Ik zou die beelden ook irritant vinden. Dat valt voor mij wel onder overlast voor andere gasten. Maakt mij verder niet uit of ze wel of niet een stille activiteit doen tijdens het eten. Dat moeten zij en hun ouders weten.
een beetje in de lijn van de vorige poll maar ook omdat ik op het moment vrij rigide mijn telefoon/internetgebruik aan het aanpakken ben:
vinden jullie het ongemakkelijk om op publieke plekken met mensen om je heen die of met anderen zijn of op hun telefoon of ereader ofzoiets zitten zelf niet iets te âdoenâ of lezen?
ben nu ergens koffie aan het drinken aan een lange tafel met een gezin tegenover me en ik zit gewoon een beetje voor me uit te staren en te chillen. en dat voelt prima maar er is dan toch een stemmetje dat zegt: die mensen vinden dat raar die denken dat je ze afluistert. terwijl de meeste mensen niet eens zo opletten wat iemand anders wel of niet doet maar tegelijkertijd zijn we wel massaal niet (meer) gewend dat mensen om je heen niet allemaal met hun snufferd in een scherm gedoken zitten.
- ik voel me uberhaupt ongemakkelijk als ik alleen ergens zit
- ik herken dit gevoel wanneer je niet op telefoon of met boek zit
- ik heb hier geen last van en staar zonder enig ongemak voor me uit
- ik heb hier geen last van maar zit alsnog heel veel op mn telefoon of in boek
- ik zit nooit ergens voor me uit te staren
0 stemmers
integendeel, ik kijk dan om me heen naar alle telefoons en ik denk âam i⊠better than everyone?â
Je bent in een zwembad en daar is de regel
Bandjes om als je geen diploma hebt
Opa is mee en die kan niet zwemmen maar gaat zonder bandjes in het water want âhij is toch volwassen of nietâ
Moeten volwassenen dan ook bandjes om?
- Ja natuurlijk
- Eigenlijk wel maar snap het als je het niet doet
- Nee dat hoeft niet
- Geen idee wat ik hiervan vind
0 stemmers
Ik had een paar jaar geen zwemdiploma (dat is in België anders geregeld en ik was als kind al heel vroeg ongesteld waardoor ik vaak niet mee kon zwemmen want ik was helemaal in de war door dat bloed, laat staan dat ik tampons moest gaan gebruiken) terwijl ik moeiteloos 500 meter haalde.
Dus ik vind het een kutregel.
Mijn stem is voor mijn oma die heel keurig met bandjes het zwembad in ging toen ze ging zwemmen toen ik klein was. Ze heeft nog geprobeerd om op haar 70ste een zwemdiploma te halen. Dat lukte helaas niet, ze was te bang maar de bandjes bleven.
Nou ja, ik ben meer voor mensen moeten inderdaad bandjes dragen als ze niet goed genoeg kunnen zwemmen zoals in het geval van jouw oma. Alleen zou daar niet anderen toe willen dwingen.
Geen zwemdiploma maar wel kunnen zwemmen = geen ondersteuning
Geen zwemdiploma en niet kunnen zwemmen = in ieder geval met ondersteuning het water in. Poolnoodle, zoân surfplankje, in ieder geval iets waar diegene zich aan vast kan houden. Ik snap de weerstand voor kurkjes of bandjes als volwassene, dat ze dat als genant ervaren. Alleen dat is het ook als je vervolgens uit het zwembad gered moet wordenđ
Maar snap wel dat men het niet doet en dat zeg ik als zwemcoach.
Nee dat werkt denk ik ook niet. Maar vond het toen heel grappig dat oma met bandjes het badje in ging. En nu vind ik het ook gewoon dapper van haar dat ze wel mee ging maar dan met bandjes.
Ik vind dat ook heel stoer en ook mensen die (ook bij mij) op volwassen leeftijd zwemles komen volgen, dat zijn echt leuke lessen om te geven! Je bent nooit te oud om te leren en ook al halen ze misschien geen diploma, ze leren wel zwemvaardigheid en dat is voor recreatief baantjes trekken dikke prima.
Met bandjes zwemmen is toch sowieso tot een bepaalde leeftijd als je geen zwemdiploma hebt. Ik zou het wel goed vinden als zwemlessen voor volwassenen iets meer genormaliseerd is. Mijn moeder heeft nooit een zwemdiploma gehad (ook niet de behoefte denk ik), maar het resultaat was daardoor wel dat ze nooit met ons het water in ging als het hele gezin ging zwemmen en dat vond ik altijd zo zielig voor haar. Ze durfden het water niet verder dan haar enkels in omdat ze niet kon zwemmen.
Mijn vader heeft waterangst, nooit leren zwemmen, was ook altijd super voorzichtig met ons, ikzelf had voor mijn tiende jaar tig diplomaâs en nog zat ie altijd vol spanning als we naar een plas ofzo gingen
Mijn oma ging inderdaad ook op zwemles, bakte er niks van (haar woorden) maar superstoer dat ze het deed ![]()
Iets zegt me dat een volwassene verzuipt met doorsnee bandjes.
Love it ja, door deze gedachte houd ik het vol mijn hele treinrit naar werk (een respectabele 25 minuten) niet op mijn telefoon te kijken.
Ja ik weet ook niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik zag deze regel en ook specifiek bandjes en niet âeen hulpmiddelâ dat snap ik dan weer beter ofzo
Denk dat er ook een soort taboe op zit, wat @Drawster ook al zegt, toch gĂȘnant ofzo dus ik ga zo dat water wel in of dat nou vertrouwd is of niet
ik heb een zwemschild waarmee je blijft drijven! (je ziet er een beetje apart uit dan maarja boeien. Minder erg dan de watervleugels)
Je hebt doorsnee bandjes voor âzwaardere/groterâ mensen (daarmee bedoel ik zwaarder dan kinderen waar de bandjes meestal voor zijn). Die worden bijv ook bij oudere kinderen met een handicap gebruikt
Duiven
- Ratten van de lucht
- Lief
- Smerig
- Ik heb ze weleens gevoerd
- Er zijn er teveel
- Dom
- Ik vind ze eng
- Vermijd ik liever
- Ondergewaardeerd
- Ik heb me weleens ontfermd over een gewonde/zieke/zielige duif
- Ik zou me nooit over een duif ontfermen
- Ik zou me best over een duif kunnen ontfermen
- Niks van dit alles
0 stemmers
Gevoerd als in ze kwamen af op het vogelvoer in mân tuin afgelopen winter, volgens mij elke keer dezelfde twee? Was wel grappig om te zien, allemaal kleine, snelle vogeltjes en dan ineens 2 van die dikke vogels er bij.
Ik zit meestal met een boek maar kan dan ook makkelijk.afdwalen en niets zien waarbij ik me dan opeens besef dat ik iemand recht in zn gezicht aan het aanstaren ben. ![]()