Stel je persoonlijke vraag #57

Ja nadat hun laatste ouder overleed. Het was een samenloop tussen verdeling spullen/geld/opruimen huis met 101 wederzijdse verwijten en partners die in de clinch lagen, en er was ook al een geschiedenis tot in de kindertijd en elkaar nooit echt mogen.

lang verhaal over volgende ruziënde generatie

Ik ben dus ook bang hiervoor bij mijn broers/zussen waar zo’n beetje hetzelfde bij aan de hand is tot in onze kindertijd (partners met discussies, gevoel dat ene kind meer wordt gehoord dan de ander, gevoel dat de ene meer draagt qua lasten/zorgen) alleen leeft onze ouder hopelijk nog lang.
Ik heb al vaak verzocht alles uit te zoeken en eventueel een executeur aan te wijzen voor de toekomst, die de hele boel gewoon regelt zodat wij straks geen discussies hoeven te houden. Maar nee is niet nodig want we gaan toch geen ruzie maken om wat spullen en geld?? Er zijn oogkleppen voor het gezeik wat er nu al is denk ik. Want er worden nu al lange discussies en ongenoegen geuit als er spullen als vazen worden opgeruimd/verdeeld die misschien 15 euro waard zijn, laat staan bij duurdere of belangrijkere dingen :’) De een wil (bijna) alle vazen hebben, de ander wil geen vaas hebben, maar omdat de ander geen vaas wil hebben, wordt dat wel weer gebruikt als de LPs worden uitgezocht. “Maar jij wilde de vazen al, waarom mag ik dan niet de LP van mijn voorkeur hebben?” “Ja maar jij wilde geen vaas, had dat dan gezegd”
Ik maak me hier serieus druk om want ik hoorrrr de een al zeggen “het gaat helemaal niet om object x of de waarde, maar het gaat om het principe!!”, precies zoals het dus bij onze vader/zijn broer ging. Jarenlange frustraties die er dan uitkomen.
Tips hoe je zulke dingen voorkomt terwijl je ook een koppige ouder hebt, zijn welkom!!

6 likes

Whaha ben heel benieuwd of dit zo blijft
Vind het overigens niet per se zielig maar zou er zelf echt nooit op gekomen zijn

1 like

Een van mijn ouders is een paar jaar geleden overleden en daar is geen erfenis van, ook niet bij mijn andere ouder. Daar zal niks van geld of waarde achterblijven (huurwoning)

Maar ik kan me als kind herinneren dat een van mijn opa’s een stuk grond (ook echt een klein stuk grond) in zijn vaderland heeft en daar heeft de hele familie zooooooo veel ruzie om gehad dat dat nog steeds niet verdeeld is :’) maar eindstand ook niemand meer contact heeft met elkaar
Echt echt echt triest

Is dit gebaseerd op een waargebeurde situatie? Hoe werd er gereageerd? Was jij de hoed-gooiende partij?
Denk wel dat dit mijn beeld van de hoedengooier permanent zou veranderen, hou je ff in en loop weg ipv met dingen te gaan gooien. Maar ja kan er ook wel weer overheen stappen uiteindelijk hoor. Zeker als iemand inziet dat hij fout zat en kan uitleggen waarom die zo emotioneel reageerde.

2 likes

Omg inmiddels 122 en ik ben nog steeds de enige lol!!

Ik ga m sluiten dan blijf ik de enige

IMG_6595

38 likes

Heb er snel nog 123 van gemaakt you’re welcome!!!

3 likes

Ik heb echt nare dingen meegemaakt met agressie en dingen gooien en ik hoef niemand op de brandstapel maar ik kan slecht vergeten en hoe veilig is de relatie nog na zo’n situatie

Wat betreft het stuk geld en erfenis heb ik op papier een familie van echt wel 100 mensen en echt niemand heeft contact met iemand en allemaal om dat kutgeld

7 likes

Dankjewel :1st_place_medal:

Heb hem gesloten met 125 geloof ik het wel :geek:

5 likes

Ja waargebeurd in The real housewives of Amsterdam en degene naar wie de hoed werd gegooid is getraumatiseerd en zoiets heftigs heeft ze nog nooit meegemaakt en een tijdje later is ze er ook nog heel veel mee bezig. De gooister is toen door de productie eruit gegooid, maar later komt ze toch weer terug (logisch want dat zorgt voor juice) en sommige dames hebben daar wel moeite mee.

