Ja nadat hun laatste ouder overleed. Het was een samenloop tussen verdeling spullen/geld/opruimen huis met 101 wederzijdse verwijten en partners die in de clinch lagen, en er was ook al een geschiedenis tot in de kindertijd en elkaar nooit echt mogen.
lang verhaal over volgende ruziënde generatie
Ik ben dus ook bang hiervoor bij mijn broers/zussen waar zo’n beetje hetzelfde bij aan de hand is tot in onze kindertijd (partners met discussies, gevoel dat ene kind meer wordt gehoord dan de ander, gevoel dat de ene meer draagt qua lasten/zorgen) alleen leeft onze ouder hopelijk nog lang.
Ik heb al vaak verzocht alles uit te zoeken en eventueel een executeur aan te wijzen voor de toekomst, die de hele boel gewoon regelt zodat wij straks geen discussies hoeven te houden. Maar nee is niet nodig want we gaan toch geen ruzie maken om wat spullen en geld?? Er zijn oogkleppen voor het gezeik wat er nu al is denk ik. Want er worden nu al lange discussies en ongenoegen geuit als er spullen als vazen worden opgeruimd/verdeeld die misschien 15 euro waard zijn, laat staan bij duurdere of belangrijkere dingen :’) De een wil (bijna) alle vazen hebben, de ander wil geen vaas hebben, maar omdat de ander geen vaas wil hebben, wordt dat wel weer gebruikt als de LPs worden uitgezocht. “Maar jij wilde de vazen al, waarom mag ik dan niet de LP van mijn voorkeur hebben?” “Ja maar jij wilde geen vaas, had dat dan gezegd”
Ik maak me hier serieus druk om want ik hoorrrr de een al zeggen “het gaat helemaal niet om object x of de waarde, maar het gaat om het principe!!”, precies zoals het dus bij onze vader/zijn broer ging. Jarenlange frustraties die er dan uitkomen.
Tips hoe je zulke dingen voorkomt terwijl je ook een koppige ouder hebt, zijn welkom!!