Hahaha ja blijkbaar kunnen die mensen opeens helemaal los gaan ![]()
Ja, maar alleen als ik er geen voor mezelf zou kopen. Want stel ik koop er 2 en hou er een zelf en op het andere lot valt de prijs dan zou ik daar wel zuur over kunnen zijn. Als ik een lot koop puur om weg te geven (en wat ik anders dus nooit gekocht had) dan zou ik er niet zuur over zijn denk ik. In het eerste geval zou ik namelijk denken ‘had ik dat lot maar zelf gehouden en de andere weggegeven’ en in het tweede geval zou ik denken dat ik er zelf toch nooit kans op had gemaakt omdat ik dat lot nooit voor mezelf gekocht zou hebben.
Maar dat is toch echt super stom? Als je aan iemand een niet winnend lot geeft, geef je iemand eigenlijk gewoon niks. Dat is dus een mega stom cadeau. En als het dan met een zeer kleine kans toch een leuk cadeau is, namelijk een winnend lot, dan wil je daar ook nog een bedankje voor? Dan koop je dus gewoon een lot voor jezelf.
Mijn vader geeft ons altijd een half lot met kerst (dochters en aanhang) en we hebben afgesproken dat als iemand meer dan 10.000 euro wint we dan delen haha.
Mijn zusje en ik hebben ook 2 loten gekregen en ik wilde graag afspreken om te delen, maar dat wilde zij en haar vriend niet. Leek mij beter om de kansen te spreiden, maar ik gun het ze ook als ze alleen een dikke prijs wint. Mijn vader heeft de lotnummers ook opgeschreven, dus mocht er iemand winnen dan zal iedereen dat wel horen.
Ik ben echt wel een raar nieuwsgierig mens met zure neigingen,maar zelfs ik vind dat opschrijven van die lotnummers maar raar. Een beetje creepy ofzo. Rare vorm van nieuwsgierigheid. Wat ga je met die info doen als je weet dat de ander gewonnen heeft? Je deel opeisen? In stilte zuur/jaloers zijn en en jezelf afvragen wanneer jouw deel eraan komt?
Je kan het ook gewoon lekker laten en er niet meer mee bezig zijn nadat je iets hebt gegeven :’)
Ik denk wel dat we allemaal doen alsof het ons niks zou doen, maar als je een staatslot weggeeft waar de oudejaarskanjer op valt kan ik me echt niet voorstellen dat dat je koud laat.
Ik zou het zelf niet geven omdat ik niet weet of ik daarmee om zou kunnen gaan. Ook een soort zelfbescherming
Heb jij weleens het winnende lotnummer ingevoerd op de website om even te ervaren hoe het is om dan zo’n huge ass bedrag te zien staan?
- Nee
- Ja
0 stemmers
ja daarom juist
omdat ik mezelf ken en ik zuur zou zijn, kan ik het beter niet weten zodat ik helemaal niet met die jaloerse emoties hoef te dealen. Waarom zou je jezelf het moeilijker maken dan nodig is? Lijkt mij meest logische oplossing voor andere jaloerse/zure mensen. niet opschrijven maar gewoon laten gaan
Als mn zus een groot bedrag zou winnen zou ik positief jaloers zijn. Denk niet dat ik dan echt zou denken nou wat vreselijk had ik dat lot maar gekozen. Ik gun dat haar wel gewoon echt. Hoort gewoon bij het ‘spel’ toch?
ja dit vind ik ook. ik heb zelf met sinterklaas m’n familie allemaal 2 1/5e loten gegeven en met kerst van m’n opa en oma hebben de kinderen (3) en kleinkinderen + aanhang (9) allemaal een 1/2 lot gekregen. als ik daarop veel geld zou winnen weet ik al wat ik ze zou geven. en m’n ouders en zus hetzelfde, omgekeerd zouden ze mij ook iets geven waar ik blij mee ben. is natuurlijk vooraf altijd mooi bedacht maar denk wel dat het echt goed zou gaan bij ons.
Is er in jouw familie een conflict (geweest) om geld?
- Ja
- Nee
0 stemmers
En dan niet niveau “m’n zus betaalt tikkies nooit terug binnen 48 uur en daar hebben we ruzie om gehad”, maar echt iets groots. In mijn geval: ik kwam er pas na mijn 18e achter dat mijn opa nog een broer had. Daar had hij wegens een erfenis zulke ruzie mee dat die broer blijkbaar niet meer voor hem bestond. Echt bizar, ik heb ‘m ook nooit meer ontmoet voor zijn dood, terwijl we die kant van de familie juist vaak zien.
Ik denk dat ik het tot bepaalde hoogte (meerdere tonnen) prima zou gunnen, maar als mijn zusje in een klap multimiljonair wordt op een door mij geschonken lot. Weet niet of ik dan nog zo volwassen ben. Ik heb ook meerdere serieus rijke vrienden en ik gun het ze prima, maar er zit ergens tussen mijn gevoelens ook echt wel eens afgunst op hoe makkelijk het leven is als je bijvoorbeeld weet dat je nooit meer hoeft te werken. Ik kan bijvoorbeeld ook heel slecht naar hun first world problems luisteren. Merk ook bij iedereen om hen heen dat mensen echt wel andere verwachtingen hebben.
Jammer dat je hem niet meer gezien hebt was wel benieuwd eigenlijk
Al was dat niet de oorzaak van het conflict maar het heeft er niet aan bijgedragen.
Ik heb het ook nageschreven op een blaadje
. Had wel €30 met een gekregen kalender (van werk).
Als jij in een vriendinnengroep aan tafel een heftig gesprek hebt, een van de dames wordt emotioneel en gooit uit boosheid een hoed naar je hoofd (achteraf naar eigen zeggen op een “pff hou toch je mond” manier ipv ik wil je vermoorden met mn hoed) hoe reageer jij?
- Ik zou ff schrikken en daarna lachen en dan is het gewoon goed
- Doe ff normaal vriendin, weglopen van tafel maar later is het weer goed
- UIT DE GROEP, weg ermee en op de brandstapel
0 stemmers
Het niet hebben van (veel) geld heeft ook zo zijn voordelen blijkt maar weer.
Hahahahah neee van de 107 mensen ben ik toch niet de enige
Wat een zieligerd ![]()