Samenvatting

Er was een gesprek gaande over de overleden tweelingzus van Lilian en Niama vroeg of zij de dood wel helemaal verwerkt had en andere meiden zaten ondertussen met elkaar te lachen en toen ontplofte Lilian mede door die vraag en gooide dr hoed dus naar Niama. Of zoiets, ik begrijp het nog steeds niet helemaal wat er nou precies voor zorgde dat ze die hoed gooide

2 likes

De helft van mijn familie ging helemaal lijp toen het ging om de verkoop van het ouderlijk huis. De ene helft wilde er een kleinkind in nood tegen lage huur in laten wonen (wat mijn opa en oma sowieso gewild hadden), bood ook nog wat extra tijd om na te denken of dat een van de kinderen het huis daarna mss in de familie wilde houden. De andere helft wilde het huis zsm verkopen want cashen, waardoor kleinkind op straat stond en de overige 2 siblings geen kans meer kregen om het huis later te kopen want werden vet onder druk gezet om te verkopen.

Waren met 4, 1 is overleden, 2 hebben nog contact want wilden de verkoop niet en 1 + aangetrouwde aanhang van de overledene hebben nog contact want wilden het geld graag.

Echt meest nare conflict ooit en m’n opa en oma zouden zwaaaaar teleurgesteld zijn als ze dit meegekregen hadden.

3 likes

Iedereen houdt van doekoes, iedereen houdt van geld… geld maakt niet gelukkig… en toch denkt iedereen van wel.

Of hoe ging ie nou.
#ripdefrhymz

11 likes

Ik begrijp de reactie van Lilian wel en vind het alsnog een milde reactie want ik had wss een goede beuk uitgedeeld hahaha

Maar andersom als ik een hoed naar mn hoofd kreeg terecht of niet zou ik er ook op springen :joy::joy:
Echt een goede agressie regulatie heb ik

2 likes

Geld maakt niet gelukkig maar mijn vriend Def Rhymz wel toch

11 likes

Hahaha ik zag laatst zo’n meme, hele familie ruzie over een stuk grond in het vaderland en dan een foto van een klein onaantrekkelijk stukje :joy:

5 likes

Erfenisverdeling ging helemaal mis en aan dezelfde kant veel schulden en vaak verzoeken tot geld lenen richting mijn ouders, die daar soms in mee zijn gegaan.

Edit en hier is juist sprake van eigenlijk geen/weinig vermogen wat blijkbaar ook het allerslechtste in mensen naar boven haalt.

1 like

Ja dit was het dus ook echt 1000% :smiling_face_with_tear:

4 likes

Heb even een persoonlijk dilemma, echt een non issue overigens, dat terzijde.

Oud & nieuw vieren met:

• Met mensen waar je niks mee hebt, maar je vriend wel en die zou het echt leuk vinden als je mee gaat
  • In je eentje met je kat thuisblijven

0 stemmers

Ja, er zijn nog tal van andere opties, maar daar heb ik al helemaal geen zin in.

1 like

Mijn aangetrouwde tante vond dat zij recht had op het huis van mijn opa en oma.
Haar man was het er zelf niet mee eens en ging mee met de wensen van zijn broers en zussen. Met mijn oom + de kinderen is het contact gelukkig goed gebleven, maar tegen de tante doet iedereen net aan beleefd :sweat_smile:

2 likes

als je kan doen alsof je het naar je zin hebt, meegaan

zo niet, thuisblijven

5 likes

Ik ga oud en nieuw vieren met iemand waarmee ik eergisteren de eerste date heb gehad en hij me spontaan mee heeft gevraagd om het met hem en z’n vrienden te vieren :joy: anders had ik alleen op de bank gezeten dus dit wordt wat gezelliger

47 likes