Stel je persoonlijke vraag #58

Ik vind de tip van “neem voor de ongemakkelijkheid / om iets te doen te hebben altijd een boek/ereader” mee die ik wil eens lees bij soloreistips altijd zo… dom. Of als mensen vragen wat ik dan doe als ik alleen uitetenn(waarom mag dit woord niet…) ga. Wat denk je van eten? Of een beetje in gedachten verzonken zijn of rondkijken. Ik vind het juist ook stommer (staan), als ik er al iets van moet vinden, als een ander of ikzelf de hele tijd op zijn telefoon of in zijn boek zit tijdens het wachten of eten. Alsof je niet alleen met je gedachten of je omgeving ofzo kunt zijn. Je hoeft niet altijd entertaint te worden of anders ben je verloren.
Zeg ik als verslaafde, maar dan voornamelijk thuis en in een voertuig. In de trein voel ik dat ongemak wel sneller, dan zit ik dus niet vaak een beetje om me heen te koekeloeren maar is het of doelloos scrollen, heel soms bewust lezen of een podcast luisteren maar anders is het sowieso met muziek op mijn ogen sluiten voor een dutje/ rust voor de oogleden/ik geen zin heb mensen te zien of horen.
Mijn volgende treinrit ga ik proberen een half zonder enige vorm van entertainment te doen. Nu al geen zin in want die treinreis is saai en mensen zijn irritant :’)

4 likes

Ik vond ze leuk tot ik in mijn huidige huis kwam wonen en ik overlast heb van duiven op mn balkon. Ik ben al 3.5 jaar bezig om ze van mn balkon te krijgen, klote beesten.

De gesprekken die ik nu opvang zijn van heel andere aard. Pensionado’s als buren. I love it. Ze roddelen over bekenden die ‘in de molen’ zitten en op welke vlakken die wel of niet gezond leven (ze eet wel eens een vegetarische burger maar rookt een pakje per dag). Om stipt 17.30uur wordt aangekondigd dat de gast weg moet met ‘ik ga maar eens even kijken in de kookpan’. Heerlijk. De gast verteld dat ze dan zo maar een krant gaat lezen.

Ik geniet zo erg.

9 likes

Grappig dat je dat in de trein sneller hebt, ik juist veel minder snel. Vaak neem ik wel iets mee om te doen maar doe ik alsnog niets want de tijd gaat al voorbij met uit het raam kijken of gewoon een beetje om me heen. Ik weet niet, ik heb dan het gevoel alsof ik al ‘iets doe’, namelijk mezelf vervoeren. In een restaurant vind ik het sneller ongemakkelijk

6 likes

Waarom dan jezelf martelen?

9 likes

Nou inderdaad het is toch geen challenge
Gewoon lekker een boek meenemen ofzo als je dat fijn vindt toch

Gewoon, kijken hoe het is. Ik grijp nu zo snel naar die telefoon of sluit mijn ogen dat een andere benadering misschien ook eens verfrissend is.

4 likes

Ja op zich doe je ook iets, het is ook niet iets van dat ik nuttig wil zijn ofzo, maar er is vaak niet zoveel uitzicht (tunnels) en dan wordt het dus mensen in de trein bekijken maar zoveel is daar ook niet aan.
En toch wil ik het proberen ja :stuck_out_tongue:

2 likes

Is dit grappig?

• Ja enorm hilarisch
  • Ja hilarisch
  • Ja een beetje hilarisch
  • Nee is echt zielig voor hem hoor

0 stemmers

Is dit lichaam links mooi?

• Nee dit is een gratenpakhuis
  • Ja is mooi man

0 stemmers

Sorry dat artikel van the cut is een aanrader en love hoe zij ziekkkkk veel geld heeft maar alsnog zo triest is met al die poses.

Omdat het niet bestaat.

10 likes

Ik vind duiven leuk en ondergewaardeerd. Ik snap die geforceerde duiven haat niet :woman_shrugging:t3:

Het zijn de oudste gedomesticeerde vogels, een van mijn vrienden heeft een duif als huisdier en het is echt zo’n leuk beestje, ze zijn intelligent, sociaal en niet agressief.

22 likes

100%, het zijn inderdaad gedomesticeerde dieren die daarna door ons gedumpt zijn en daardoor veel problemen hebben omdat ze zichzelf niet kunnen redden. Ze verdienen wat meer waardering, hebben ook in de oorlog mensen weten te redden door boodschappen over te brengen. Zo dom zijn ze niet, ze herkennen ook je gezicht als je ze gaat voeren.

Overigens als iemand zich nooit over een gewonde duif zou ontfermen, ik vind dat echt bizar dat mensen gewoon voorbij een duif in de problemen lopen zonder iets te doen. Met elk dier in nood. Ik wil dat echt niet begrijpen sorry hoor.

19 likes

Houtduiven: ratten van de lucht.
Turkse tortels: cute :weary:

2 likes

Houtduiven zijn mooi en netjes?!? Je bedoelt stadsduiven.

5 likes

Houtduiven in Rotterdam zijn stadsduiven. :rat: :rat:

1 like

Ik “heb” twee tuinduiven en het zijn echt cuties. Snap ook niet hoe je een dier in nood voorbij zou kunnen lopen zonder te helpen. Minste wat je kan doen is iemand inschakelen die het dier wel wil of kan helpen. En ik weet niet wie ik moet bellen is een kut excuus, gebruik Google.

2 likes

Sorry maar waarom deze bodyshaming? Gratenpakhuis, gaat ‘t?? Als het een dikke vrouw was geweest en je had deze vraag gesteld en haar moddervet oid genoemd dan was het absoluut niet oke geweest volgens iedereen maar omdat het over een dunne vrouw gaat kan het wel ofzo? Heel belachelijk.
Laten we gewoon geen opmerkingen maken over andermans lichaam, van wie het dan ook is, danku.

70 likes

En dat er zoveel vrouwen aan meedoen…

1 like

Alleen de vraag al. ‘Is dit lichaam links mooi?’ Wat??

9 likes

Ik vind het vooral naar dat dat heroinechic weer zo in opkomst is. Ook bij award events, sommige actrices zie je iedere keer weer dunner worden.
Ik lees - weet niet helemaal of dat klopt - dat Nicola Peltz voor een rol in een film als ballerina erg is afgevallen, en ja ook dat gebeurt vaker, maar ik vind het ongezond als dat van je lijf wordt gevraagd.

10 likes