Stel je persoonlijke vraag #58

Maak je je druk om microplastics?

• Ja en ik maak daardoor andere keuzes
  • Ja maar ik maak geen andere keuzes
  • Nee

0 stemmers

Ik wil meer andere keuzes maken maar weet niet zo goed waar te beginnen behalve geen antiaanbak en geen plastic kleding.

1 like

Mijn man maakt zich vooral heel druk om microplastics. We hebben ook geen drinkflessen meer met plastic. Elke x als je een plastic dop op een fles draait komen er blijkbaar microplastics vrij. En waterkoker en koffiezetapparaat zonder plastic. Hij wil nu ook een hoofdkussen dat microplastic vrij is, ik word een beetje gek van het gedoe erover haha

7 likes

Op zich wel maar het enige wat ik doe is m’n lunch niet meer opwarmen in plastic maar in die glazen bakjes

3 likes

Druk maken is wel meer bewust zijn en langzaam andere keuzes maken. Heb nu andere snijplanken, drinkfles zonder plastic. Maar ik ga niet direct al mijn goede pannen omruilen. Wil wel nog glazen bakjes gaan gebruiken i.p.v. plastic.
Maar bij sommige dingen vind ik het praktische gemak ook belangrijker, dan het risico op microplastic (misschien dom, maar goed).

6 likes

Het zit ook overal maar in toch, dus hoe krijg je dat uit je leven, kan dat überhaupt

2 likes

Maar elke ijzeren fles heeft toch alsnog een plastic dop erop? Ik de plastic waterflessen ook verruild voor stalen maar er zit nog streefs een plastic dop (wel bpa vrij) op. Heb je tips?

1 like

Uit je leven krijgen is ook niet hetzelfde als bewust een aantal andere keuzes maken. Ik probeer erop te letten met nieuwe dingen, maar je kunt het inderdaad niet helemaal ontwijken.

3 likes

Nee dat is ook zo
Stel ik begin vanaf nul met aanpassingen, waar begin ik dan?

Ja ik heb dat dus met Eindhoven! Sorry voor de mensen die dat wel een nooie stad vinden.

Twente is mooi, de steden iets minder. Van het rijtje heeft Almelo wel de meeste historie, maar er is niet veel te doen. Hengelo echt tyfus lelijk (ook sorry). Enschede is wel het meeste te beleven I guess, maar zou ook weer niet daarvoor een reis maken. De kleinere dorpen/stadjes zijn in mijn ogen beter, denk aan Delden, Ootmarsum, Oldenzaal.

5 likes

Echt niemand in de geschiedenis van de mensheid denk ik

5 likes

Ja oke fair enough. Ik snap wel als je daar opgroeit of vrienden/familie hebt wonen, of er zelf woont, dat je dan die lelijkheid niet meer ziet en het prima vindt.

Bij Zoetermeer begrijp ik dat niet trouwens.

1 like

Ik zou erop letten met dingen die je nieuw koopt, dus bijvoorbeeld het materiaal van nieuwe kleding, een nieuwe drinkfles, nieuw keukengerei etc. Zelf heb ik ervoor gekozen om alleen mijn drinkfles meteen te vervangen en andere dingen pas als ik het toch nieuw ging kopen. En dan ontkom je nog niet aan al het plastic hoor, maar alle beetjes helpen.

3 likes

Ja dat is best zoeken, maar ze zijn er wel. Ik heb een fijne van ppd bij tk max gekocht, dat is dan echt heel veel flessen open draaien om te kijken of er geen plastic bij zit, ken het merk verder niet. We hebben een paar van deze:
RVS Drinkfles Lekdicht Chi2 en Zen2 500 ml Eco Brotbox | GreenJump.nl Maar die lekken een wel een beetje dus niet handig voor in een tas, in de auto prima. Die hebben geen siliconen ring. De andere flessen die ik noem wel.
En we hebben er twee van black+blum, die vind ik ook fijn.

foto

Bij het kopen van verzorgingsproducten scan ik de ingrediëntenlijst met een app (beat the mirco bead) op microplastics zodat ik die kan vermijden. Vind ik makkelijk werken en weinig moeite kosten

4 likes

LARS NYSØM Ren Roestvrijstalen drinkfles 500ml - BPA-vrij geïsoleerde waterfles 0,5… | bol LARS NYSØM Ren Roestvrijstalen drinkfles 500ml - BPA-vrij geïsoleerde waterfles 0,5... | bol

Ik heb deze. Zo onwijs blij mee. Is dubbelwandig dus kun je met gemak in de zon laten liggen en het drinken blijft koud. Veelal op vakantie meegenomen zonder smerig warm water te drinken op het strand.

3 likes

Wie vind jij vroeger (zeg 2010 ofzo) leuker?

• Carice
  • Halina
  • Wie zijn dit

0 stemmers

En nu?

• Carice
  • Halina
  • Wie?

0 stemmers

Mijn theorie is dat halina vroeger irritant was of overkwam maar nu duidelijk de leukere is. Carice was vroeger juist de populairdere maar nu is ze ja weet ik eigenlijk niet maar niet mijn smaak

7 likes

Wat lijkt je fijner in een relatie?

• Zorgeloos op je onaantrekkelijkst kunnen zijn bij elkaar omdat je weet dat het sowieso goed zit
  • Altijd moeite voor elkaar blijven doen, ook binnenshuis

0 stemmers

1 like

Voor mij sluit het een het ander niet uit, maar ik vind het toch wel heel fijn dat ik op zondag gewoon lekker in mn joggingpak met een slordige knot op mn hoofd op de bank kan hangen. Mijn best doe ik dan wel weer een andere keer, haha. En dan heus niet alleen als we uit eten o.i.d. gaan, maar ook op een doordeweekse dag en we alleen ff boodschappen gaan doen ofzo.

12 likes

Hier zit toch ook nog plastic aan die dop?
Ik heb een rvs fles van chilly, maar ook daar nog plastic aan de dop.

Er zit een klein rubbertje op. Als je de fles vooral rechtop vervoert zit dat niet steeds in het drinken.

2 likes