben

Ik moet daarbij direct aan deze parel uit BBVL denken

3 likes

het is een clubje witte mensen in een neokolonialistische new age omgeving. niet iedereen daarin zal zo zijn hoor maar dat is wel de stroming waar het uit voort is gekomen. en inderdaad een stroming waar yoga en tantra worden geapproprieerd.

ik zag ooit die linda de munck die al heel erg westerse toerist liep te zijn in azië en die ging daar dan naar een extatic dance feestje. dat vind ik echt raar en neokoloniaal. je bent in een ander land met een eigen cultuur en nachtleven. stel je eens een beetje nederig en respectvol op, dan leer je misschien nog eens iets en leer je in ieder geval de cultuur van het land kennen waar je net naartoe bent gevlogen.
het voelt soms een beetje als ‘ik wil geen moeite doen om een basisvorm van dansen te leren om te kunnen meedoen op andere dansfeesten maar ik perse wel ruimte speciaal voor mij zodat ik me nog steeds verheven kan voelen’

ja ik weet niet ik snap de behoefte van het expressief/intuitief dansen en heb er ook wel eens over getwijfeld om naartoe maar alles eromheen pmo.

14 likes