Stel je persoonlijke vraag #58

Al jaren geen McChicken meer gegeten hierdoor :smiling_face_with_tear:

1 like

omg ja mijn ouders waren ook zo :sob: altijd om 11u ‘ik vind het mooi geweest’ oke ik niet???

7 likes

Ik ook niet

1 like

Ja, ik moet mezelf eigenlijk gewoon aan wennen dat dingen ook in de avond kunnen. Want heel vaak denk ik: dit kan echt niet meer, het is avond. Terwijl ik er wel de energie voor heb.

Ik heb denk ik gewoon een heel late melatonine aanmaak (delayed sleep phase syndroom), want ik slaap heel goed na 1.00 uur. Maar alles ervoor lig ik gewoon uren wakker en blijf ik de hele dag moe. Dus ik heb uiteindelijk mijn werk maar aan mijn ritme aangepast.

@Hazel Dat voor en na werk niks doen herken ik wel van dagen dat ik toch ‘vroeg’ opsta. Ik heb 1-2x in de week dat ik 6.45 opsta. Behalve werken kan ik die dag als verloren beschouwen want ik blijf moe en apatisch. Op vrije dagen waar ik geen wekker zet lukt dat beter.

2 likes

Heb je al dingen geprobeerd als geen koffie na 12 uur 's middags, geen schermen meer 2 uur voor bedtijd, meditatie voor het slapen, daglicht een half uur na opstaan etc? En slaapconsistentie kan heel veel helpen, als je 2 dagen vroeg op staat en de rest uren later is dat echt funest.

2 likes

Geïnspireerd door een vraag in een ander topic: heb jij een waterkaraf?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik had er altijd wel 1, maar dat is echt zo’n ding dat ik tijdens de zomer een paar keer gebruikte omdát ik ‘m had, maar de rest van het jaar stond dat ding me maar in de weg in de kast.

2 likes

Op Bali en Australië voelde ik me zoooo bedekt met een normaal high waisted broekje! Echt string en brazillian waren daar de standaard! Ik heb er zelf dus ook 1 maar in Nederland voel ik me dan weer de outsider.

7 likes

Ja in Spanje voelde ik dit ook al haha

1 like

Ja, maar er staan nepbloemen in dus geen water haha

Ik vind dat toch nuttiger dan een botervloot.

Heb jij een botervloot?

• Ja, en ik ben ouder dan 60 jaar
  • Ja, en ik ben jonger dan 60 jaar
  • Nee

0 stemmers

1 like

Echt veel te veel. Groot, klein met en zonder dop etc
Ik vind het zelf heel handig. Voor limonade of sangria etc. En dat zet je dan gewoon op tafel klaar.

2 likes

Twee keer @ vervangt mn telefoon door mn emailadres, heel chill om dat niet steeds uit te hoeven typen

17 likes

Ik probeer dan maar altijd te denken dat ik geen lelijke strepen op mn billen heb.

3 likes

Ja dat heb ik ook! Echt handig inderdaad.

2 likes

Heb jij dit ook? 2x @@ typen wordt je mailadres.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik vind het persoonlijk wel nuttig om altijd smeerbare roomboter te hebben. Die smeerbare met margarine erdoor van de appie telt niet.

Heb overigens een kleine want zoveel boter eet ik ook weer niet in een week.

4 likes

Ja, ik ben dus zelf slaapanalist van beroep :sweat_smile:. En het ‘leuke’ daarvan is dat je onregelmatige diensten doet. Waarmee je dus automatisch van slaaptijd gaat verschillen in een week. Alles wat we de patiënten niet aanraden haha.

Want dan zou je inderdaad iedere dag hetzelfde ritme moeten aanhouden en elke avond om dezelfde tijd melatonine nemen. Maar dat valt met mijn werk al af. En ik vind het salaris voor nachtdiensten ook te fijn voor nu om ermee te stoppen. En ik denk ook heel eerlijk gezegd niet dat ik er de discipline voor zou hebben om iedere dag overal zo op te letten.

16 likes

Omg sorry en ik ga jou advies geven :sob: wat irritant zeg dat je door zo’n beroep dan eigenlijk niet goed kan slapen!

Ik houd van mijn ritueel, lekker de telefoon weg en een boekje lezen en ‘s ochtends naar buiten maar snap helemaal dat je daar geen zin in hebt.

3 likes

Dat lijkt me nou echt een superleuk beroep!

4 likes

Ik heb die @ @ ook maar heb ook een hele lijst met woordjes die ik steeds net verkeerd typte. Dan maakt hij er automatisch het juiste woord van. Het was even een investering maar nu hoef ik nooit meer wat op het lijstje te zetten. Een voorbeeld van wat er zoal op staat:

12 likes