Dan vergaat de wereld
Geen verse oranjetompouce van de bakker op Koningsdag zou die dag wel net een beetje minder leuk maken.
Citroen merengue > tompouce
Maar veel mensen denken waarschijnlijk aan een tompouce van de supermarkt of de Hema? Die hoef ik ook niet
, maar van een echt goede bakker is een tompouce toch wel ultiem genieten. Knapperig boterig bladerdeeg, koele romige niet te zoete dikke gele room en dan een laagje zoet glazuur. Dat heeft toch alles
(behalve chocolade).
@Peachpuff Jaarlijkse irritatie van mij dat er geen bakkers geopend zijn hier op koningsdag, dus ik eet nooit een tompouce op die dag.
Een tompouce-craving is in mijn optiek vrij makkelijk te stillen met andere smaken romig gebak. Een goede tompouce is lekker, ja, maar veel ander goed gebak ook.
Daarentegen vind ik een oliebol echt niet te vervangen door iets anders, vind ik veel unieker! Want bijna alle andere gefrituurde deegdingen zijn hartig.
Mijn probleem met een tompouce is dat ik het gewoon nooit fijn kan eten. Ik vind het niet super lekker ook dus dan moet ik extra moeite doen en dat kost me teveel energie. Ik heb bepaalde manieren van eten en als ik iets dus niet prettig kan eten dan laat ik het liggen. Net als Bossche bollen, ook zoān drama ![]()
Vind jij een gelukzalige āik ben niet zwangerā aankondiging van iemand die geen kinderen wil respectloos?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zag net een filmpje van Davine iets en meteen allemaal van die zure reacties eronder. Vond het zelf juist wel grappig.
Als je ja stemt, vind je dan een gelukzalige aankondiging van iemand die wel zwanger is ook respectloos?
- Ja
- Nee dat is wel respectvol!
0 stemmers
Niet respectloos, wel suf.
Ja ik vind zoān dikke laag room gewoon niet echt lekker. Ik heb hetzelfde met een Bossche bol. Zoveel room. In een andere verhouding al veel beter maar dan nog niet het lekkerste wat er bestaat.
Ik vind het niet grappig maar ook niet respectloos
Heeft Vera c niet ooit zoiets gedaan? Look at her now.
Respectloos naar wie? Het enige wat ik zou kunnen bedenken is naar mensen die geen kinderen kunnen krijgen terwijl ze het wel heel graag zouden willen. Maar ik vind het moeilijk voor te stellen dat die hierdoor aangedaan zouden zijn? (Maar misschien begrijp ik het gewoon niet hoor.)
Een bossche bol uit Den Bosch vind ik juist zoooooo lekker, dat is wel echt een van mān lievelings!
Ja precies die groep
Maar snap niet dat ze daar dan niet over klagen bij mensen die een zwangerschap aankondigen. Hoezo moeten specifiek mensen zonder kinderwens rekening houden met mensen met een onvervulde kinderwens? Vind dat altijd zo krom.
Ja Vera is een poser
Ja die heb ik al zo vaak gegeten maar ik zit na een halve echt bomvol, en ik ben een enorme zoetekauw maar ik vind het zo eenzijdig qua smaak en structuur. Zelfde geldt voor tompouce.
Doortje Smithuijsen
- Wie?
- Mān bec
- Echt een leuke it girl
0 stemmers
Trouwens gewoon gegeten en geen last van gehad ![]()
Jij zei een keer iets over rijst, toen was er een bericht over een sterfgeval na eten van restjes en toen zei jij dat in rijst een bacterie snel vermenigvuldigt bij opwarmen ofzo?
Daar moet ik aan denken sinds ik een paar keer wc problemen kreeg na het eten van een paar dagen oude rijstgerechten, curry, toen viel het kwartje dat het misschien door de opgewarmde rijst kwam. Simdsdien durf ik een pannetje rijst echt maar maximaal 2 dagen te bewaren in de koelkast, terwijl ik een pan vegetarische pasta bijvoorbeeld wel 4 dagen later nog met een gerust gevoel eet.
@vitaminwater ha mooi. Voor mij maakt het verschil of het vegetarisch is, dat is wel een voorwaarde, en daarna hoe snel ik het deksel erop heb gedaan / of het luchtdicht er stond en hoe warm het in mijn huis is.
@Nefertiti @Kauai Ik kan echt veel eten/snacken, ik kan maar moeilijk stoppen met bijvoorbeeld een appeltaart, ik eet met plezier meerdere stukken achter elkaar. Maar ik ben het ermee eens dat de verhouding van een bossche bol niet klopt ofzo. Het room versus de buitenkant. En het is eentonig ofzo? Zoveel happen dezelfde smaak. Ik zou echt veel grotere fan zijn van de helft van de grootte van een normale Bossche bol. Dan kun je er eventueel twee eten als je wilt
Ik vind het zelfde met magnums, ik eet liever miniās en 9/10 eet ik er dan 2.
Slecht nieuws: dezelfde bacterie zit ook in pasta!
Maar je kan het wel 3-4 dagen in de koelkast bewaren hoor. Het gevaar zit hem in als je het te lang buiten de koelkast bewaart (2+ uur). En je kan eraan overlijden inderdaad maar dat gebeurt alleen als het meerdere dagen buiten de koelkast stond en je het dan eet.