Stel je persoonlijke vraag #57

Alleen mensen die ik het ook zou gunnen

9 likes

Haha nou jaa dat sowieso maar kijk alles boven de 10.000 (en daaronder ook natuurlijk maar dat voelt iets minder pijnlijk) zou ik mezelf ook hebben gegund echt kut van mezelf, ik zou dan toch balen :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

1 like

Ik heb wel eens vaker zo’n auto gezien en die mannen waren auto nerd, niet per se Disney nerd

2 likes

Mijn ouders hebben 35 jaar geleden 25.000 gulden gewonnen met een gekregen lot en de gever is daar nog steeds zuur over :joy:.

29 likes

Ja ik zou ook wel een beetje balen, maar ik denk dan aan directe familie. Dat zou ik wel aankunnen. Ik zou meer moeite hebben met de postcodeloterij in de straat.

4 likes

Waterglazen ook drie verschillende sets: 500ml, 360ml & 250ml. Mijn vriend drinkt heel veel en ik eerder weinig! :sweat_smile:

3 likes

Stel je wint 25k van een gekregen lot, maakt even niet uit van wie maar t is niet je werkgever ofzo. Wat doe je?

• Ik vertel niet dat ik gewonnen heb
  • Ik vertel dat ik iets kleins gewonnen heb
  • Ik vertel dat ik gewonnen heb en verder niks
  • Ik geef 1000 euro als bedankje
  • Ik geef meer als bedankje
  • Ik geef minder als bedankje

0 stemmers

Ik zou tenzij ik bereid ben tot 50/50 nooit zomaar gaan vertellen dat ik gewonnen heb. Geld is echt de bron van bijna alle conflicten om mij heen en je goedbedoelde 1.000 euro kan zomaar het startpunt van jarenlange ruzie zijn.

40 likes

Hahahahaha dit doet me denken aan een vraag aan mn voormalige glazenwasser of hij koffie wilde wat meteen escaleerde in een betoog over chemtrails, straling en dat hij aan het sparen was om naar Alaska te verhuizen. Ik heb me het hele gesprek afgevraagd waar de cameras waren.

10 likes

Ik zou diegene misschien (fancy) uit eten nemen maar het niet perse vertellen. Ligt er overigens wel echt aan van wie ik het lot heb gekregen, mijn inner circle familie zou ik het waarschijnlijk direct vertellen en wel iets beters voor bedenken.

4 likes

Mijn tante geeft elk jaar een oudejaars lot voor kerst en noteert welke lotnummers ze aan wie geeft :rofl:

Edit: naar het voorbeeld van mijn tante zelf ook 1 keer gedaan, en daar heeft de ontvanger wel direct een flink bedrag mee gewonnen

13 likes

Een moeder van een vriendin van mij kopieert die achterkant altijd zodat je niet de hele tijd hoeft te draaien met kruizen :joy::joy::joy: #bigbrain

Prijs van t lot kan je kriegen :+1:t3:

1 like

Hahaha ja blijkbaar kunnen die mensen opeens helemaal los gaan :sweat_smile:

2 likes

Ja, maar alleen als ik er geen voor mezelf zou kopen. Want stel ik koop er 2 en hou er een zelf en op het andere lot valt de prijs dan zou ik daar wel zuur over kunnen zijn. Als ik een lot koop puur om weg te geven (en wat ik anders dus nooit gekocht had) dan zou ik er niet zuur over zijn denk ik. In het eerste geval zou ik namelijk denken ‘had ik dat lot maar zelf gehouden en de andere weggegeven’ en in het tweede geval zou ik denken dat ik er zelf toch nooit kans op had gemaakt omdat ik dat lot nooit voor mezelf gekocht zou hebben.

1 like

Maar dat is toch echt super stom? Als je aan iemand een niet winnend lot geeft, geef je iemand eigenlijk gewoon niks. Dat is dus een mega stom cadeau. En als het dan met een zeer kleine kans toch een leuk cadeau is, namelijk een winnend lot, dan wil je daar ook nog een bedankje voor? Dan koop je dus gewoon een lot voor jezelf.

16 likes

Mijn vader geeft ons altijd een half lot met kerst (dochters en aanhang) en we hebben afgesproken dat als iemand meer dan 10.000 euro wint we dan delen haha.

5 likes

Mijn zusje en ik hebben ook 2 loten gekregen en ik wilde graag afspreken om te delen, maar dat wilde zij en haar vriend niet. Leek mij beter om de kansen te spreiden, maar ik gun het ze ook als ze alleen een dikke prijs wint. Mijn vader heeft de lotnummers ook opgeschreven, dus mocht er iemand winnen dan zal iedereen dat wel horen.

1 like

Ik ben echt wel een raar nieuwsgierig mens met zure neigingen,maar zelfs ik vind dat opschrijven van die lotnummers maar raar. Een beetje creepy ofzo. Rare vorm van nieuwsgierigheid. Wat ga je met die info doen als je weet dat de ander gewonnen heeft? Je deel opeisen? In stilte zuur/jaloers zijn en en jezelf afvragen wanneer jouw deel eraan komt?
Je kan het ook gewoon lekker laten en er niet meer mee bezig zijn nadat je iets hebt gegeven :’)

49 likes

Ik denk wel dat we allemaal doen alsof het ons niks zou doen, maar als je een staatslot weggeeft waar de oudejaarskanjer op valt kan ik me echt niet voorstellen dat dat je koud laat.

17 likes